Det var indbegrebet af “kødrand” sidste gang
Lad os håbe, at vi er lige så velkomne denne gang - ellers må vi vel allesammen se at få os et fritidsjob på en avis og blive udstyret med et pressekort ![]()
VH
Susanne
Vi håber på den bedste dommer ![]()
[QUOTE=Susanne W;537430]Det var indbegrebet af “kødrand” sidste gang
Lad os håbe, at vi er lige så velkomne denne gang - ellers må vi vel allesammen se at få os et fritidsjob på en avis og blive udstyret med et pressekort ![]()
VH
Susanne[/QUOTE]
hmm jeg har kamera jeg kan tage med - og så lidt leg i photoshop, så burde man kunne lave et “pressekort” ![]()
Fantastisk idé ![]()
Der vil ikke blive tilladt at tage billeder under retssagen, det kan jeg godt betro Jer.
En af gangene (tror det var sidste gang) mente den tiltalte hun da liiige skulle tage billeder af alle tilhørene med sin mobil. Sjældent har jeg set en retsbetjent flytte sig fra den ene ende af retssalen til dèr hvor tiltalte sad og hendes mobil blev konfiskeret og billederne fjernet.
Dansk retsvæsen er yderst ophøjet og indbegrebet på korrekt opførsel…blot så alle ved det.
Man kommer heller ikke med kommentare eller taler til hinanden.
Det er pli i allerhøjeste potens
Ved ikke helt om det hører til her i tråden, men jeg vil heller ikke lave en ny hvis det ikke har interesse.
Jeg vil gerne tilbyde en bid frokost til de der har lyst/kommer langvejs eller ikke langvejs fra/ikke lige skal tilbage på arbejde med det samme/har brug for at vende formiddagen med andre.
Jeg bor i Randers SV og har siddepladser til 8-9 omkring spisebordet, 13-14 hvis vi tager sofahjørnet i brug også.
Jeg tænkte lidt en forudbetaling på et sted mellem 25 og 50 kroner og så køber jeg ind og forbereder lidt forskelligt frokostvenligt.
Send gerne en PB hvis det har interesse, så vil jeg oprette en separat tilmeldingstråd i forummet for træf og udstillinger så vi ikke roder for meget ind i denne tråd ![]()
Mon ikke Pia mente at tage billeder udenfor, så vi alle kunne komme ind ![]()
Du har ret, Eva.
Men den gor nok heller ikke, hahaha
En sal fyyyldt med journalister og de fleste også fyldt med kattehår på overtøjet…vi bliver gennemskuet på et nanosekund
Brita - Ej pjat, vi er jo så overbevisende med alt vores journalist-slang
Eller… :høhø:
Og jeg er i øvrigt sikker på at jeg kommer. Jeg håber da stadig at der er nogen der kunne tage mig med tirsdag morgen, men ellers så tager jeg op til Tine mandag aften og overnatter der, og så følges vi ![]()
FNUGRULLER! ![]()
Frokosttråd her: http://kattegale.dk/forum/showthread.php?26701-F�lles-frokost-efter-CK-retssag-1.-februar-tilmelding-m.m.
Jeg kommer, om jeg så skal tage toget!
[QUOTE=Eife;536127]Chelle - Det var en sjov dag at starte
Men ok, det er så fordi I starter efter dato, fremfor ugedag?
Men ærgeligt nok[/QUOTE] Ja, der kommer vi tilbage fra praktik.
Men jeg er hos jer i ånden!
Jah og jeg har fundet kørelejlighed så kommer bestemt også ![]()
MVH
Gitte
Har lige siddet og læst lidt indlæg på FD-listen om retssagen, og der blev stillet et par gode forslag som jeg gerne vil videregive med mine tilføjelser.
Var det en idé at der blev forfattet ti linjers tekst der kunne deles ud til de fremmødte med vigtige detaljer:
- Hvem er talskvinder/hvem henviser man til hvis der står en journalist og man ikke vil få sagt det forkerte? (Jeg tænker umiddelbart Brita, Marianne H og TinaD?)
- Hvordan forventes folk at opføre sig? Ikke råbe skældsord eller lignende efter CK, ikke tale i overdrevne hadske bemærkninger i nærheden af pressen og lignende…vi kommer let til at ligne kattetosser og selvtægtsfolk i medierne.
