Læste lige det her inde på katteklubbens hjemmeside , så så kig lige på jeres tilmeldings bekræftelser.
OBS OBS Der har været en mindre teknisk fejl i forbindelse med tilmeldinger til Kolding. Tjek venligst din bekræftigelsesmail. Står der Køge på, tilmeld da venligst igen. Beklager eventuelt besvær dette måtte medføre.
jeg overvejer godt nok Koldning pga. DU skal med. Troede ikke at jeg kunne nå at komme med pga. Silke’s alder. Men hun når faktisk lige at blive gammel nok. Hun bliver 12 uger den 10. oktober. Spørgsmålet er så bare om det er smart at gøre, for jeg er allerede meldt til udstillingen i Vorbasse den 26. november. Ville være lidt synd at tage med til Kolding, for derefter at finde ud af at Silke ikke egner sig og så have spildt pengene på den kommende udstilling til Vorbasse.
Æhm, Silke skal ikke være 12 uger, hun skal være 3 måneder Der er nemlig forskel…
Og i øvrigt ligger tilmeldelsesfristen (som også er der hvor du kan framelde til frit) efter udstillingen i Kolding, så du kan nå at melde fra
[QUOTE=Eife;692576]Æhm, Silke skal ikke være 12 uger, hun skal være 3 måneder Der er nemlig forskel…
Og i øvrigt ligger tilmeldelsesfristen (som også er der hvor du kan framelde til frit) efter udstillingen i Kolding, så du kan nå at melde fra
(Ps. og jeg mener Lisbeth kommer begge steder)[/QUOTE]
Hun skal vel også have sidste vaccine mindst 15dage før udstillingen ? eller husker jeg forkert?
synes helt klart den skal have to.
Silke bliver vaccineret d. 10okt. og gætter på hun også bliver neutraliseret den dag, så er det vel for tidligt at tage hende på udstilling d. 22 ?
[QUOTE=Mijv;692559]
Du kommer ikke til dem begge Lisbeth :)[/QUOTE]
Jeg har meldt mig til både Kolding og Vorbasse. Men kun betalt for Kolding endnu, for jeg ved endnu ikke om jeg kan få fri til Vorbasse - det er selvfølgelig i min arbjedsweekend, jeg arbejder hver anden weekend…
Men hvis jeg på nogen måde kan fedte mig fri, og kattene ikke HADER det første gang, så kommer jeg begge steder
[QUOTE=Eife;692576]Æhm, Silke skal ikke være 12 uger, hun skal være 3 måneder Der er nemlig forskel…
(Ps. og jeg mener Lisbeth kommer begge steder)[/QUOTE]
Det ved jeg godt Eva, at det er 3 måneder i stedet for 12 uger. Men man regner jo også som grundregel at 4 uger er ligemed 1 måned, plus jeg fra den 10 oktober har 12 ekstra dage at gå på. Så mon ikke det alligevel kommer til at passe med 3 måneder.
Hun er født den 18. Juli 2011. Så jeg kan LIGE nå det
Henriette, hvorfor er det lige du ikke vil have mig med der og synes det ville være en god ide. Silke har jo fået sin basisvaccine der. Og det er helt korrekt, at hun den 10. Oktober både skal have sin revaccine, øremærkning, chip og neutralision den dag.
Hun når altså at få det 12 dage inden, kun 3 dage forsinket. Og som Eva siger, er det kun et krav, at Silke har fået den ene.
Oh lige en tilføjelse som svar på mit eget spørgsmål.
Tænkte du at det ville være for tidligt for Silke, fordi hun netop har gennemgået en operation, og dette skal nå at hele sig?
[QUOTE=Mijv;692716]Henriette, hvorfor er det lige du ikke vil have mig med der og synes det ville være en god ide. Silke har jo fået sin basisvaccine der. Og det er helt korrekt, at hun den 10. Oktober både skal have sin revaccine, øremærkning, chip og neutralision den dag.
Hun når altså at få det 12 dage inden, kun 3 dage forsinket. Og som Eva siger, er det kun et krav, at Silke har fået den ene.
Oh lige en tilføjelse som svar på mit eget spørgsmål.
Tænkte du at det ville være for tidligt for Silke, fordi hun netop har gennemgået en operation, og dette skal nå at hele sig?[/QUOTE]
Der SKAL gå 15 dage fra sidste vaccine før du må tage katten/killingen med på udstilling.
Men hvordan kan det være? Jeg har altid troet, at det var fordi, at så var katten sikret imod sygdomme. Men nu siger Eva at en er nok. Så jeg går ud fra at en faktisk er nok, og det kan have noget at gøre med, at jeg vælger at give hende den anden vaccine få dage inden en udstilling. Er det korrekt forstået?
Når katten bliver vaccineret, dykker dens immunforsvar. Derfor der skal gå 15 dage fra vaccination til udstilling.
Hvis du vil udstille, kan du trække 2. vaccination til efter udstillingen.