Klassisk perser VS moderne perser. hvad foretrækker du

Vil jeg da gøre for det forstår jeg simpelhen ikke logikken i:ups:

[quote=Nevadaisy;311768]Det er dit valg og ikke noget jeg eller andre kan gøre hverken til eller fra.

Jeg har forståelse for at man kan synes det er hårdt, men det hjælper efter min mening ikke noget at melde sig ud og ikke ville fortælle mere. Jeg kan ikke stoppe dig eller andre fra at melde sig ud af dette forum og fællesskab, men faktum er jo at I ikke slipper for at høre ting I ikke bryder dig om, da I også møder det på udstillinger, seminarer, blandt almindelige mennesker mv.

Jeg tror ikke det giver dig eller andre perserejere noget gavnligt at se negativt på det og reagere ved at blive sure og kede af det. Men jeg kan ikke bestemme jeres reaktioner, dem er I selv herre over. Man kan desværre ikke styre andre end sig selv - så dem jeg sådan set prøver at hjælpe er jer der sidder og er kede af det. I bliver nødt til at se anderledes på kritikken for jeres egen skyld, da en sådan følelse må være trættende at leve med - men vælger I ikke at se anderledes på det, så er det jeres valg og som sagt kan jeg hverken gøre til eller fra.[/quote]

Hanne…jeg synes ikke, det er passende “at du prøver at hjælpe”
ved at konstatere, at det må være trættende o.s…v.
Citat: I bliver nødt til at se anderledes på kritikken for jeres egen skyld.

Den tone opfatter jeg som bedrevidende.
Det kan du ikke tillade dig at skrive.
Der er heller ingen der beder om din hjælp -
hverken til det ene eller det andet.

Du skriver også; at du hverken kan gøre fra eller til.
Det bliver du heller ikke bedt om. :slight_smile:

[quote=Mig og Mille T;312208]Vi kan vist kun enes om at vi anskuer tingene forskelligt, og hvad der skrives modtages ikke altid som det er ment.
skal vi så prøve at komme videre, gerne på en konstruktiv vis, og lade denne tråd dø ud, for der kommer vist ikke mere godt fra den.[/quote]

Nu har du flere gange reageret på de negative ting du mener/der er blevet skrevet, men du har ikke reageret på de positive ting/tilbagemeldinger i tråden om at vi altså også godt kan lide den moderne type perser/hvordan stemmerne er ment. Måske det vil gøre dig i lidt bedre humør at læse nogle af dem?

:trøster: -kramer

[quote=Mig og Mille T;312208]Vi kan vist kun enes om at vi anskuer tingene forskelligt, og hvad der skrives modtages ikke altid som det er ment.
skal vi så prøve at komme videre, gerne på en konstruktiv vis, og lade denne tråd dø ud, for der kommer vist ikke mere godt fra den.[/quote]

[quote=Mona Jensen;312295]Hanne…jeg synes ikke, det er passende “at du prøver at hjælpe”

Det bliver du heller ikke bedt om. :)[/quote]

Øh, hvad er der upassende og bedrevidende ved at forsøge at sætte sig i en andens sted? Og hvorfor kan hun ikke tillade sig at skrive det?

Det er formuleringen der virker bedrevidende…

Jeg behøver vel ikke forklare, at det er min mening.
Det må være meget indlysende - eftersom det er mig, der skriver indlægget.

[quote=Mona Jensen;312304]Det er formuleringen der virker bedrevidende…

Jeg behøver vel ikke forklare, at det er min mening.
Det må være meget indlysende - eftersom det er mig, der skriver indlægget.[/quote]

[quote=Mona Jensen;312295].
[/quote]

Og du virker på mig meget arrogant når du sådan afgør, om Hanne kan tillade sig at skrive noget eller ej. :wink:
Og ja, det er da indlysende, at det er din mening, når det er dig, der skriver det. Hvis mening skulle det ellers være? Det jeg spurgte ind til var hvorfor du havde sådan en mening, da jeg ikke forstod det :slight_smile:

[quote=Eva K;312326]Og du virker på mig meget arrogant når du sådan afgør, om Hanne kan tillade sig at skrive noget eller ej. :wink:
Og ja, det er da indlysende, at det er din mening, når det er dig, der skriver det. Hvis mening skulle det ellers være? Det jeg spurgte ind til var hvorfor du havde sådan en mening, da jeg ikke forstod det :)[/quote]

Arrogant er nok det sidste folk vil kalde mig.

Hvis du ikke forstår, hvad jeg skriver - så er det det. :slight_smile:
For at sige det ærligt.
Jeg orker ikke forklare yderligere. :slight_smile:

[quote=Ann K;312128]

http://izebug.syr.edu/~gsbisco/watson3.htm[/quote]

jeg kan ikke komme ind på link ? vil meget gerne se det - en af mine barndoms veninder havde den dejligste collie :slight_smile:

Hmnm… måske denne her kan hjælpe? http://izebug.syr.edu/~gsbisco/watson.htm

Men din venindes collie har helt sikkert ikke lignet nogen af dem på billederne :wink: Billederne viser endda ikke den helt oprindelige Farm Collie, men produktet af avlen gennem ca 30 - 40 år.

Det er trist, at denne tråd har fået sådan en negativ drejning :frowning:

Der er ingen der nedgør den moderne type, men præferencen ligger blot (for en del kan jeg se) ved den gamle type.

Når jeg så sidder og tænker efter så er min præference stadig ved den gamle chinchilla perser, men hvis jeg skulle vælge mellem moderne og traditionel EXO, så foretrækker jeg moderne EXO.

Den moderne EXO ligner en bamse - helt bogstaveligt talt (i mine øjne) og den er simpelthen for nuttet :hjerte:

Det er egentligt lidt sjovt synes jeg :tihi:

[quote=Mona Jensen;312295]Hanne…jeg synes ikke, det er passende “at du prøver at hjælpe”

Det bliver du heller ikke bedt om. :)[/quote]

Jeg har skrevet til dig på PB, at har du et problem med mig eller min skrivestil er du velkommen til at tage den over PB og jeg har via PB forsøgt at finde ind til hvad dit problem med mig helt konkret er, det ønsker du ikke at uddybe på en måde der er forståelig. Når du ikke ønsker at uddybe dine sætninger på PB og jeg ikke ønsker at tage noget som helst med dig i trådene, så er der ikke så meget at stille op, men jeg vil frabede mig stikpiller i fremtiden og ønske saglig argumentation i stedet (præcis som jeg har bedt om på PB) og så må jeg håbe du er mere lydhør for mine ønsker her i tråden, hvor du åbenbart mener det er passende at diskutere den slags. Du er stadig velkommen til at skrive til mig på PB.

[quote=Annette O;312347]Det er trist, at denne tråd har fået sådan en negativ drejning :frowning:

Der er ingen der nedgør den moderne type, men præferencen ligger blot (for en del kan jeg se) ved den gamle type.

Når jeg så sidder og tænker efter så er min præference stadig ved den gamle chinchilla perser, men hvis jeg skulle vælge mellem moderne og traditionel EXO, så foretrækker jeg moderne EXO.

Den moderne EXO ligner en bamse - helt bogstaveligt talt (i mine øjne) og den er simpelthen for nuttet :hjerte:

Det er egentligt lidt sjovt synes jeg :tihi:[/quote]

Hvad med Charlie som EXO wanabee, ligner han ikke også en bamse :tihi:

Mona, jeg ser ikke Hannes svar som værende bedrevidende men som et forsøg på at bygge en bro over den ufred der er i tråden. :slight_smile:

[quote=birtheras;312370]Hvad med Charlie som EXO wanabee, ligner han ikke også en bamse :tihi:

[/quote]
:wehuu::wehuu::wehuu::inlove:

[quote=birtheras;312370]
[/quote]

:wehuu::wehuu::wehuu:

[quote=birtheras;312370]Hvad med Charlie som EXO wanabee, ligner han ikke også en bamse :tihi:

[/quote]

Jo det gør han helt bestemt :tihi: :wehuu:

Nuiiiii han er da bare for kær Birthe :hjerte:

[quote=Ann K;312346]Hmnm… måske denne her kan hjælpe? http://izebug.syr.edu/~gsbisco/watson.htm

Men din venindes collie har helt sikkert ikke lignet nogen af dem på billederne :wink: Billederne viser endda ikke den helt oprindelige Farm Collie, men produktet af avlen gennem ca 30 - 40 år.[/quote]

nej hun lignede ham der blev vist her i tråden :)- derfor var jeg extra nysgerrig…

hrm via google cache kan jeg se oversigt af The Dog Book, 1906 by James Watson - ser rigtig spændende ud…men ingen billeder - prøver igen senere :slight_smile:

:ked:hold da op hvor blir jeg ked af mine så få ord blir taget så hårdt:ked:

Det var OVERHOVEDET ikke min mening. -surrender

Og at jeg herefter bliver kaldt for et intet vidende enkeltstående tilfælde der bare ikke vil høre/vil blive klogere hvad er det lige for et personligt angreb på en spritny bruger :blegne:" ?

Jeg sidder noramlt meget på KG og der er der altså rigtigt mange billeder af moderne persere med sorte render under øjnene og under næsen og de gange jeg har været tæt på en perser på en udstilling har jeg tit set en udstiller stå og vaske øjne og næser.:sorry:

Jeg beskrev blot det jeg har set MEST af men beskriver jo netop også at jeg syns det er en dejlig kat men bryder mig ike om vi har gjort mange af dem så smukke at de har svært ved at leve med det. Og det samme sker jo ved mange andre racer bla. MCO det er dommerens smag der tit bestemmer hvad den udstillingstosse opdrætter begynder at avle efter.

Der blir spurgt efter det jeg så gik ind og svarede på. Jeg kunen måske have brugt 10 :slight_smile: mere men syns ikke mine vendninger var grove. Det er jo ikek et personligt angreb at jeg beskriver hvaed JEG har oplevet og fået fortalt. og jeg har ikke lige læst i den persergruppe osv. jeg har kun været herinde en lilel uges tid så der er begrændsninger for hvad jeg kan nå at suge til mig specielt op til jul.

Nåh men altså jeg vile ikke svine nogen til elelr angribe nogen det er jeg sku alt for fredelig til.

:flag:

[quote=tzari;312229]Har lige et lille forsigtigt pip:

Hvorfor SKAL en race pinedød udvikle sig. Den blev i sin tid lavet efter en standard hvorfor er dem der oprindeligt blev godkendt så pludselig dårlig typet fordi der skal være fornyelse. Hvorfor ikkke ved de racer hvor dette sker netop dele racerne i “gammeldags” og “moderne” så begge typer får lov at overleve. Hvorfor så denne modstand imellem at dele dem op og ville fratage dem deres race navn. Kan ikke helt forstå det her :sorry:[/quote]

Jeg ville så gerne trykke på jeg er enig knappen her…men den er endnu ikke tilgægelig for mig…er jo stadig grøn :rock: Men jeg ER enig med dig.

:tak: