Mange kalder deres hankat for Minou mens hunkatte ofte hedder Minette
PS (udtales Mi-net)
Mange kalder deres hankat for Minou mens hunkatte ofte hedder Minette
PS (udtales Mi-net)
Ja, hun kan være en rigtig lille engel
Super initiativ at du får nummer 2 det bliver du rigtig glad for…
jeg tror vi har 8-10 sammenføringstråde herinde hvor stortset alle gode råd er fremme… ikke at jeg tror et bliver aktuelt med 2 killinger - men det giver altid ro i sjælen
Uanset hvad er sker, så er det bedste altid at ejer slår 110% koldt vand i blodet og lader dem klare sig selv… missere der finder ud af det for første gang kan godt gå VOLDSOMT til den - men sålænge de ikke skader hinanden - så skal du blot hygge dig med en god dvd, en pose guf og lade dem klare resten…
missere har en måde at finde ud af det på som vi slet ikke skal prøve at ændre og selv om de piver så nøjes med at se til i første omgang… mine hyler også op for det mindste men det betyder ikke noget… selv om jeg godt ved et kan være monster svært at blive siddende!!
God fornøjelse med den nye orange mis og hvor er hun fin den lille Laika
[quote=NicolaiSolberg;294283]Hvorfor er katte da også så kloge at de opdager at man flytter lidt rundt på dem
Ej, men det er også lidt ærgeligt at anskaffe sig en ny lille misling, og det så ikke hjælper… hvis nu de begge bliver endnu værre, eller bare ikke kan døje hinanden.
Men jeg ved det ikke, jeg er ikke så god til katte
Men tror i det bedste hjælp på hendes adfærd, ville være en lille legeven? ’
Jeg synes virkelig det er ekstrem så meget energi hun har.
men jeg har så heller aldrig oplevet en killing alene. har kun haft katte hos min far, og der havde vi 2 brødre…
og så er der jo det med at min lejlighed kun er 32 m2. de har en kommode, skohylde, tv-bord, sofa og 2 vindueskarme de frit kan kravle rundt på, men ved ikke om det er nok?[/quote]
Prøv at hør her
Vi har 5 voksne katte og en teenager på 7 mrd. ( + vi lige har haft 10 killinger).
Men hende som nu er 7 mrd…og ellers ud af en rolig race, blev helt bims i låget da søskende fra hendes eget kuld var væk hjemmefra. Hvis du vidste hvad hun har lavet af kunster. 3 gange er hun faldet i wc, 2 gange er hun røget i det fyldte badekar…osv osv hun havde total krudt i måsen. Så voksede de nye kuld killinger op og blev gamle nok til at lege med hende, og endelig har hun fået ro.
De allerfleste killinger kan slet ikke omsætte al den energi de har i kroppen uden hjælp fra en artsfælle helst jævnalderne.
Du vil i løbet af kort tid…2-4 dage se en kæmpe ændring i adfæren, og meget mere af den vilde leg vil foregå på gulvet og måske fræs i seng og sofa…såfremt de er 2.
Og enig med Alice…lad for guds skyld være med at stresse den lille med et prøveflyt .
Tillykke med beslutning om killing nr 2 Det kommer du bestemt ikke til at fortryde. Vi mennesker kan aldrig erstatte en artfælle, uanset hvor meget vi leger eller er sammen med missen.
Hvor er din Laika pige dog dejlig og hvor hun ligner min lille Trille, gør hende ikke mindre skøn
Nu er det også aftalt… Latika (som hun måske skal hedde), skal hentes lørdag eller søndag, så tidligt som muligt, så vi alle 3 har hele dagen sammen,
Og ja, jeg synes virkelig at min Laika er en smuk killing. en rigtig lille dræber, som man alligevel ikke kan være sur på, fordi hun har de dejligste øjne
[quote=NicolaiSolberg;294676]Nu er det også aftalt… Latika (som hun måske skal hedde), skal hentes lørdag eller søndag, så tidligt som muligt, så vi alle 3 har hele dagen sammen,
Og ja, jeg synes virkelig at min Laika er en smuk killing. en rigtig lille dræber, som man alligevel ikke kan være sur på, fordi hun har de dejligste øjne :)[/quote]
Hvor godt Nicolai …Så blev det den smukke tiger stribede ?
Jeg er sikker på, at I aldrig vil fortryde beslutningen
Ja, det blev den orange stribet rigtig garfield… Har lidt en svaghed for stribet katte
Godt valg …Hende glæder jeg mig til at se
Og jeg kan forstå vi har samme passion for striber …I min verden er der intet så skønt som stribede misser - Har du været inde og se mine stribers hjemmeside ?
Ja, jeg sad godt og læste lidt på din hjemmeside og kiggede lidt omkring
dætme også nogle dejlige misser du har.
Og kan forstå på det hele, at du har en god del erfaring på området
[quote=NicolaiSolberg;294705]Ja, jeg sad godt og læste lidt på din hjemmeside og kiggede lidt omkring
dætme også nogle dejlige misser du har.
Og kan forstå på det hele, at du har en god del erfaring på området :)[/quote]
Tusind tak Nicolai …Jeg synes jo selv det er nogle skønne missetøzer jeg har - Hvad angår erfaring, så er der såmæn MANGE som har væsentlig mere erfaring end jeg - Jeg har kun opdrættet i 4 - 5 år, men jeg har da tidligere haft dejlige husmisser i masser af år
Hej
Jamen er det ikke bare det, som er helt vidunderligt, ved at få en killing i huset? , og har man et helt kuld, kan dagen let gå med " Hvor er de 2 andre" ?, Alligevel vil jeg anbefale at få en killing til, da “underholdningsværdien” mere end fordobles, og killinger elsker selskab
Held og lykke med din lille glade killing!
