Lille renoveringstråd

Kabelskinner fås i alle bredder. Det er lidt mere bøvlet at få den skåret pænt og præcist til, men det kan give et rigtig godt resultat.
Jeg har lige fundet en stump af den jeg selv brugte til mit skab, med 16mm plader. Der passede en kabelskinne på 20 mm perfekt.

Jeg har skåret dem tl i 45 graders vinkler og kun brugt den “dybe” del af listen.

Det er med at holde tungen lige i munden når der skal måles op og skæres, så længder og vinkler bliver rigtige og det kan godt betale sig at lave én del af gangen så de bliver skåret til præcise mål, så hjørnerne bliver tætte.

Jeg gik ikke så meget op i at der er sort tekst på en del af listen fordi mine er inde i et skab, men køb rigeligt med liste hvis I skal kunne vælge de dele der er helt hvide, hvis de skal være et synligt sted.

3 Synes om

Det er derfor, jeg gerne ville det med u-profilen… Der er ikke gået en håndværker tabt i hverken mig eller Rune :ups:

1 Synes om

Hvis I gerne vil have u-profil i alu, så skal I jo op i en 22mm u-profil :thinking: (alu profil har som regel en godstykkelse på omkring 2 mm)

De er ikke det nemmeste at finde … :s:

Carl ras har en her på 10x22,5 mm

Stålbutikken har dem i 25x25 mm (så det vil kræve lidt fuge at få helt pænt, men ikke umuligt :slight_smile: )

Interglas

Frishop

1 Synes om

Måske kan lokal tømmerhandel eller glarmester (da de bruger dem som glaslister) få det hjem ellers :slight_smile:

Det er gummi vi tænker, så det nemt kan sættes på :slight_smile:

Jeg kan kun finde i 20 mm i selve åbningen :woman_facepalming:t3:

Hvis ellers ikke der er helt stift, så enderne trækker “indenad”, så burde en 20mm gummikant vel også sagtens kunne sidde på en 18mm kant :thinking: :slight_smile: Især hvis man tager lim i brug for en sikkerheds skyld :see_no_evil:

Jeg tænker de to mm ekstra er rigtigt meget på så smalt et stykke? :gruble:

Det tror jeg godt jeg ville turde prøve. Og som Pia skriver, så kan I jo overveje lidt lim for at holde siderne inde.

hvis ellers det er “bevægeligt” gummiliste I bruger, så ville jeg bekymre mig væsentligt mindre om 2 mm for bredt end 2 mm for smalt :slight_smile:

1 Synes om

Så sker der lidt i det lille hjem igen.

Vi starter med haven.

I år fik vi den tanke, at vi nok blev nødt til at betale os fra at få nogle ting ordnet for jeg er SYGT træt af at se på det hulter vildnis. Vi fik en pris, og tænkte, at der koster det jo nok. Vi nævnte den for Runes forældre, der syntes det var virkeligt dyrt. Få timer efter tilbød de at hjælpe med lidt forskelligt, og nogle venner tilbød at hjælpe med noget andet.

Så der er sket lidt :heart_eyes:

Haven, som den så ud i februar. Det grønne var kun blevet mere kaos siden.

Vores to bede (i juni).

De fleste planter er på ferie hos Runes forældre indtil de skal i et andet bed.

Ahornen og pæonen bagved bliver stående.

Hortensiaen er røget. I stedet kommer der enten syren eller rhododendron, og et hus til en robot plæneklipper.

Rune fik ryddet de sidste piksten (2/3 af haven var piksten, da vi flyttede ind :exploding_head:)

Ungerne fik et gyngestativ. Her kan I også de kaos-haven :see_no_evil:

Bedstefar fik sat tagrenden op igen med kyndig hjælp :hoho:

Strømmen i haven blev gravet ned.

Sådan så haven ud 28/7

Og sådan så den ud 30/7

En lækker ny terrasse i bunden af haven :jubiii:

Lige lidt overblik

Haven da vi flyttede ind

Rød er piksten. Lilla er bed og planter. Grøn er et højbed midt i græsset.

Før vi gik i gang for en måneds tid siden.

Den hvide streg bagerst i haven er tagrenden fra skuret.

Planen

Rød bliver til træterrasse. Blå er et bed, der bliver sløjfet. Gul er den nye terrasse. Grøn bliver nogle bærbuske. Lilla bliver et blomster/vildt bed.

Vi venter lige nu på at høre fra en tømrer om, hvornår han kan ordne den store terrasse.

11 Synes om

Det anden projekt, vi har gang i, er vores walk in.

Jeg har været så træt af indretningen siden vi flyttede ind, fordi den ikke passer til vores behov. Så jeg har bestemt, at en stor del af mine pony-penge skal bruges på at lave det lækkert derinde.

Sarte sjæle må skipper billederne. Der er både bind og bh’er :tihi:

Så i dag har jeg tømt ud og hentet nye elementer.

I morgen skal jeg tømme mere ud og pille ned.

16 Synes om

Sikke masse der sker hos jer :ok: :smil:, jeg kan virkelig se så meget godt forandring der er sket i haven. Glæder mig til næste projekt du/i har gang i
Rigtig god fornøjelse med det

Med venlig hilsen

1 Synes om

Jeg tror der går lidt pause i den nu :sweat_smile: Jeg er på de sidste par ugers barsel, og så er det ellers tilbage til normal hverdag uden ret meget tid.

3 Synes om

Ja det kan jeg godt se og forstå :smil:. Og her smiler jeg meget af i har pillet piksten op, og en søskende til mig, går og lægger piksten ned :smil:, jeg vil håbe i har solgt dem, de er peberet i pris

Med venlig hilsen

1 Synes om

Dejligt I har fået så meget hjælp til haven
Det hyldestystem er kanon godt, det minder om det jeg har i mit syværelse

2 Synes om

Vi har foræret dem væk. Vi orkede ikke at vente på, at nogen ville købe et ton sten :sweat_smile:

Jeg har været vild med det siden vi fik walk in, så jeg glæder mig til at få gang i det!

Jeg har også overvejet det som system på kontoret :see_no_evil:

3 Synes om

Der sker virkeligt noget lige nu!

I går skulle vi male walk in om morgenen… Vi vidste tømreren kom, men vi troede bare han ville skifte en dør. Men nej, han havde alt muligt med til terrassen, så vi endte med først at tømme den.

Terrassen næsten ryddet.

Solsikken, der ville leve :sweat_smile: Den er flyttet, men tror ikke den holder til det.

Vores have er en smule rodet nu :see_no_evil:

Haven i går aftes

Vi fik malet walk in, og Rune fik en god idé. Når nu vi alligevel har en tømrer i gang, så var det måske smart han hang hyldesystemet op, når det skulle bøvles med lægter. Så lige nu er tømreren i gang, og allerede efter en time kan jeg høre, at han er meget meget længere end Rune ville have været.

Nymalet walk in.

6 Synes om

Jeg fik lige set, at jeg ikke har nævnt det med lægterne i walk in.

Da jeg pillede reolsystemet ned gik det op for os, at der går et vandrør udenfor væggen :see_no_evil: Så hylderne skal hen foran det.

Vi genbruger lægterne fra de gamle reoler.

Vandrøret bag hylderne

Nymalede lægter

9 Synes om

Hvor ser projekter spænde ud, god fornøjelse i dag med det :smil:

Jeg fornemmer det bliver så godt :ok: :thumbup:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Sådan ser walk in ud lige nu. Jeg har ondt over hele kroppen, så har måtte sande, at der ikke sker mere i dag.

12 Synes om