[quote=alleos7;260989]Så du mener helt seriøst at hvis man ikke køber økologisk så lukker man øjnene for dyrs pinsler?
Det finder jeg faktisk utroligt nedladende, da du jo ikke aner en disse om, hvad jeg spiser af dyr, og hvordan de har levet.
Jeg kan sige at jeg ved nøjagtigt hvordan de bøffer jeg spiser, er opdrættet, da vi faktisk er med til at passe dyrene fra de bliver født.
Mine bøffer er født i det fri, og drikker mælken fra deres mor, (som er tam)
og spiser græs og hvad der ellers er bedst for ko-maver. De kan gå ind hvis vejret er skidt, men det sker maksimalt 2 gange om året.
Min flæskesteg kommer fra et frit liv, den er også født i det fri, og har rullet sig i mudder og hygget sig til den blev et år, og endte i min fryser.
De er dog ikke økologiske, da de får rester fra vores og naboens bord, og de selv finder alt muligt “nas” at gumle i på deres 4 hektar.
Mine høns/kyllinger, er udruget hvor det nu lige passede deres fru moder at have sin rede. (De sidste 3 forøvrigt under en busk i vores have).
De render og skraber hvor de vil, og plyndrer naboens køkkenhave for lækkerier, og bliver klappet lidt på hovedet når de kommer forbi her og tigger.
Så at antyde at fordi jeg ikke køber økologi kerer jeg mig ikke om de dyr jeg spiser, er skudt meget ved siden af.
Rent faktisk tør jeg godt vove den påstand at køber du konventionelt opdrættede øko-kyllinger, har de stadig ikke haft så godt et liv som dem jeg spiser.
Men sådan er det tit i debatten om økologi, nogle er ret “frelste” (se nu gåseøjnene inden i bliver fornærmede).[/quote]
Nu er de jo altså ikke alle, der har mulighed for selv at holde dyr -og så mener jeg, at det er bedre at købe økologiske produkter end de fabriksfremstillede.