[quote=Eva;261198]Jamen hvis du har det godt med at købe buræg, så er det bare sådan.
Det har ikke noget med at pudse glorie at gøre, men at ikke ville støtte noget, som slet og ret er dyremishandling.
Men hvad, det er jo bare nogle dumme høns, de behøver ikke ordentlige forhold.
[/quote]
Vis mig lige, hvor jeg har udtalt det? Tror du selv, at du omvender nogen ved at trække dine holdninger ned over hovedet på folk og bevidst misforstå, hvad man siger?
Øko æg med 10 i er ofte på tilbud i både Netto og Bilka, jeg køber altid to pakker af gangen Blommen er UTROLIG flot i forhold til snask i buræg… Man vænner sig hurtigt til det “naturlige”…
[quote=Eva;261205]Jamen, når du støtter produktionen, så må du vel mene at hønsene har det godt nok, eller??
Hvem siger, at man absolut skal købe æg, hvis man ikke har råd til det??
Og jeg prøver ikke at omvende nogen -hvis man vælger at købe buræg for at spare et par kroner, så er det vist omsonst at prøve på.
[/quote]
Du er da forhåbentligt veganer…
For med den der holdning, så må du da ikke kunne spise nogen animalske produkter overhovedet, for uanset hvordan vi vender og drejer det, er der simpelthen ikke optimale forhold for nogen produktionsdyr i lille Danmark. Om det så er økologiske eller ej.
[quote=birtheras;261184]
Jeg køber ikke specielt økologisk, men jeg køber lokalt, dvs fra lokale små bønder som sælger deres afgrøder, fisk, æg osv.[/quote]
Nu bor jeg ikke på landet, men jeg tror da helt klart at man på landet kan finde nogle varer ved naboerne, hvor dyrene får god foder og forhold, men jeg har ikke den mulighed, så jeg køber altid økologisk, jeg skal ikke have alt det unødvendinge ting og sager som ikke er naturligt.
Selv kylling og kakaopulver køber jeg økologisk
[quote=birtheras;261222]
Det er fint nok at alt skal være økologisk efter nogens mening, men husker i så også at købe det som er i sæson i DK og ikke det der er importeret?
Forurening er heller ikke godt :)[/quote]
Faktisk er det et større regnskab at få til at gå op, hvis man vil være den
mest miljøbevidste forbruger.
Der var en undersøgelse, der viste, at det miljømæssigt var bedre at købe
spanske agurker frem for danske!!! Mine damer og herrer - I læste rigtigt.
Det skyldes, at mange danske agurkeavlere opvarmer deres drivhuse tidligt
på sæsonen, og det koster mere på miljøregnskabet, end at få en flyver
med agurker til landet. Det er da tankevækkende!!
Jeg holder nu af danske agurker - og går på kompromis
[quote=birtheras;261222]Jep det er nemlig lige sådanne nogle det er
Han har en kæmpe sø på marken med mange fisk i og derfor er han fiskebonde
Det er fint nok at alt skal være økologisk efter nogens mening, men husker i så også at købe det som er i sæson i DK og ikke det der er importeret?
Forurening er heller ikke godt :)[/quote]
Det tror jeg faktisk, de fleste af os der køber økologisk også tænker på, jeg gør i hvert fald, og selv om jeg ikke overholder det slavisk, så tilstræber jeg det som regel En landmand med en sø på marken, hvor han dyrker fisk hedder en dambruger heroppe i det vindomsuste nordjyske, og fisk fra ham skal man nok IKKE købe, hvis man er imod forurening!!
Vi spiser som sådan ikke økologisk, men æg fra burhøns kunne vi Aldrig drømme om at købe er der ingen øko eller fritgående æg ( LOL) undværer vi og ellers nøjes vi muligvis med 6 æg ( økologiske eller fritg ) hellere lidt og have samvittigheden i orden for burhøns har det forfærdelidg og nu er æg i overflod heller ikke godt for ens kolesteroltal…
kylling spiser vi sjælent med jeg må indrømme at når jeg køber det er det som regel i store stykker og der må jeg indrømme at jeg indtil nu ikke har kigget efter om det er økologisk så det er det nok ikke…
[quote=alleos7;261212]Du er da forhåbentligt veganer…
For med den der holdning, så må du da ikke kunne spise nogen animalske produkter overhovedet, for uanset hvordan vi vender og drejer det, er der simpelthen ikke optimale forhold for nogen produktionsdyr i lille Danmark. Om det så er økologiske eller ej.[/quote]
Forholdende kunne helt klart være bedre - men efter min bedste overbevisning har burhønsene de mest usle forhold.
Derfor køber jeg aldrig æg fra disse - og skulle jeg blive så fattig, så jeg ikke har råd til andet - så skipper jeg æg.