Har lige checket Bio Plans brochure ud - umiddelbart så det godt ud, men så så jeg, at hovedbestanddelen i foderet er hvede…tror måske det bliver lidt for meget korn…
Men tak for forslaget
Ann, tak - jeg har lige sendt hende en mail, så må vi se, om hun ligger inde med noget…
Hej – ny her
Jeg fortrækker også at fodre min pige økologisk mad. Det absolut bedste kattemad, som jeg har kunne finde, er fra petnatur. Det er tysk og Rosie elsker det. Jeg køber det her. (Hun får kun vådfoderet)
Jeg kan huske der engang var én der linkede til noget BARF foder, som vidst var økologisk, men jeg kan altså ikke finde tråden igen…
Mon ikke nogen af dem der er bedre end jeg til at bruge søgefunktionen kan hjælpe…
Rosie - tak for tippet, jeg kigger på det
baremig - jeg sad sjovt nok lige og googlede det forleden, har fundet et par steder:
http://prof-pet.dk/barf-butik/category/47/barf-foder-til-katte/barf-carnibest-Øko-okse-mix-kat
Nu har du skrevet flere gange i tråden, at du ikke vil købe foder fra firmaer, der bruger forsøgsdyr i deres produktion. Er du overhovedet klar over, hvad “forsøgsdyr” går ud på i denne forbindelse?
Hvis ikke kattefoder skulle afprøves på katte før det skal sælges til katte, hvordan skal man så kunne vide, om et foder f.eks. giver blank pels, vægttab/øgning, mindre afføring - fortsæt selv listen Vi er altså ikke ude i dårlige forhold og tvangsfodring med sonder eller noget i den stil. Jeg så godt, du nævnte Anima på et tidspunkt - og de er desværre nok den dårligste kilde at bruge overhovedet.
Jeg har selv afprøvet adskillige typer økologisk foder og mine katte gider ganske simpelt ikke spise det - det er den vigtigste faktor for mig, så selvom jeg bliver ved med at prøve, så vil økologi aldrig være primær faktor i min fodring. Jeg har faktisk noget vådfoder med hjem fra USA (man er vel lidt nørd ;)), som jeg vil teste på dem
Temple Bar, ja, jeg mener faktisk selv jeg er ret godt opdateret på hvad ‘forsøgsdyr’ dækker over - og ja, jeg ved godt der er forskel på metoder - og om det er laboratoriedyr eller ej
Jeg har en nær veninde, der har arbejdet MEGET med dyrevelfærd de sidste mange, mange år, hende har jeg stor tillid til, og jeg spørger ofte hende til råds, hvis der er noget, jeg vil vide mere om eller er i tvivl om, da hun har en KÆMPE viden inden for det område.
Med hensyn til Anima, så er jeg altså ikke enig med dig.
Hvis du hentyder til IAMS-sagen, så er det i mine øjne i sidste ende et spørgsmål om, hvem man selv vælger at tro på - lige den sag er jo ret ‘ord mod ord’-agtig. Og ja, jeg har læst BEGGE parters udsagn
Men det har i øvrigt ikke nogen sammenhæng med at Anima har lavet lister over firmaer, der ikke bruger dyreforsøg. Det synes jeg da kun er positivt, så kan man jo selv klikke sig videre på disse firmaers links og se de nøjere beskrivelser af deres produktionsmetoder og deres produkter og så ud fra dette tage sine egne beslutninger.
Jeg gider i øvrigt ikke tage en kæmpe diskussion om disse emner i denne tråd, det er ikke derfor, jeg oprettede den.
Jeg vil prøve flere forskellige typer foder - jeg har jo fået så mange gode forslag - og selvfølgelig skal jeg ikke ‘tvinge’ misserne til at spise noget, de slet ikke bryder sig om. Men de plejer nu ikke være sååå frygteligt kræsne, så mon ikke, jeg kan finde noget, de kan li’ - det håber jeg i hvert fald
Hvis de bare konsekvent ikke VIL æde et eneste af de mærker, jeg ‘foreslår’ dem - tjaa - så må vi jo nok bare blive ved det, de får nu…
Ehm…kan se når jeg selv nærlæser mit sidste indlæg, at denne linie kan virke lidt sur: :høhø:
‘Jeg gider i øvrigt ikke tage en kæmpe diskussion om disse emner i denne tråd, det er ikke derfor, jeg oprettede den.’
Det var altså ikke meningen at virke ‘fornærmet’ - ville bare ikke sætte en stor debat i gang i denne tråd
Min pakke fra Zooplus kom forøvrigt i formiddags - desværre var indpakningen mildest talt mangelfuld, så ALLE foliebakker med Yarrah er totalt smadrede og flere af dåserne er også bulede…hvor er det træls…har mailet til kundeservice. Æv…
Men kattene har prøvesmagt en ikke-bulet dåse Porta 21 holistic med tun og rejer - og DEN er i hvert fald godkendt! (Dog efterlod den kære gamle Artemis pænt tre hele grønne ærter og en gulerodsfirkant på tallerkenen - hvem putter dog også sådan noget ned blandt det lækre fisk!!??)
Tørkosten (Porta 21 holistic med kylling) er hældt op i en skål ved siden af deres andet tørfoder - så må vi se, om det er lige så populært - der er spist en smule af det, men ved ikke helt, hvem af de tre der har været i gang…
Husk nu at vænne dem til det nye tørfoder langsomt… Bland det gerne op med det gamle - gerne mere og mere over 14 dages tid. Ellers kan de få problemer med maven…
Jeg ved det - jeg har også kun hældt en lille smule op i en skål for sig - det sædvanlige foder står der stadig.
Grunden til at jeg ikke blandede det med det ‘gamle’ er, at jeg så ikke rigtigt kan se, om de tager af det med vilje, eller om det bare ‘glider ned’ med det ‘gamle’ ved en tilfældighed…
[QUOTE=Diana F;768474]J
Grunden til at jeg ikke blandede det med det ‘gamle’ er, at jeg så ikke rigtigt kan se, om de tager af det med vilje, eller om det bare ‘glider ned’ med det ‘gamle’ ved en tilfældighed…[/QUOTE]
Jamen det var da sådan jeg vænnede mine kræsenpinde til nyt foder:fløjte:
Haha…ja, du har selvfølgelig en pointe dér…
Brug det som en god lejlighed til at vænne kattene til varieret foder, så de ikke er så sarte. Jeg skifter imellem forskellige typer af vådt, rørt, tilberedt og råt fra dag til dag hos mine katte - fordi de er vant til det. Det er os selv der gør dem sarte ved at fodre ensformigt.
[QUOTE=Diana F;768430]
Min pakke fra Zooplus kom forøvrigt i formiddags - desværre var indpakningen mildest talt mangelfuld, så ALLE foliebakker med Yarrah er totalt smadrede og flere af dåserne er også bulede…hvor er det træls…har mailet til kundeservice. Æv…
Men kattene har prøvesmagt en ikke-bulet dåse Porta 21 holistic med tun og rejer - og DEN er i hvert fald godkendt! (Dog efterlod den kære gamle Artemis pænt tre hele grønne ærter og en gulerodsfirkant på tallerkenen - hvem putter dog også sådan noget ned blandt det lækre fisk!!??)
Tørkosten (Porta 21 holistic med kylling) er hældt op i en skål ved siden af deres andet tørfoder - så må vi se, om det er lige så populært - der er spist en smule af det, men ved ikke helt, hvem af de tre der har været i gang…[/QUOTE]
Bulede dåser er normalt
- det er vist prisen for billig eller gratis fragt. Pyt med det, bare indholdet er okay. Ødelagte ting (åbne) er en halt anden sag, som jeg også brokker mig over :surelog:
Enig. Jeg har set billeder fra de kattes opholdssteder, og har hørt personlige beretninger fra folk der har besøgt foderfirmaernes katte. Og kun hørt ros om deres kattehold. Heldigvis
Pivnu, mine har nu også altid fået lidt af hvert - og normalt har de altid to forskellige slags tørkost i skålene. Og vådfoder får de en masse forskelligt af. Og ja, så får de som regel også en lille godbid fra aftensmaden, hvis altså det har været katteegnet Yoghurttallerkener skal jo også slikkes rene af nogen, hehe…og der skal stjæles popcorn, når ‘farmand’ lader skålen stå ubevogtet…jeg har heldigvis aldrig haft misser der led af dårlig eller sart mave
Nå, så det er simpelthen standarden? Hmm…ja altså, jeg har skrevet til dem, at jeg kan leve med de bulede dåser, men alle de foliebakker med Yarrah tør jeg næsten ikke bruge, for jeg har svært ved at se, om folien er bristet nogle steder, fordi de er så ‘krøllede’… Og hvis der er små huller/revner som man ikke opdager, så bliver maden da fordærvet…
Fordi jeg også havde bestilet en flettet kattehule/transportkasse, så var alt smidt løst ned i en KÆMPE papkasse - stor nok til at JEG kan være i den (og ja, jeg har prøvet, for mig og misserne har leget i den i dag, hihi…) - nå, men alle dåser og foliebakker lå bare løst i bunden og væltede rundt, så dåserne har jo givet foliebakkerne en del ‘tæsk’. Jeg fatter simpelthen ikke, at man ikke lægger dem i en mindre kasse, som man så ligger NED i den store kasse. De skal vist have et pakkekursus!
[QUOTE=Diana F;768753]Nå, så det er simpelthen standarden? Hmm…ja altså, jeg har skrevet til dem, at jeg kan leve med de bulede dåser, men alle de foliebakker med Yarrah tør jeg næsten ikke bruge, for jeg har svært ved at se, om folien er bristet nogle steder, fordi de er så ‘krøllede’… Og hvis der er små huller/revner som man ikke opdager, så bliver maden da fordærvet…
Fordi jeg også havde bestilet en flettet kattehule/transportkasse, så var alt smidt løst ned i en KÆMPE papkasse - stor nok til at JEG kan være i den (og ja, jeg har prøvet, for mig og misserne har leget i den i dag, hihi…) - nå, men alle dåser og foliebakker lå bare løst i bunden og væltede rundt, så dåserne har jo givet foliebakkerne en del ‘tæsk’. Jeg fatter simpelthen ikke, at man ikke lægger dem i en mindre kasse, som man så ligger NED i den store kasse. De skal vist have et pakkekursus! ;-)[/QUOTE]
Altså, nogen gange er de jo heldigere med det end andre Men ja, jeg tror nok at vi alle har den oplevelse mere eller mindre - og at de har fået det at vide mange gange.
Men som sagt, ting der er hul i er i mine øjne noget helt andet end buler. Jeg plejer at tage et billede af kassen med indhold/hullet i posen/hvad det nu er og vedhæfte en mail til dem. De plejer at refundere prisen på det beskadigede
Jeg prøvede også at tage et billede og vedhæfte, men ved ikke helt, om det virkede…men skrev, at jeg havde masser af billeder, som jeg gerne sendte, hvis de vil se…
Må bare vente og se, hvad de svarer…
Det er egentligt besynderligt, at de IKKE lærer af deres fejl, og begynder at pakke mere omhyggeligt. Det må da koste dem en del at blive ved med at sjuske sådan…
Har fået svar fra Zooplus - jeg får en ny levering (uden beregning selvfølgelig) af de ødelagte foliebakker med vådfoder
Og desuden får jeg 10% rabat på næste bestilling som kompensation for de bulede dåser.
Kattene har nu også smagt Yarrah på dåse - det kan de også godt li’!
[QUOTE=Diana F;769096]Har fået svar fra Zooplus - jeg får en ny levering (uden beregning selvfølgelig) af de ødelagte foliebakker med vådfoder
Og desuden får jeg 10% rabat på næste bestilling som kompensation for de bulede dåser. […][/QUOTE]
Zooplus plejer at være flinke til at bytte uden diskussion, men det er de også nødt til med den ringe indpakning, de ofte præsterer. Alt for store kasser, hvor tingene kan ligge og rasle rundt, og hvis der er bobleplast, er det ikke anvendt korrekt. Det er underligt, de ikke fatter, at deres pakkepersonale er en meget vigtig del af firmaets ansigt udadtil… :?