Juni '23 - tanker

Her står døren ud til indhegningen åben nat og dag, og det er kattene meget tilfredse med :cat: :cat: :cat: :cat:

3 Synes om

Sådan en løsning ville jeg (og kattene) også elske!!

2 Synes om

Hjemme igen med trække ben og ømme fødder :smiley:

Se hvor glad teenageren er for at få taget billeder med mor :stuck_out_tongue:

5 Synes om

Og hun har sin lille hue på :heart:

1 Synes om

Ja, og hun gik endda ind efter den, da hun i morges gik ud af døren uden den på :smiley:

Så hun er MEGET glad for den :smiley:

4 Synes om

Jeg har besøgt @Dorthe_R i dag (skulle have været der i går, men … gæster :rolleyes2: ) og hun havde bagt en tærte, der blev pyntet i de islandske flagfarver (+ grønt) :yum:

15 Synes om

Jeg er absurd glad for vores netvinduer og dør fra fluenet.dk. De var dyre, men hver en øre værd. De er kattesikre (med petnet i), så alt kan stå åbent uden katte kommer ud og uden insekter kommer ind. De tog mål og installerede. Søde og hjælpsomme. Jeg er glad for, at opsparingen gik til det. Så sparer vi sammen til at udvide terrassen til catio i næste omgang i stedet.

3 Synes om

Jeg skal forhåbentlig ikke bo her så længe endnu, så jeg skal bare have en billig løsning! :sweat_smile:
Men det kunne du selvfølgelig ikke vide, så tusinde tak for tippet. Det er noteret, til når jeg engang er flyttet. :smiley:

2 Synes om

Så er begge blæsere fundet frem og sat i gang, så der er luft der blæses begge veje i køkkenet

:hot_face::thermometer:

2 Synes om

Sidder og kigger efter noget der kan hjælpe mig med ikke at svede mit salt ud af min krop…

Laver ikke meget andet end at tilføje salt til alt jeg spiser…

2 Synes om

For et par år siden levede kattene af vådfoder - jeg holdte simpelthen op med at købe tørt.
Så købte jeg på et tidspunkt alligevel en lille pose, da jeg synes det var meget rart, der stod lidt langtidsholdbart til dem, når jeg var væk i længere tid. Og så fattede de pludselig stor interesse for det. Langsomt blev vådfoderet udfaset til kun at være nogle gange om ugen, til faktisk aldrig.

Nu skal jeg da så lige love for at interessen for vådfoder er kommet tilbage - og nøj, hvor kan de hyle op, som var de ikke fodret i dagevis, nærmest så snart skålen er tom!! :grimacing: :joy:

Jeg må nok hellere få fyldt vådfoderlageret godt op igen. Heldigvis er de ret simple, hvad det angår - Bozita i sovs/gele er en sikker favorit. :smiley:
… selvfølgelig har jeg i øvrigt lige købt en 10 kilos pose tørt. :woman_facepalming:

5 Synes om

Man ved ungen ikke er rigtig sønderjyde, når hun siger nej til at ville have kage med i skole (sidste dag på fredag) :grin:

Jeg har ellers gjort mit for at gøre hende så sønderjysk som muligt :grin:

Hun er født på Haderslev Sygehus (ligesom jeg selv er), men da vi boede indenfor voldene i Fredericia blev hun et fæstningsbarn istedet for :roll_eyes:

Og med en fynbo til far, der ikke kan lide kage var det lidt op af bakke :grin:

2 Synes om

Altså jeg er født og opvokset i Sønderjylland, men den dag i dag, er det meste kage stadig noget jeg primært spiser, fordi jeg blev træt af at blive kigget underligt på, når jeg igen igen sagde nej tak :joy: Men det betyder så også, at jeg indimellem kommer omkring en kage, der smager godt, selvom jeg fint kunne undvære de fleste :smile:

4 Synes om

Øv ingen bål på fredag her i Fredericia :frowning:

Jeg håber spejderne sætter grill til rådighed, så mig og Katja stadig kan grille pølser derude :smiley:

https://trekantbrand.dk/om-trekantbrand/seneste-nyt/bal-forbydes-midlertidigt/

1 Synes om

Ham her flyttede ind i går, som erstatning for vores fantastiske lånepony (køb denne gang, belært af - meget! :face_with_symbols_over_mouth: - bitter erfaring)

Mød søde Pinochio:

PS. Jeps, hovene ser forfærdelige ud, smeden er adviseret… :see_no_evil:

21 Synes om

Hvilke heste har i så boende… mener nemlig i havde nogle smukke heste b.la. en meget smuk dreng

3 Synes om

Åh det var gunnar jeg tænkte på… han var altså smuk, men ejede i ikke ham?

3 Synes om

Tak, Line!

Jo, Gunnar er vores, og det samme er de 2 andre på billederne i tråden - eller rettere var, den lille welsh måtte aflives for 2 år siden pga. sygdom, og efterfølgende lånte vi så Felle.

Gamle Tjutte på 28 er her heldigvis også stadig, nu på 21. år… :heart_eyes: :pray:

4 Synes om

Når man har dem så længe er de jo en del af ens hjem og ikke bare et “dyr” man ejer…

Kan du ikke poste lidt flere billeder af dit 3 kløver, kan begynde at mærke at det er for lang tid siden at der er vist nuttede heste

2 Synes om

Be carefull what you wish for… :cowboy_hat_face:
Jo, smider gerne nogle dugfriske af den - nyetablerede - flok ind; skal lige ha’ set på høsten fra i går, og ellers må jeg jo nappe nogle flere… :wink:

8 Synes om