Lidt af hvert i april

[QUOTE=Vipstøsen;1236178].

Så manden og jeg fik fingre i denne her til 500,-. Den var meget trist, vandskadet, plettet og videre i den dur.[/QUOTE]

For sytten da - den er godt nok pæn!

Jeg kigger lidt mere på dba, når flytningen er overstået…
For selv om vi pt har en del møbler, så kommer vi til at mangle - vi flytter til ca dobbelt så megen plads som vi har nu :slight_smile:
Noget af det skal også bare udskiftes - det har udlevet sin tid her på jorden :wink:

Jeg kunne især godt bruge et nyt spisebord… det vi har er en dallevallemodel fra dengang Jan og jeg flyttede sammen. Bordet er for så vidt godt nok - det er bare ikke stort nok, når vi har gæster :slight_smile:
Og så skal vi have en ny sofa! Den gamle er i sådan en stand at jeg ikke engang gider at tage den med, når vi flytter :slight_smile:

Ja, se… det er så dagens gåde :stuck_out_tongue:

KLIK hvis du vil have løsningen…

[QUOTE=Vipstøsen;1236178]… åhja, jeg bruger også alt for meget tid derinde!!!

Men nu har jeg i et par år efterhånden ventet og ventet på at finde en skænk som også havde en pris jeg ville betale. Altså, man kan få mange fine skænke derinde men nogen af dem er deroppeaf i pris, og I ved jo selv hvad der kommer til den der venter :wink:

Så manden og jeg fik fingre i denne her til 500,-. Den var meget trist, vandskadet, plettet og videre i den dur. Gjorde dog knap så meget da den alligevel skulle have en gang maling. Sådan her så den ud før:

… og sådan efter maling. Blev meget tilfreds, mit første make-over-møbel nogensinde :slight_smile:
[/QUOTE]

Den er bare SÅ flot…virkelig flot :thumbup:

Meget lettet… genbrugspladsen har åbent i morgen… jeg har meget, der skal afsted. :slight_smile:

Jeg har også 4… ja fire!.. sække med tøj, der søger nyt hjem… og en sæk med sko… indtil videre…

Skal ikke op kl. meget tidligt i morgen…pludselig er en torsdag blevet en dejlig dag…plus…skal ud til familiefrokost…livet er skønt :smiley:

[QUOTE=Ann K;1236198]
Ja, se… det er så dagens gåde :stuck_out_tongue:

KLIK hvis du vil have løsningen…[/QUOTE]

Wooooouuuuh…fint, men GODT nok overprized!! :uha:

Ja, det er flot og dyrt, men det skyldes nok snedkeren bag - Rud Rasmussen. Man kan jo mene hvad man vil om de gamle danske snedkerier eller de danske møbeldesignere af ældre dato som er vanvittig meget oppe i tiden.

Man kan heldigvis godt finde “noget-der-ligner” til nogle priser hvor man godt kan være med selvom man ikke har vundet i Lotto.
Der er rigtig mange skabe i det man kalder “Hepplewhite” som minder om det.

[QUOTE=Vipstøsen;1236217]Ja, det er flot og dyrt, men det skyldes nok snedkeren bag - Rud Rasmussen. Man kan jo mene hvad man vil om de gamle danske snedkerier eller de danske møbeldesignere af ældre dato som er vanvittig meget oppe i tiden.

Man kan heldigvis godt finde “noget-der-ligner” til nogle priser hvor man godt kan være med selvom man ikke har vundet i Lotto.
Der er rigtig mange skabe i det man kalder “Hepplewhite” som minder om det.[/QUOTE]

Nu kender jeg ikke lige hans navn - men når vi taler ‘moderne dansk design’, så KORSER jeg mig simpelthen over, hvor højt priserne ligger på de populære ting! :S Og helt ærligt…man betaler virkeligt meget for navnet - det ER jo ikke fordi kvaliteten nødvendigvis er 100 gange bedre ift. en lignende stol af en knap så kendt designer/snedker…

Nå, men jeg er bare glad for, at de ting, som JEG synes er fede, er totalt ‘umoderne’ - så de er da til at betale for os almindelige mennesker. :smiley:

I dag har jeg luret på gamle barometre - for det, jeg har, har jeg ‘kommet til’ at hænge på min skorsten (som jo bliver RET varm) og det har termometeret åbenbart ikke helt kunnet acceptere. :ups: Så det er gået i udu.

Jeg har fundet to forskellige - ved ikke helt, hvilket det bliver. :slight_smile:

Det her: Find på DBA - køb og salg af nyt og brugt

Eller det her: Find på DBA - køb og salg af nyt og brugt

[QUOTE=Diana F;1236219]Nu kender jeg ikke lige hans navn - men når vi taler ‘moderne dansk design’, så KORSER jeg mig simpelthen over, hvor højt priserne ligger på de populære ting! :S Og helt ærligt…man betaler virkeligt meget for navnet - det ER jo ikke fordi kvaliteten nødvendigvis er 100 gange bedre ift. en lignende stol af en knap så kendt designer/snedker…

Nå, men jeg er bare glad for, at de ting, som JEG synes er fede, er totalt ‘umoderne’ - så de er da til at betale for os almindelige mennesker. :smiley:

I dag har jeg luret på gamle barometre - for det, jeg har, har jeg ‘kommet til’ at hænge på min skorsten (som jo bliver RET varm) og det har termometeret åbenbart ikke helt kunnet acceptere. :ups: Så det er gået i udu.

