Juni tanker 2025

En uge reserveret til dig og familien @DorteH :white_check_mark: :thumbup:

3 Synes om

Jeg er usikker på, hvad det præcis indebærer, og hvad det vil komme til at betyde i praksis, men det må vel alt andet lige være fremskridt.

EN SEJR FOR VORES KÆLEDYR

I dag er en god dag!

Vi har nemlig stemt for at forbedre livet for millioner af kæledyr og for at stoppe en illegal millionforretning. Vi er nu et skridt tættere på at stoppe de ulovlige hvalpefabrikker, hvor hvalpe og tæver mishandles.

Europa-Parlamentet har stemt for, at alle opdrættere og forhandlere med hunde og katte skal registrere dyrene. De skal f.eks. registrere race, vaccination, opdræt og sælger. Sådan kan dyrene spores tilbage til sælger og opdrætter, så både dyr og forbruger kan beskyttes bedre.

EU har lige nu ingen regler, der matcher den store handel, der har en værdi på mindst 1,3 milliarder euro årligt. Når mange dyr ikke kan spores, er det legende let at omgå reglerne, hvilket mange illegale opdrættere har fundet fidusen i. De er kun opsat på profit og den kæmpe efterspørgsel på kæledyr, der er, og de er ligeglade med, om dyrene kan leve sunde og lange liv. Derudover gør det, at vi går glip af skatteindtægter i medlemslandene på flere millioner euro hvert år.

Jeg er glad for, at Europa-Parlamentet stemte for dyrene i dag! Det kunne jeg godt vænne mig til :wink:

Skrevet af europapolitiker Niels Fuglsang på FB.

6 Synes om

Anne-Maj er for sej :smiley: Elsker de bøger!

4 Synes om

Så du forstår fuldstændig at Anne-Maj havde opereret i mit sind i 2 timer, bliver afbrudt, og kan først operere videre til august… Det er ikke sjovt…

3 Synes om

Nej, det er vitterligt noget møg!
Jeg tjekkede lige min app, Mofibo, og der bliver den også først frigivet d. 4.august :frowning: Generelt er jeg fan af Anna Grue :slight_smile:

4 Synes om

Jeg spekulerer på, hvordan i alverden de vil kontrollere, at det overholdes? Idéen er god nok, men umiddelbart virker det som symbolpolitik og i Danmark sker der f.eks. intet, hvis man sælger/forærer killinger på 8 uger væk på trods af, at det i flere år har været lov, at de skal være 12 uger :frowning:

3 Synes om

Det betyder ikke rigtig noget for dem der opdrætter katte, da det er ting der har været krav om meget længe i opdrætter verden.

2 Synes om

Og derfor skrev jeg også, at jeg ikke ved, hvordan det vil fungere i praksis.

Jeg tror ikke, man med loven har tænkt på de hunde- og katteopdrættere (m.fl.), der allerede er registreret. Men dem, som ikke er. Som fx hvalpefabrikker, som bliver nævnt i opslaget.

Om det kan administreres, er en helt anden sag. Der er sikkert også så mange penge i hvalpefabrikker, at det godt kan betale sig at tage en lille bøde.

I øvrigt er der nok ingen af os, der har set hele den vedtagne lov, så hvem ved, om de ligefrem har forsøgt at tage højde for den slags. Sikkert ikke, men man kan jo altid håbe :slight_smile:

3 Synes om

Og nu er hun aktiv igen…

1 Synes om

Min yngste fylder 17 i dag, og Nuts sneg sig selvfølgelig med på billedet. :cool:

20 Synes om

Har for 1. gang oploadet noget jeg selv har lavet på Vinted … d.v.s. Vinted tygger stadig på, her tre timer senere, om de vil tillade det på deres site :gruble:
Det er en bolero og jeg skrev den er syet i slut '90erne … jeg tænker det er ordet slut deres filter har fanget :rolleyes2:
Men så ved jeg det til en anden gang …

10 Synes om

Tikka og jeg legede apport, mens Mille sad og kiggede lidt, pludselig vælger damen, der ikke rigtig gider lege når vi ser det, at løbe efter bolden, for at komme løbende retur ind i stuen uden bolden og med et meget forvirret udtryk :tihi: :inlove:

Hun er også begyndt at lave “det lettede at være på bakke løbet” ligesom de to små, så jeg håber det fortsætter :kryds:

Det er skønt at se hende, pludselig være lidt mere aktiv, selvom det tydeligvis også forvirre hende lidt :hjerte:

12 Synes om

Jeg ved godt det ikke er katte men se lige her :slightly_smiling_face:
Ja det er hest og hund

Det tager 2:30 min og se

Lyd skal lige slåes til på udsendelse

7 Synes om

Så var der en gøende ræv på min gade igen, jeg hørte den desværre først da den var et stykke nede af gaden, ellers ville jeg havde sat noget mad ud til den. Men jeg kan ikke bare stille mad ud og lade det stå, da vi har en del rotter i området, og vildrotter vil jeg ikke fodre. Nu var den godt nok ret lang væk, men jeg synes den gik lidt underligt, og den burde ikke gø på nuværende tidspunkt.

I går nat hørte jeg en ugle, det plejer jeg hellere ikke at høre.

8 Synes om

Vildt så meget som hyldetræerne dufter lige nu, jeg kan dufte dem helt ind i min stue og badeværelse, når vinduerne står åbne.

7 Synes om

Jeg har lige været ude at flytte en stor, fed tudse fra min græsplæne og ind i hækken. Det duer jo ikke den sidder på græsset, når robotten går i gang om ikke så længe.

7 Synes om

Sød tanke, men det er generelt ikke en god ide at fodre ræve - de er allerede rigeligt domesticerede, og målrettet fodring gør desværre kun problematikken større…

Lad den hellere tage sig af rotterne… :fox_face::rat::wink:

3 Synes om

Jeg skal jo snart stille og roligt til at forberede H-kuldets ankomst og da jeg har en mistanke om, at Candy vil foretrække at bo i bryggerset med dem, skal det ryddes mest muligt på forhånd.

Tidligere idag kiggede jeg så på det hjørne under bryggersbordet, som jeg har brugt til opbevaring af forskellige ukurante ting (som f.eks. en campingstol), jeg stort set aldrig bruger og opdagede pludselig, at der også var nogle ret interessante ting - nemlig en ret stor mængde 400 grams dåser af Cosma med kylling!! Så nu har jeg meddelt herskaberne, at der er kylling på menuen det næste stykke tid :joy:

Jeg fandt også det meste af en ramme dåser med tomatsovs beregnet på Bloody Mary, men eftersom jeg sjældent drikker det - og hurtigt fandt ud af, at krydret tomatjuice ikke lige var mig - skal jeg vist have fundet på nogle madretter med tomatsovs, så de kan blive brugt fornuftigt :smiley:

13 Synes om

For hvert gang mis har været til kilometer efter syn har hun taget på
Det troede jeg faktisk ikke hun havde i år
Men det havde hun
Glemt og få og vide hvad dyrlægen sagde til
Det da der blev snak om hendes tand
Og planer om det

Har lige bestilt 4 slags forskellige tør fodder
Da hun er (host) en lille smugle kræsen

Skal jeg sende det retur?

Skal jeg have noget slankekur mad til hende?

Har prøvet en billed oppe fra

7 Synes om

Hun er da ikke for tyk. :hjerte: :slight_smile:

6 Synes om