Lille renoveringstråd

Umiddelbart har vi mindre grus ved trappen :person_shrugging:

1 Synes om

Enig med Lykke :smil: Jeg så det nede hos Gitte og begyndte også på det for 1/2 års tid siden. Synes det hjælper en del, at de er tvunget til at tage et par rolige skridt for at få vendt :smil:

Vi synes forresten ikke, at vi har nok mindre grus, derfor vi blandt andet laver et bakkeskab :slight_smile:

Godt at få det gemt væk, det er træls at se på i hverdagen
Den teknink med at vende bakken har jeg også brugt, det bedste jeg har gjort er dog at gå over til denne bakke Savic Kattetoilet Hop In | zooplus.dk

Kattene har taget imod den uden problemer og det bedste er at der virkelig kan være et godt lag grus i den.

Jeg er bange for jeg vil få exo længe før planlagt med den vinkel :smile: De fræser altid ud med sådan en sidevind, at de formentlig vil ramme muren :joy:
Men det er afgjort noget jeg vil prøve :+1:t2:

2 Synes om

I dag nåede vi så langt:

Jeg er ret stolt over, at jeg kan måle rigtigt med mellemrum :ups:

Siderne til de nederste skabe er også klar til at møde Runes sav… Så er det med, om han er klar :tihi:

Pia har nu nævnt for mig, at når siderne er hule, så er der jo hul ned :see_no_evil: Så vi skal være mere kreative med de huller end jeg lige havde troet :ups:

8 Synes om

Dælme godt målt og udnyttet! :thumbup:

Alt efter hvad man kan holde ud at se på, så kan gaffatape jo løse meget. :wink:

2 Synes om

Jeg gav dig også den nemme løsning - kattelem :hoho:
Jeg købte den ene gang bare en af de billige og hev lemmen af, så sad den jo fint og beskyttede/dækkede om kanten hele vejen rundt :tihi: :ups:

1 Synes om

Aaaarh. Troede du faktisk brugte selve lemmen :slight_smile:

Men så skal vi jo veeeente på der kommer en hjem :sweat_smile:

Gaffa som midlertidig løsning?

@NinaA - Hvad er det nu I har på jeres? Har en erindring om at jeg har set noget hvid kant langs hullet til jeres skab? :smil:

Vi er endt med at bestille kattelemme til stor kat. Det er nok nemmere at få dem sat i end alt muligt fiks faks for os ret uhandy mennesker :sweat_smile:

Så projektet er på pause til vi modtager sendingen fra zooplus.

6 Synes om

Jeg har to forskellige løsninger. Den ene er noget med nogle præcist tilskårne lister som egentlig er kabellister, men lige passede i bredden.
Den anden løsning er en flad u-profil gummiliste som jeg fandt ved et tilfælde i Bauhaus. Den var noget dyrere, men MEGET nem at arbejde med.

Og den sidder pænt og ret fast uden at være limet. Det er bare ét langt stykke rundt langs kanten af hullet med en samling for oven.

10 Synes om

Rigtig fin løsning!

Jeg fandt lige et billede med det kaos, vi har haft i et år, og gerne vil have gemt væk.

Kønt er det ikke :sweat_smile:

Til gengæld er sådan et område godt til avl af hybelkaniner :hoho:

7 Synes om

I dag har jeg samlet 6 ud af 3 skabe :ups:

Det store, der mangler nu, er at få saver hul igennem to steder :slight_smile:

5 Synes om

Det er knagme godt klaret, at samle dobbelt så mange skabe som I har :hoho:
Måtte du lave om, eller er det en typo? :smil:

3 Synes om

Jeg måtte lave om. Havde vendt en plade forkert i dem alle. Synes jeg kunne huske vejledningen fra den anden dag… Det kunne jeg så ikke :ups:

Men vi er nået et godt stykke videre i dag.

10 Synes om

Åh hvor jeg kender det. Det skab jeg har nu, til kattebakken, der fik jeg skåret hullet inden jeg samlede skabet, for at gøre det lettere for ham der skulle skære. Jeg ved så ikke lige hvor min hjerne var, da jeg gav ham den del der skulle skæres i. Det var mening der skulle være hul i den ene side. Ja men jeg havde så givet ham den del der skal bruges som top eller bund. :doh: Nå jeg løste det ved at bruge den som bund, og så lægge den ene hylde ovenpå, så der var en hel plade kattebakken kunne stå på. Og nu rider jeg jo ikke samme dag som jeg sadler, så da jeg endelig fik skabet op, ville jeg have det til at stå et andet sted, og så var det pludselig en låge der skulle skæres hul i. Så uheldet endte op med at være fint nok, for ingen kan se det forkerte hul nu. :hoho:

I øvrigt synes jeg det er en ret pæn trappe I har. Og så er det dælme god udnyttelse af pladsen under! :ok:

4 Synes om

Det kunne også ske her :hoho:

Trappen er fin, men livsfarlig for små børn, fordi den er så ekstremt åben :see_no_evil:

1 Synes om

Vi skal have lavet et bakkeskab mere, hvor jeg virkeligt gerne ville bruge løsningen med u-profil, så hullet kan blive godt stort… Men at finde en til 18 mm plade er helt umuligt :argh: