Kat og hund sammen?

Sort russisk Terrier :yikes: til dig???
Det er jo… vanvittigt!! Og viser i allerhøjeste grad, at de der breed selectors kan være helt hen i vejret…
Russeren er lavet af det russiske militær, der ønskede en skarp vagt- og tjenestehund… og Boy om ikke de fik det! :slight_smile: Racen er lækker for træningsentusiaster, den kan arbejde solen sort - Jan ville elske at få fingre i en til beredskabet…
Men dig (og NP), der bare gerne vil have en venlig rar vappe at gå nogle ture med… nej for syv sæven da!!!

Bibemærkning - dejligt at møde en hundeejere (Ann K), der heller ikke bader sin hund hele tiden :slight_smile: Hugo er 4 år og har aldrig været i bad :slight_smile: Det får jeg mange kommentarer til, men han ser jo fin ud synes jeg :slight_smile:

Jeg blev også anbefalet en Brittanny :uha: Sådan én vil jeg ikke ha´…

Hvad hedder Brittanny på dansk:? Det er ikke en race, jeg mener at have stødt på - ihvertfald ikke under det navn…

hehe - jeg er heller ikke på badeholdet… dog med forbehold for der er nogen hunde der lugter så voldsomt meget af hund at det er ulideligt hvis man ikke giver dem en gang shampoo et par gange om året…

schæfer er nok en af de racer der er mest forskellig på det punkt… jeg kender schæfere jeg aldrig ville drømme om at bade - og så kender jeg 2 andre der ganske enkelt lugter afskyeligt meget af HUND (på den dårlige måde) at jeg ville insistere på et bad hver 3 måned hvis de skulle indenfor…

men ellers enig - hunde er som udgangspunkt ikke nogen der skal bades med mindre de har rullet sig i noget… snavs skal børstes ud af pelsen og så holder den som oftest sig selv

[QUOTE=Battlestar;1081131]hehe - jeg er heller ikke på badeholdet… dog med forbehold for der er nogen hunde der lugter så voldsomt meget af hund at det er ulideligt hvis man ikke giver dem en gang shampoo et par gange om året…

schæfer er nok en af de racer der er mest forskellig på det punkt… jeg kender schæfere jeg aldrig ville drømme om at bade - og så kender jeg 2 andre der ganske enkelt lugter afskyeligt meget af HUND (på den dårlige måde) at jeg ville insistere på et bad hver 3 måned hvis de skulle indenfor…

men ellers enig - hunde er som udgangspunkt ikke nogen der skal bades med mindre de har rullet sig i noget… snavs skal børstes ud af pelsen og så holder den som oftest sig selv[/QUOTE]

Jeg forestiller mig også at bad kan være et bøvl med sådan et skrummel, der ryster sig, og måske ikke liiige forstår at den skal blive i brusekabinen. :wink: Hvis den så ovenikøbet ikke bryder sig om at blive badet, så er det da først rigtig tricky!
Men måske er man også lidt skadet af at have kat, der vil sætte alle kræfter ind for at komme fri. :tihi: Hvis hunden kan lide det, så er det jo straks en helt anden sag, og så er det sikkert hyggeligt at bade en hund. :slight_smile:

Det er en Breton… en støverrace…

Jeg kom til at tænke på; har I overvejet Islandsk Fårehund? :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;1081027]Jan ville elske at få fingre i en til beredskabet…
[/QUOTE]

Jeg kender en opdrætter :wink:

Tja… Nanna har haft noget ørebetændelse (lange hængeører med lange hår er noget skidt!), og har naturligvis fået medicin for det…
Noget ualmindeligt snasket fedtet stads, der har snadret hele den ene side af hendes forpart ind…
Så lige så snart vi er fæørdige med medicinen, så står den få vask - hun er ganske ulækker lige pt :slight_smile:

Det må vente til Jan går på pension… han har ikke tid til sådan en hund lige nu…
Og det er slet ikke en race for mig :slight_smile:

Nej, det har vi ikke, men den ser da rigtig sød ud på billeder! :slight_smile: Kender du noget til racen?

Desværre ikke andet end hvad jeg har læst mig til, men jeg synes det her link virker til at give et rigtig godt billede af racen og hverdagen med hunden http://www.hunderacer.info/hunderacer/islandsk-fårehund/

Det er helt klart en race jeg kraftigt overvejer at anskaffe mig en dag :slight_smile:

[QUOTE=Christa;1084943]Desværre ikke andet end hvad jeg har læst mig til, men jeg synes det her link virker til at give et rigtig godt billede af racen og hverdagen med hunden http://www.hunderacer.info/hunderacer/islandsk-fårehund/

Det er helt klart en race jeg kraftigt overvejer at anskaffe mig en dag :)[/QUOTE]

Ja, de lyder passende til vores behov, og ser samtidig søde ud :slight_smile: Og ørerne står op, hvilket er et plus for min kæreste, som synes de ser triste ud når de hænger ned. :wink: Tak for tippet, det er nok en af de racer, vi må ud og besøge inden vi lægger os fast på en race. :slight_smile:

Lige et andet spørgsmål: Hvordan har hunde det med at være alene hjemme?