Cats og Conni
Jeg har så ikke så meget erfaring. Havde 2 hankatte hos min far, men jeg flyttede alene med min mor efter vi havde haft dem i ½ år. Og så har jeg ikke haft kat siden.
Men så flyttede jeg alene i lejlighed, og så skulle jeg sørme have en lille en
Men det betyder så bare at jeg ikke rigtig har noget erfaring
[quote=NicolaiSolberg;294713]Jeg har så ikke så meget erfaring. Havde 2 hankatte hos min far, men jeg flyttede alene med min mor efter vi havde haft dem i ½ år. Og så har jeg ikke haft kat siden.
Men så flyttede jeg alene i lejlighed, og så skulle jeg sørme have en lille en
Men det betyder så bare at jeg ikke rigtig har noget erfaring :)[/quote]
Jamen Nicolai, så er du jo i godt selskab …Jeg tror aldrig du forgæves kan bede om hjælp eller råd - Her er der altid nogen som er klar til at råde og hjælpe …Især til en god ‘katteslave’ som dig, som er yderst lydhør overfor de råd du får. Så vær aldrig bange for at stille spørgsmål …Husk der ikke findes dumme spørgsmål, vi har alle været uerfaren i det at holde kat / katte
Det er jeg meget glad for
Blev faktisk anbefalet til at gå herind af en god veninde, hun er nemlig også herinde
Og må sige, at det er noget der har hjulpet rigtig meget
[quote=NicolaiSolberg;294676]Nu er det også aftalt… Latika (som hun måske skal hedde), skal hentes lørdag eller søndag, så tidligt som muligt, så vi alle 3 har hele dagen sammen,
Og ja, jeg synes virkelig at min Laika er en smuk killing. en rigtig lille dræber, som man alligevel ikke kan være sur på, fordi hun har de dejligste øjne :)[/quote]
Hihi, så kan du godt regne med at ingen besøgende vil kunne huske forskel Jeg har en Mea og en May - det kan folk ikke finde ud af.
Åh ja, stribede katte er altså lækre! Jeg kan altså heller ikke stå for klassisk tabby, alle mine er det.
Helt enig Spørg endelig hvis det er.
Så er den lille nye hentet, og de har nu rendt sammen i 1½ time
Indtil videre er der ikke kommt noget blod, men jeg synes Laika er lidt grov.
Hun render den nye i røven hele tiden, hvæser gerne lidt af hende, og i ny og næ slår hun ud efter den nye, mens hun knurre og hvæser. den nye gør ikke rigtig noget ved det, men går bare videre.
er det helt normalt at Laika opfører sig sådan? er det fordi hun bare lige skal vise at hun bestemmer? er det fordi hun simpelthen ikke kan lide den nye? eller skal Laika bare lige prøve hende af, og se hvår hun har hende?
[quote=NicolaiSolberg;297049]Så er den lille nye hentet, og de har nu rendt sammen i 1½ time
Hun render den nye i røven hele tiden, hvæser gerne lidt af hende, og i ny og næ slår hun ud efter den nye, mens hun knurre og hvæser. den nye gør ikke rigtig noget ved det, men går bare videre.
er det helt normalt at Laika opfører sig sådan? er det fordi hun bare lige skal vise at hun bestemmer? er det fordi hun simpelthen ikke kan lide den nye? eller skal Laika bare lige prøve hende af, og se hvår hun har hende? :)[/quote]
Så Nicolai, så er det NU du sætter en god film i videoen, og lader misserne klare paragrafferne :-). Alt går fint - Laika fortæller bare den lille ny, at det altså er hende der bestemmer …Og det er fint og MEGET normalt. Og hvis du slet ikke kan styre dig, og du bare MÅ nusse en misling, så giv jeres gamle mis mest opmærksomhed, den nye er alligevel travlt optaget af at undersøge hendes nye hjem. Jeg gætter på at de sover i arm i løbet af de næste par dage …Tillykke med jeres lille ny stribede prinsesse
[quote=NicolaiSolberg;297049]Så er den lille nye hentet, og de har nu rendt sammen i 1½ time
er det helt normalt at Laika opfører sig sådan? er det fordi hun bare lige skal vise at hun bestemmer? er det fordi hun simpelthen ikke kan lide den nye? eller skal Laika bare lige prøve hende af, og se hvår hun har hende? :)[/quote]
det er helt normalt og gør endelig som Alice foreslår - sæt dig ned med en film og lad være med at blande sig og for alt i verden - lad være med at skille dem ad med mindre den gamle ligefrem skader den lille
det kommer med 99,99% sikkerhed ikke til at ske - så alt andet (hvæs, piv, flere hvæs og slåen ud efter hinanden) kan du tage helt roligt
lige nu ligger jeg med “friends” i DVD’en, Laika på maven, og den lille nye 50 cm fra os :). og laika knurrer lige en gang imellem, men ellers sker der ikke noget :).
Og hun er rigtig rigtig dejlig. 6 dage yngre end laika, en smuule større, og så ligner hun Laika på en prik, på nær at farverne er anderledes. men med de samme tydelige striber, og hun er baare smuk