Lille renoveringstråd

Godt gået, jeg bliver nærmest træt bare af at se på mængden. :thumbup:

3 Synes om

Sådan så køkkenet ud i går eftermiddag. Det går fremad :partying_face:

“Nogen” havde så målt forkert med højden på bjælken, så i dag har tømreren savet 3 cm af den :ups: Rummet er også 10 cm bredere end jeg havde målt det til. Jeg har vurderet, at jeg ikke skal være håndværker…

16 Synes om

Ting sker :slight_smile: heldigvis havde du ikke været for optimistisk med bredden, det ville have været langt værre.

4 Synes om

Det ser skide godt ud! Og helt enig - hellere lidt ekstra i bredden, end mindre :slight_smile:

3 Synes om

I forbindelse med min tilbageflytning efter renoveringen, lærte jeg at min stress påvirket hjerne, overhovedet ikke kan måle. Så der er godt nok blevet skåret en del hylder til mit store skab i køkkenet, nogen kunne reddes ved at blive skåret om, nogen måtte have helt nye.

Så da vi kom til det vindue som havde fået nye mål, så mit vinduegitre skulle skæres til, turde jeg ikke måle det op selv, ville ikke risikere at stå med et dyrt men pludseligt ubrugeligt vindusgitre. :ups:

3 Synes om

Det skal du nu ikke sige - sidst vi fik skiftet vinduer, endte tømreren med at måtte udvide 2 vinduesåbninger med ca. 10 cm, da de (selv!) havde målt forkert og bestilt vinduerne hjem for brede… :sunglasses:

2 Synes om

Ja og min tømrer har måttet indrømme at det er noget klamp de har lavet med mit nye gulv at de hiver det af og lægger et helt nyt.

Det er så lige 22000 kr ud af lommen og nå ja så satser vi på at 4. gang er lykkens (No pun intended…) gang.

Note til tømrer, dumt at snitte samlinger af planker, det ser tosset ud og Birgit lider ikke i stilhed.

3 Synes om

Ok ok, så overvejer den karrierevej igen :tihi:

Men prøv lige at se! Den bjælke er fandme savet flot!

6 Synes om

Dagens update: Alle køkkenskabe er sat op!

Det blir så godt :wehu:

De har også fået sat den nye vask op på badeværelset. Den gamle var simpelthen røv. Der var en kant om selve ‘hullet’ så der altid lå vand og tørrede ind på resten af vasken :dokdok:

17 Synes om

Den får lidt polyfylla og en klat maling, så er den så god som ny :slight_smile:

Sikke en fremskridt der sker med køkkenet :slightly_smiling_face:

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Nå ja, man kan vel aldrig få for meget lys ind i huset :rock:

4 Synes om

Nej, vel… :sunglasses:
Der er kun de 2 vinduer i stueplan i den pågældende gavl, så det var ikke noget problem, at de skiftede størrelse - alternativet havde været at vente yderligere 6-8 uger på 2 nye i de oprindelige mål…

5 Synes om

Der er sket lidt de sidste par dage :wehu:

Nu skal vi så ‘bare’ vente på vinduet og noget filt til væggen snart dukker op, så malerne kan fortsætte og mureren kan komme i gang med fliserne :kryds:

Bryggerset er næsten færdige :yatta:

Birk har godkendt bænken :tihi:

17 Synes om

Det ser godt ud! Og sikken masse skabsplads I får :ok:

1 Synes om

Vi får vildt meget skabsplads :yatta: Køkkenkonsulenten kommenterede endda på det :tihi:

Vi overvejede at lade det sidste stykke væg i køkkenet være bar, men så ville vi alligevel stille en kommode eller sådan noget der. Så tænkte vi en jævnt skabsvæg var mere praktisk :slight_smile:

7 Synes om

Med mindre man høre til den sjældne type der virkelig kun lever med det mest nødvendige, så kan man ikke få for meget skabsplads. Det er så lækkert at have nok opbevaringsplads, og kunne gemme rodet væk. :thumbup:

4 Synes om

Hold da op det ser godt ud :smil: og den skabs plads det er vidunderligt det kan man ikke få for meget af

Er virkeligt misundeligt på den bryggers

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Det bryggers bliver så meget bedre end det I havde.
Bænken bliver I helt sikkert glade for - ret misundelig på den, men det har jeg ikke lige plads til i min lille gang.

1 Synes om

Så ligger tossen her og tænker: det var da en frisk blå farve, de har valgt til de skabslåger :dohdoh: :joy:

Men bortset fra det, er det super flot :thumbup:

7 Synes om