Lille renoveringstråd

Og de står SÅ godt til de blå låger… :roll_eyes: :laughing:

4 Synes om

Det kaldes mix and match :wink:

2 Synes om

Mix kan jeg gå med til… :sunglasses:
Men on a serious note, så er fliserne virkelig fede - hvor er de fra…?

1 Synes om

De er købt hos Mosaikhjørnet og hedder noget med irgrøn kobber. Vi har valgt 30x30, men de fås også i 30x60 og kæmpe store :tihi:

Jeg har været helt skudt i dem siden jeg så et billede af en kollegas nye køkken.

3 Synes om

Når nu vi er i gang, så kunne vi lige få skiftet de gardiner i stuen som vi altid har været trætte af :hoho:

8 Synes om

Så fik vi lige brug en lille time i havestuen :grin:

IKEA har så været så smart at sende os fliser med 2 forskellige produktionsnumre, så de fleste er røde, resten er brune :dokdok: Jamen, vi har jo heller ikke været forbi IKEA mange gange på det sidste :roll_eyes:

Den store papkasse var fyldt med ting, der skulle tilbage i bryggerset. Så der er også sket lidt.

8 Synes om

I eftermiddags blev køkkenet frigivet :partying_face: Så her til aften har vi gået og ordnet lidt småting og er begyndt på rengøringen.

Billederne er fra før vi gik i gang.

Der mangler stadig nogle ting, men det meste er klaret, og ifølge tømreren er det ting, der ikke sådan sviner.

19 Synes om

Opvaskeren er forresten sat til. Jeg tror, @RuneS er lykkelig :tihi:

10 Synes om

Det kræver da næsten en “nyt køkken”-fest :smiley:
Kæft det ser godt ud! :smiley:

4 Synes om

Hvor er det blevet fint, selv de babyblå låger :stuck_out_tongue_winking_eye::joy:

Du er helt forkert på den og det samme er ‘næsten’; sætningen burde retteligt være ‘nyt køkken er en fest værd’ :slem:

Og ja tak det lyder som en virkelig god idé :wink:

2 Synes om

Læg mærke til kaffen og øllen. Rune og vores nabo har holdt fernisering :joy:

5 Synes om

Emhætte :partying_face:

De nye vinduer :smiley:

17 Synes om

De er ved at male den sidste væg og sætte tapet op :yatta:

7 Synes om

Det er altså stort, når det bliver så færdig, at I kan flytte jeres køkkenting ind igen :smiley:

Vi er faktisk så småt i gang med det :grin:

Køkkenet er ‘frigivet’ til at flytte ind i, men væggen midt i gangen (afspærring mens det hele står på) og mit manglende overskud gør det til en langsom proces.

Men Rune tror, han kan pille den ned i aften!

Efter i dag burde der kun mangle lidt fuger og stikkontakter, der skal skrues i.

9 Synes om

I fredags faldt muren :partying_face:

Køkkenet er ved at være der! Der mangler lidt fuger og stikkontakter, der skal sættes fast. That’s it!

Da drengene fik lov til at komme ind var meningerne delte i pelsmængde :hoho:

De korthårede skulle op op op, de langhårede fik meget korte ben :tihi:

Nu føles det som om, der er totalt kaos over alt :see_no_evil:

Vi er ved at renovere 4 rum synkront, så der er bare ting over alt i alle rum. Bryggerset og køkken er færdige, men roder, fordi alt skal på plads. Badeværelset nedenunder skal gøres rent efter håndværkerne var i gang. Vi lægger klikfliser i havestuen, så alt er samlet i ét rum. Og i resten af huset står der en million kasser :see_no_evil:

Forhåbentligt er alt snart på plads. Men det tager dælme tid!

16 Synes om

Damn det ser godt ud!!!
Elsker den fine væg med blomst på :smiley:

3 Synes om

Tak :relaxed:

Jeg elsker den væg! Synes den giver så meget stemning til rummet.

6 Synes om

Jeg er møgmisundelig :ups: jeg har desværre ikke en væg, der sådan rigtigt egner sig til det.
Men overvejer meget om min endevæg i køkkenet skal være en anden farve end nuværende kedelig hvid … :ups:

4 Synes om