Leo Løvehjerte har fået en dame på … Alma hedder hun og er en sort hermelin.
Alma kommer fra en venindes datter, som ikke længere kunne overskue at have kanin. Det har været på tale i længere tid, at jeg skulle overtage hende, men da Alma har været indekanin, skulle vejret lige blive varmere, før hun kunne komme ud i haven om dagen … natten tilbringer hun stadig indendørs.
Hun er godt nok en bestemt dame og mig kan hun ikke lide … men det er ok, bare de to ninuser er glade for hinanden. Det var ikke kærlighed ved første blik for nogen af dem, men nu er de blødet op og render sammen i haven uden problemer … og på sigt håber jeg, de kan bo sammen
For en god ordens skyld … Leo ER kastreret
Nå, nu fik jeg vist tråden til at handle om killing i stedet for kanin Men hun ser da ud til at være en fin lille en, og jeg glæder mig til snart at hilse på hende og kæresten
Det har de to racer - åbenbart - jeg har jo altid været mest til vædder-kaniner og selv om de har lange ører, hænger de ned
Jeg synes Leo er herlig og jeg er sikker på, vi nok skal blive gode venner … Alma … hvis hendes temperament er typisk for racen (Hermelin), bliver jeg ikke fan
Alma ‘‘knurrer’’ hvis jeg lægger an til at røre ved hende
Men nu har hun kun været i min varetægt i en uges tid, så jeg kan jo håbe, hun bløder lidt op overfor mig med tiden