Og de står SÅ godt til de blå låger…
![]()
Det kaldes mix and match ![]()
Mix kan jeg gå med til… ![]()
Men on a serious note, så er fliserne virkelig fede - hvor er de fra…?
De er købt hos Mosaikhjørnet og hedder noget med irgrøn kobber. Vi har valgt 30x30, men de fås også i 30x60 og kæmpe store ![]()
Jeg har været helt skudt i dem siden jeg så et billede af en kollegas nye køkken.
Når nu vi er i gang, så kunne vi lige få skiftet de gardiner i stuen som vi altid har været trætte af ![]()
Så fik vi lige brug en lille time i havestuen ![]()
IKEA har så været så smart at sende os fliser med 2 forskellige produktionsnumre, så de fleste er røde, resten er brune
Jamen, vi har jo heller ikke været forbi IKEA mange gange på det sidste ![]()
Den store papkasse var fyldt med ting, der skulle tilbage i bryggerset. Så der er også sket lidt.
I eftermiddags blev køkkenet frigivet
Så her til aften har vi gået og ordnet lidt småting og er begyndt på rengøringen.
Billederne er fra før vi gik i gang.
Der mangler stadig nogle ting, men det meste er klaret, og ifølge tømreren er det ting, der ikke sådan sviner.
Opvaskeren er forresten sat til. Jeg tror, @RuneS er lykkelig ![]()
Det kræver da næsten en “nyt køkken”-fest ![]()
Kæft det ser godt ud! ![]()
Hvor er det blevet fint, selv de babyblå låger ![]()
![]()
Du er helt forkert på den og det samme er ‘næsten’; sætningen burde retteligt være ‘nyt køkken er en fest værd’ ![]()
Og ja tak det lyder som en virkelig god idé ![]()
Læg mærke til kaffen og øllen. Rune og vores nabo har holdt fernisering ![]()
De er ved at male den sidste væg og sætte tapet op ![]()
Det er altså stort, når det bliver så færdig, at I kan flytte jeres køkkenting ind igen ![]()
Vi er faktisk så småt i gang med det ![]()
Køkkenet er ‘frigivet’ til at flytte ind i, men væggen midt i gangen (afspærring mens det hele står på) og mit manglende overskud gør det til en langsom proces.
Men Rune tror, han kan pille den ned i aften!
Efter i dag burde der kun mangle lidt fuger og stikkontakter, der skal skrues i.
I fredags faldt muren ![]()
Køkkenet er ved at være der! Der mangler lidt fuger og stikkontakter, der skal sættes fast. That’s it!
Da drengene fik lov til at komme ind var meningerne delte i pelsmængde ![]()
De korthårede skulle op op op, de langhårede fik meget korte ben ![]()
Nu føles det som om, der er totalt kaos over alt ![]()
Vi er ved at renovere 4 rum synkront, så der er bare ting over alt i alle rum. Bryggerset og køkken er færdige, men roder, fordi alt skal på plads. Badeværelset nedenunder skal gøres rent efter håndværkerne var i gang. Vi lægger klikfliser i havestuen, så alt er samlet i ét rum. Og i resten af huset står der en million kasser ![]()
Forhåbentligt er alt snart på plads. Men det tager dælme tid!
Damn det ser godt ud!!!
Elsker den fine væg med blomst på ![]()
Tak ![]()
Jeg elsker den væg! Synes den giver så meget stemning til rummet.
Jeg er møgmisundelig
jeg har desværre ikke en væg, der sådan rigtigt egner sig til det.
Men overvejer meget om min endevæg i køkkenet skal være en anden farve end nuværende kedelig hvid … ![]()