- At man - hvis man udtaler sig til pressen alligevel - taler for dyrevelfærd generelt, dyr er også levende væsener og så videre i den dur.
- At - hvis nu dommer ikke vil tillade alle inde i salen - man sørger for at de der har arbejdet for sagen kommer først ind. Så kan “vi” andre fylde op til der ikke er mere plads (selv regner jeg ikke med at skulle med ind - fik nok ved den 1. retssag og blev også udenfor sidste gang).
- At man måske orienterer om at inde i retssalen sidder man pænt og holder sin mund, der tales med lav stemme i hele retsbygningen og man færdes i øvrigt stilfærdigt og ordentligt.
Det var sådan lige umiddelbart de ting jeg selv har tænkt på. Rygtet er jo spredt hist og her og alle vegne, og bare fordi vi på Kattegale tager noget for givet, er det langtfra sikkert at andre overhovedet skænker det en tanke ![]()
[QUOTE=Gizzemissen;538023]Har lige siddet og læst lidt indlæg på FD-listen om retssagen, og der blev stillet et par gode forslag som jeg gerne vil videregive med mine tilføjelser.
Var det en idé at der blev forfattet ti linjers tekst der kunne deles ud til de fremmødte med vigtige detaljer:
- Hvem er talskvinder/hvem henviser man til hvis der står en journalist og man ikke vil få sagt det forkerte? (Jeg tænker umiddelbart Brita, Marianne H og TinaD?)
- Hvordan forventes folk at opføre sig? Ikke råbe skældsord eller lignende efter CK, ikke tale i overdrevne hadske bemærkninger i nærheden af pressen og lignende…vi kommer let til at ligne kattetosser og selvtægtsfolk i medierne.
- At man - hvis man udtaler sig til pressen alligevel - taler for dyrevelfærd generelt, dyr er også levende væsener og så videre i den dur.
- At - hvis nu dommer ikke vil tillade alle inde i salen - man sørger for at de der har arbejdet for sagen kommer først ind. Så kan “vi” andre fylde op til der ikke er mere plads (selv regner jeg ikke med at skulle med ind - fik nok ved den 1. retssag og blev også udenfor sidste gang).
- At man måske orienterer om at inde i retssalen sidder man pænt og holder sin mund, der tales med lav stemme i hele retsbygningen og man færdes i øvrigt stilfærdigt og ordentligt.
Det var sådan lige umiddelbart de ting jeg selv har tænkt på. Rygtet er jo spredt hist og her og alle vegne, og bare fordi vi på Kattegale tager noget for givet, er det langtfra sikkert at andre overhovedet skænker det en tanke :)[/QUOTE]
Jeg syntes det er en rigtig god idè.
Jeg vil gøre alt for journalisterne får mindst 1 af de 3 dyrlæger itale, for uanset hvor meget vi almindelige dødelige brænder for dette OG har knoklet måsen ud af bukserne, så ser det i den grad seriøst ud hvid det er en dyrlæge der taler.
Ikke at andre ikke også skal interviewes, men en dyrlæges ord er tungere…sådant er det bare. Det ER jo også derfor 3 af slagsen er inviteret OG får Ck en dom og den som de andre to gange lyder BØDE og sagens omkostninger…så er det hende der skal betale deres timelønninger. Og jo større det endelige beløb bliver desto større chance for bøden ikke kan betales og SÅ er :fængsel: enden på det hele. Det gør også det bliver endnu bedre næste gang, for selvom jeg virkelig håber dette bliver enden, så ER der samlet yderligere sammen der kan blive grundlag for den næste sag.
Jeg HÅÅÅBER denne dommer som den forrige vil lade alt der kan kravle og gå komme ind i retssalen, for jo flere vi er desto mere viser vi hvor vigtigt det er. Som skrevet før så ER en dommer også et menneske og en FYYYLDT retssal gør altså indtryk sammen med de forrige domme, det vidnerne kan berette og dèt materiale der ligger foran dommer
Er der virkelig ingen, som kører forbi tæt på Ikast?? Ville gerne med og vil selvfølgelig give bidrag til benzin ![]()

på snarligt gensyn ggg
er der nogen der ka gi mig adressen til retten, og hvad kl. det er?