Det er selvfølgelig forskelligt fra race til race, det kan jeg gætte mig til! Men hvis det skal være en familieglad hund (som jeg jo gerne vil have), så står der i de fleste racebeskrivelser, at de ikke er glade for at være alene hjemme for længe af gangen.

Nu har hverken min kæreste eller jeg arbejde mens vi er på SU, men en dag skulle vi da gerne begge have fuldtidsarbejde. Er det så umuligt at have en hund, der skal være alene hjemme om dagen? Eller hvad?

Jeg har ikke lyst til to hunde, een må være nok. :slight_smile:

Alle hunde kan og skal lære at være alene hjemme… indlæres det korrekt, kan hvalpen være alene allerede efter en uges tid.
Dog må man forvente at renlighedstræning kan tage længere tid, da det er sjældent at en hvalp kan holde sig en hel lang arbejdsdag.

Her i huset har vi altid taget tre ugers ferie forskudt for hinanden (ialt 6 uger) som er blevet brugt til at lære hvalpen de mest basale ting… alene-hjemme-træning, renlighed, indkald, ja og nej…

[QUOTE=Cecilie89;1084968]Lige et andet spørgsmål: Hvordan har hunde det med at være alene hjemme?

Det er selvfølgelig forskelligt fra race til race, det kan jeg gætte mig til! Men hvis det skal være en familieglad hund (som jeg jo gerne vil have), så står der i de fleste racebeskrivelser, at de ikke er glade for at være alene hjemme for længe af gangen.

Nu har hverken min kæreste eller jeg arbejde mens vi er på SU, men en dag skulle vi da gerne begge have fuldtidsarbejde. Er det så umuligt at have en hund, der skal være alene hjemme om dagen? Eller hvad?

Jeg har ikke lyst til to hunde, een må være nok. :)[/QUOTE]

Den ville jo ikke være helt alene for du har jo dine katte også :slight_smile: men det kan selvfølgelig ikke gøre 100% op med at den savner sine mennesker.

Og dejligt du synes om den islandske! De ser også skønne ud! :slight_smile:

[QUOTE=Christa;1084977]Den ville jo ikke være helt alene for du har jo dine katte også :slight_smile: men det kan selvfølgelig ikke gøre 100% op med at den savner sine mennesker.

Og dejligt du synes om den islandske! De ser også skønne ud! :)[/QUOTE]

Alt afhængigt af hvornår vi vælger at få hund, ja. Skal vi have den om et år eller to, så jo, så er kattene der selvfølgelig. :slight_smile: Vælger vi at vente til efter vi har fået børn, så kommer der jo pludselig til at gå en del år, og så er kattene ikke helt unge mere. Og så overvejer jeg lidt, om det bedste ikke vil være at vente til de er væk, så de ikke skal indstille sig på en hund på deres ældre dage. Men det ved jeg ikke helt endnu. :slight_smile: Det er jo (desværre) ikke kun mig, der skal synes at det er en skidegod ide! :wink:

Ja okay, men så kommer I jo (forhåbentlig) til at vente længe :slight_smile:

jeg er også selv godt i gang med at “overtale” min kæreste til at få hund en dag. Heldigvis er han vidst ved at være ret hooked selv :slight_smile:

[QUOTE=Christa;1085063]Ja okay, men så kommer I jo (forhåbentlig) til at vente længe :slight_smile:

jeg er også selv godt i gang med at “overtale” min kæreste til at få hund en dag. Heldigvis er han vidst ved at være ret hooked selv :)[/QUOTE]

Ja, jeg regner da med at kattene holder længe endnu!

Men min kæreste vil faktisk også gerne have hund - og nu hvor jeg er begyndt at “rose” hans ønskede welsh corgi lidt, har jeg flere gange snuppet ham i at sidde og studere den på nettet. :wink: Og han viser mig små videoer, hvis han ser en sød video. Det har han længe gjort med katte, men nu er han også begyndt med hundevideoer. :wink: Så han er selv lidt hooked på det. Meeen, han slutter desværre altid samtalen af med “sådan en kan vi jo få når Ludvig er væk”… Hmm… Så han er ikke helt mør endnu. :tihi:

[QUOTE=Christa;1084943]Desværre ikke andet end hvad jeg har læst mig til, men jeg synes det her link virker til at give et rigtig godt billede af racen og hverdagen med hunden http://www.hunderacer.info/hunderacer/islandsk-fårehund/

Det er helt klart en race jeg kraftigt overvejer at anskaffe mig en dag :)[/QUOTE]

Islandske fårehunde er en af de få racer jeg kender rigtig godt! Min moster og onkel havde en skøn, skøn en af slagsen, og deres gode venner købte så også en, og de passede så hund for hinanden på skift. Og en af mine gymnasiekammeraters familie havde en, og mine bedsteforældres naboer :tihi:
Det er absolut en rigtig dejlig race, og jeg har aldrig oplevet dem som andet end nemme og omgængelige. Men de kræver noget motion/aktivering, og så ér de altså let gøende - dog uden det på nogen måde behøver være et problem, hvis man griber det rigtigt an :slight_smile: Røskva (mine moster og onkels) var rigtig god med katte, og kunne ikke finde på at jage dem - og hun adopterede faktisk flere af de killinger/ungkatte de fik, og de fik lov at die.

Racen er dog ganske indavlet, og nogle af dem døjer med hofteledsdysplasi :slight_smile: