Juliet er alvorligt syg - FIP el. kræft. Sygdomsforløb og mindetråd

Sikke en omgang, håber det bedste for hende :kram:

Jeg kan desværre hellere ikke hjælpe, vi har godt nok haft mange med FIP, men dem har vi alle kunne se på blodprøven, ikke alle har været klokkeklar, men alligevel så klar at dyrlægen ikke har været i tvivl.
De gange vi har haft problemer med at finde diagnosen har det været kræft

5 Synes om

:heart_hands::crossed_fingers::smiling_face_with_three_hearts::pray:sender mange tanker

3 Synes om

Har hun nogensinde fået Ronidazol?

2 Synes om

Ja, havde TF i katteriet for ca 7 år siden

2 Synes om

Jeg var også den heldige vinder og behandlede alle mine med Ronidazol, nogle flere gange.
Af de katte er kun Yasja i live i dag (han testede aldrig pos.)

Det er min oplevelse, at den medicin er en ‘slow killer’ … de fik alle underlige symptomer, den eneste hvis blodprøver viste noget var Bela, som gik i akut nyresvigt. Inden da voksede, der pludselig en vækst frem under/langs øjenhulen, som vi fik fjernet det meste af. Prøve fra væksten sagde ikke entydig noget, så hvad det præcist var fandt vi aldrig ud af.
Kaj, BB og Sami kastede op, meget :flushed: og Sami udviklede kronisk diarré. Han spiste og drak fint men han synede hen. Hans blodprøver var stort set normale, hvilket ikke gav mening for han var tydeligt syg.

Sådan var det med dem alle, de præsenterede underlige symptomer, ind i mellem rettede de sig på AB, Prednisolon eller andet vi prøvede men så snart behandlingen stoppede gik det den anden vej igen.

Jeg skulle sikkert have fået en af dem obduceret eller dem alle men det løb er kørt.

9 Synes om

Nu I skrivet dette, så kommer jeg til at tænke at Susanne W, sagde at hun aldrig ville udsætte hendes katte for den behandling/medicin, så måske sønderen ligger der.

6 Synes om

Ronidazol er også kræftfremkaldende og vi mennesker skal håndtere det med handsker på.
Så tænk på hvad der kan gøre ved vores katte.
Jeg kommer aldrig til at behandle TF igen med den medicin.

5 Synes om

:sorry:OFF TOPIC :sorry:

Hvilke andre effektive behandlinger er der mod tf :question: :thinking:

3 Synes om

Ingen, og ronidazol er heller ikke effektiv. Både Anne og jeg behandlede flere gange og med forhøjet dosis men kunne ikke komme af med det. Vi gav begge op og konkluderede at medicinen er værre en parasitten.
Eller nu skrev jeg ingen, det er ikke helt sandt. Den brænder sig selv ud, måske efter et år eller to. Den smitter også meget lidt, kattene skal gå sammen og dele mad, vand og bakke og vaske hinanden bagi for at blive smittet.

6 Synes om

Mad og vand kan evt adskilles vhja surefeeds og lignende. Bakker kan være mere problematiske at adskille uden at isolere katte :thinking: Det er også svært at forhindre at katte vasker hinanden uden isolation :thinking:

3 Synes om

Dream fik væske i bughulen og det gik stærkt. Hun lignede en honning melon i løbet af få uger. Det var desværre cancer i maven. Hun havde det ellers for os og dyrlægen at se, fint

Jeg ved godt det ikke er positiv info.

Kæmpe kram

6 Synes om

Hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg den mycoplasma vi fandt i hendes luftveje har været et tilfældigt fund af en af de species som kan være der naturligt. Hun har ikke på noget tidspunkt (før nu) været syg nok til at det ville give mening at det var mycoplasma der har forårsaget det. Min gamle Frederik (birma), han fik også en mycoplasma infection på et tidspunkt - det sad i hans øjne, han var væsentlig mere syg når den generede ham.

Hun har haft virkelig lav blodprocent og den er gået jævnt nedaf. Har bedt dyrlægen om at tjekke for den hæmolytiske anæmi tidligere og det fandt de ikke tegn på. Så jeg er helt sikkert også mere i retning af anæmi forårsaget af kronisk infektion forårsaget af den pseudomonas vi fandt både i dyrkningen af prøver fra hals-kamera undersøgelsen, og patologen der undersøgte for patologiske forandringer i den celleprøve fra halsen fandt også en bakterie morphologi der er forenelig med pseudomonas.

Det var nyt for mig at cancer i bughulen kan medføre væske, og hvis væskeudtrækningen fra hendes mave i morgen viser mandag skal hun ikke behandles for cancer - det vil jeg ikke. Nu har vi desværre haft et par tilfælde i familien med cancer i abdomen af den ene eller anden slags - det ender aldrig positivt, og det er i kontakt/har mulighed for kontakt med så meget væv og andre organer i abdomen at sådan en behandling skal hun ikke igennem. Det er jeg ikke tilhænger af og det vil alligevel kun være en stakket frist. Så hvis det er cancer, er der i mine øjne kun en løsning (regnbuebroen)

Tak for linket til artiklen, den vil jeg læse selvom det nok ikke er særlig positiv læsning, men ny viden er altid velkommen også selvom det er på sådan en lortebaggrund som nu.

… og ja det er et lorteforløb. Det værste er egentlig at vi endelig havde fået vendt hendes tal til noget mere positivt mht. anæmien, også dukker den der satans masse op.

9 Synes om

Vi tager en væskeprøve imorgen hos dyrlægen for at få vished for om der er cancerceller i maven eller hvad de nu ellers kan se. Jeg har et kæmpestort behov for at få vished for hvad det er (hvis der er noget der kan findes) ift. læring/erfaring fremadrettet… også selvom det sandsynligvis er er r**dårligt svar der kommer imorgen.

Det lyder virkelig ikke rart Anne, det må have været noget rigtig møg at gå igennem. Det er SÅ frustrerende når man prøver alt hvad der nærmest er muligt og ikke kan finde noget som helst. Som @Katho skriver så er Ronadizol mistænkt for at være kræftfremkaldende hos mennesker, og hvis den viser sig at være det hos mennesker så kan den også være det hos dyr. Hvis det viser sig at være en cancer er det jo absolut en mulighed at det kan være fremprovokeret af Ronadizol, men det kan også være en aldersbetinget cancer - hun har jo desværre alderen til det (12 år)

Er ikke helt enig her. Jeg tror der er forsk. undertyper af TF, og ja nogen af dem er sandsynligvis resistente overfor medicinen. Jeg havde 5 ud af 6 positive katte da jeg røg ind i det for mange år siden. De blev behandlet alle 5 og de blev alle kureret for det, og jeg er ikke i tvivl om at de er blevet kureret for jeg har kørt virkelig mange PCR-test på dem efter endt behandling inkl. efter indtagelse af vådmad som jeg ved deres maver ikke var glade for, for at være sikker på at fremprovokere en shedding af parasitten så den ville være i afføringen hvis den var der. Nu har jeg arbejdet professionelt med PCR-test i mit eget arbejde så mange år - der kommer ikke så mange negative PCR-tester ud i træk på så mange katte så mange gange i træk medmindre de er clearet for parasitten.

Men ikke dermed sagt at der ikke findes resistente TF’er i omløb for selvfølgelig kan der gøre det.

@kira_v, tak for at dele selvom det ikke er positiv info - det kan stadigvæk bruges. Det er min første kat med sådan et symptombillede uanset hvad det er så al erfaring modtages og lagres i vidensbanken uanset hvor dårlig den info så er.

Kan du huske hvor hurtigt det gik med den ophobning af væske?

7 Synes om

Mhhh det er svært, for hvornår er man pensionist rund og hvornår er det alarmerende.
Men fra jeg tænkte at det var en sjov måde hun var tyk på, ikke bare velnæret, til hun blev decideret udspilet så jeg var klar over der var noget galt, 14 dage tror jeg.

5 Synes om

Jeg mindes at der var en samtale om at tf sad i i slutningen af tarmene og man med en vis succes kunne sulte den, så jeg kiggede lige efter den tråd herinde som jeg har minderne fra…

Susannes ord i 2016 og med denne debat giver de ord for mig stadig god mening

8 Synes om

Vi har sagt farvel, og sendt Juliet over :rainbow: til Honey-bunny missen og Frederik her i aften

Farvel min skat, det var tid selvom jeg er fuldstændig ødelagt over det. Du har været så frygtelig træt idag, og jeg savner dig så frygtelig meget :broken_heart:. Du var mit skinnede lys, og starten på mit opdræt, sammen fandt vi vejen :heart: Så her er et lys til dig :candle: så du kan finde over broen, jeg kan desværre ikke vise dig vejen :sob:. I aften må jeg nøjes med at forestille mig din forsigtige pote på min kind og din sagte spinnen mens jeg falder i søvn :broken_heart::pensive:

28 Synes om

Det gør mig ondt :broken_heart: Jeg kan godt forstå, du virkelig mærker savnet

2 Synes om

God rejse smukke Juliet, du havde et godt katteliv med nogen der elskede dig højt, så højt at selv om det gjorde ualmindelig ondt, så fik du fred og skulle ikke igennem mere.
:sorger:
et :lys: så du kan finde over broen

2 Synes om

Det gør mig ondt :kram:

Et :lys: for din smukke pige

2 Synes om

:broken_heart:

2 Synes om