Jeg har fundet to forskellige - ved ikke helt, hvilket det bliver. :slight_smile:

Det her: Find på DBA - køb og salg af nyt og brugt

Eller det her: Find på DBA - køb og salg af nyt og brugt

Vi er helt enige, desværre er det jo sådan at udbud og efterspørgsel bestemmer prisen, og jeg forstår heller ikke prisen på mange af de retro ting der er et hit lige nu. Men det er jo nok smag og behag der gør sig meget gældende :slight_smile: I hvert fald for mit vedkommende :wink: Er meget mere til gamle møbler m. udskæringer og krummelurer, men igen smag og behag :slight_smile:

Jeg vil gerne vente på den rigtige ting til den pris jeg synes er OK. Men så betaler jeg også gerne prisen, og hvis det er en særdeles rimelig pris, så vil jeg ikke engang begynde at tinge om den.

Jeg ville tage det sidste, for jeg er mest til krummelurer og udskæringer :), men nej hvor jeg kender til om man skal tage den ene eller den anden. :gruble: :confused: :øhmm: Nogen gange ender man sådan her :wittsend:… fordi det kan være SÅ svært at vælge den ene eller den anden, for hvad nu hvis man fortryder :wink:

Hvaså Diana… var du i Bellacenter for et par uger siden? Eller var nogen af jer andre?

Æv… vågnede kl alt for tidligt pgr dårlig mave :thumbdown:
har vist så nogenlunde fået styr på maven igen - og kan nu ikke rigtig finde ud af om jeg bare skal se at komme i tøjet og videre med dagens gøremål eller kravle i seng igen og få de der ca 3 timers manglende søvn.

[QUOTE=Vipstøsen;1236221]Vi er helt enige, desværre er det jo sådan at udbud og efterspørgsel bestemmer prisen, og jeg forstår heller ikke prisen på mange af de retro ting der er et hit lige nu. Men det er jo nok smag og behag der gør sig meget gældende :slight_smile: I hvert fald for mit vedkommende :wink: Er meget mere til gamle møbler m. udskæringer og krummelurer, men igen smag og behag :slight_smile:

Jeg vil gerne vente på den rigtige ting til den pris jeg synes er OK. Men så betaler jeg også gerne prisen, og hvis det er en særdeles rimelig pris, så vil jeg ikke engang begynde at tinge om den.

Jeg ville tage det sidste, for jeg er mest til krummelurer og udskæringer :), men nej hvor jeg kender til om man skal tage den ene eller den anden. :gruble: :confused: :øhmm: Nogen gange ender man sådan her :wittsend:… fordi det kan være SÅ svært at vælge den ene eller den anden, for hvad nu hvis man fortryder :wink:

Hvaså Diana… var du i Bellacenter for et par uger siden? Eller var nogen af jer andre?[/QUOTE]

Jeg har også overvejet at købe BEGGE to. :høhø: Så kunne jeg have et på førstesalen også. :smiley: De er jo ikke sååå dyre igen. :wink:

Nej, det er 100 år siden, jeg har været i Bella/Forum - synes ikke lige, at økonomien har været til det. Jeg gider næsten ikke tage afsted og betale for at komme ind, hvis ikke jeg har MINDST 500 kr. jeg kan knalde af på dims og krimskrams. :smiley:

Jeg ved ikke, hvor moderne Rud Rasmussen er, men Rud Rasmussens Snedkerier ligger stadig i en baggård på Nørrebro (tilfældigvis deler de baggård med en af de ejendomme, vi administrerer :slight_smile: ), så jeg kan forestille mig, at det er en meget lille produktion og allerede der bliver tingene jo let lidt dyrere end når man f.eks. har Fritz Hansen involveret :slight_smile:

så er der ryddet lidt op og gulvet er fejet… det var lige det kroppen er med på i dag. lidt senere kan jeg tulle rundt med en støveklud og måske rydde resten op :slight_smile:

Nu må jeg hellere overveje morgenmad og se lidt Grimm :slight_smile:
Kroppen er NÆSTEN rask nu, så tingene tager lige lidt tid med en masse pauser :smiley:

Så beslutter jeg mig for at give alarmen fri i dag - og hvornår kigger jeg på uret første gang, halv syv:yikes:
Nå, det lykkedes mig at sove lidt mere - kombineret med at nusse på Buster…
Så den blev da over ni inden jeg kom op…

Min krop er stadigvæk på vintertid … jeg plejede at vågne ved 8-tiden (hvis ikke jeg havde sat alarm til at vække mig før kl. 8), men nu vågner jeg først ved 9-tiden :wink:

Chrome Cast - for og imod?
Lige nu er jeg nok mest for - vil gerne høre jeres bud…

Altså… ingen tvivl om at Jan skal have chesterfield på sit værelse…
Men ihhh, hvor ville jeg gerne have denne her i stuen:

[QUOTE=louiseogbuster;1236264]Chrome Cast - for og imod?
Lige nu er jeg nok mest for - vil gerne høre jeres bud…[/QUOTE]

Helt klart for :slight_smile:

Vi bruger vores dagligt. Ser netflix over den. Syns det er så rart at kunne bruge computeren til andet samtidigt.
Den kan også sluttes til Plex, så man kan afspille film/serier, man har på sin computer derover.

For, jeg elsker min! :smiley:

til pengene er det en god lille dims og ufattelig nem at bruge

For! - vi bruger vores meget især til Viaplay & Netflix og så er det dejligt nemt at sætte Pc’en eller sin mobil til (Iphone) :ok: