Det er SÅ meget Simba… Dog lader jeg ham snuse hvis det er noget jeg ved han ikke kan lide
Aslan er jeg i “kampens hede” under madlavning kommet til at træde på et par gange, så han holder sig på afstand når han ved det ikke er godbidder eller vådfoder jeg laver i køkkenet
Madglade Simba er jeg tilgengæld næsten snublet over, så han har lært man liiige skal flytte sig, men han flytter sig ikke langt
Jeg delte klip for et par måneder siden, og tænkte efterfølgende at det nok kunne være en stor hjælp for mig selv! For det sker så tit at jeg glemmer hvad jeg har gang i, eller hvad jeg bør nå i løbet af dagen, men jeg kunne ikke finde de der armbånd nogen steder til en pris jeg ville give. Så er i gang med at lave en billigere version, spændt på at se om det kommer til at fungere for mig, eller jeg synes det er for træls at lave opgaver med de armbånd på.
Hvis det kommer til at fungere for mig, er jeg nok nødt til at købe flere mærkater, da jeg allerede har flere opgave-ideer end mærkater.
støvsuge
støve af
opvask
pap
skrald
storskrald
tøjvask
sengetøj
lægge tøj på plads
hænge dørskilt ud
tomme flasker
tarmpulver
tage medicin
trimme hår
farve hår
Bad
besvare mails/beskeder
tjekke bank/e-boks
tage kød ud af fryseren
skifte vand i kælder
toiletrens
Jeg kan ikke bruge det desværre da følelsen af at have så mange armbånd på og lyden af at de skramler sammen vil være et sensorisk helvede for mig.
Men lige for tiden har jeg så god brug af Clutterbug at jeg får noget fra hånden når jeg har fri. Så må vi se hvor længe det holder og hvad det næste bliver der hjælper.
Den del er jeg også ret spændt på, men de fleste gange ville jeg kun skulle have 1-3 på, tænker jeg, har jo sjældent overskud til at lave ret meget af gangen, så jeg håber det kan fungere. For det ville dælme være dejligt hvis jeg kan slippe for at gå mega træt i seng, kun for at opdage “hovsa, jeg har glemt at jeg havde taget sengetøjet af, men ikke lagt rent på” eller “hovsa, sengen er fyldt af rent vasketøj der skal lægges på plads”
Og hvis jeg nogensinde bliver så rig at jeg kan skabe mig et hjem præcis som jeg ønsker, burde jeg nok have en “husstemme-ting-noget” sådan en hvor jeg kan tale til og med, så når jeg rejser mig op for at gøre noget, kan sige det højt, og når jeg så når jeg så to sekunder efter ikke kan huske hvad jeg rejste mig for, kan spørge den, “hvad rejste jeg mig for at gøre” Ville være så smart. Især fordi så snart jeg ser en ny ting jeg burde gøre, ryger min opmærksomhed der hen, så det kan være virkelig svært for mig at få gjort ting færdig, frem for bare at begynde på 117 ting.
Jeg har fundet en app, Finch, den har fra start nogle opgaver men man kan selv tilføje nye, og når man har fuldført en opgave så får man point som man kan bruge på ting til den lille finke
Jeg måtte udsætte besøget pga jeg gik et anfald urinsyregigt i min ene fod, så jeg kunne ikke støtte på den. Men han har fået en ny tid på mandag. Der har heller ikke været nogen problemer, så det kunne sagtens vente. Tak fordi du spørger
At kører på arbejde, også kunne se Tikka sidde i det ene vindue og kalde
Godt, jeg i det mindste kan være tidligere hjemme igen, fordi der er ferie stille og mit indre ur ikke fungere helt rigtig, så jeg kommer for tidligt ud af døren!!