Svigermor lavede flæskesteg med hele “svineriet”, mums ![]()
Pita
Skiftede mening så nu er der bestilt Brændende kærlighed ![]()
Vi har haft et par påske gæster i dag.
Så jeg har for 1. gang prøvet at lave rejecocktail ![]()
![]()
, som forret.
Det faldt i god jord.
Min egen forret, var dog en avocadococktail, som også blev rigtig god.
Bagefter var det mørbradbøf i fad, med champignon og cocktailpølser, dertil små kogte kartofler, vendt på panden i smør og hakket persille.
Til mig: soja schnitzel og fad med kvarte champignons, løg, hvidløg og rød peber i risflødesauce og samme lækre kartofler.
Og så er der nem og lækker mad, til i morgen, af resterne ![]()
fik oss lavet en flæskesteg i går, men kun med halvdelen af svineriet …rester i dag og ævlekage…med lidt held er der steg nok til et stykke brød i morgen…og et stykke med rulle
Functional food: Mad man spiser, når man i virkeligheden hellere ville bestille en pizza, men synes man for sin egen skyld bør spise noget fornuftigt…! ![]()
Jeg er ene hjemme idag, Claus er på 16-timers vagt, så den har stået på functional food hele dagen. Og her til aften blev det så:
Gulerodssalat
Omelet med peberfrugt pesto og gule peberfrugt tern
Små søde tomater
Grønne asparges
…og en enkelt rösti ![]()
Tre spejlæg på franskbrød og en stegt tomat, med konklusionen at jeg altså foretrækker ristet rugbrød til mine spejlæg ![]()
Fars i fad med rosenkål inden i, havde pludselig mange rest kartofler så blev til brasede kartofler til
Med venlig hilsen beimis ejer
Havde glemt at tage noget op af fryseren, så da jeg var oppe og handle og kunne mærke at ryggen var færdig efter dagens rengøring, blev det en pakke oksefars til en hjemmelavet burger.
Nemt, hurtig og mega godt.
I aften står den på pizza … ben og ryg har nedlagt veto mod mere arbejde, også i køkkenet.
Så der bestilles pizza, så det også er rester til i morgen ![]()
At være alene, bør ikke være en hindring for en god påskefrokost, blev jeg enig med mig selv om. ![]()
Første gang jeg har købt sild, men karrysild m. æble og timian lød lækker, og det var det heldigvis også. Og så prøvede jeg chokorug øko. Den der ligger længst til højre på billedet.
“Økologisk chokorug er bagt helt uden hvedemel. Udover mørk chokolade indeholder chokorug både rugkerner, hørfrø, solsikkekerner og har en overflade dækket af hakkede hasselnødder.”
Havde også købt varmrøget ørred filet, men den kom jeg til at spise i går. Og jeg blev rigelig mæt i dag. ![]()
Uhh det virkelig godt ud
Benløse fugle. Claus fik ris til, jeg fik gulerødder og broccoli. Aftenens rødvin var et sølle bekendtskab, der smagte forkert og røg i vasken
- så er det godt man har noget Coke på køl ![]()
Det ser godt nok meget indbydende ud, til og blive helt sulten af ![]()
Har prøvet og laver hjemmelavet bbq ben til aftensmad, skal vist på jagt efter en anden bbq marinade, eller have fundet en hjemmelavet, det er jeg mest til. Så ringe var det heller ikke, men vil gerne have noget mere smag fra marinade ind i kødet/benet.
Prisen og arbejde med selv og lave det som jeg gjorde i dag, er for høj, så er nogle købte bedre
Nachos med kylling og rigeligt med smeltet ost.
Æggekage, og et stykke pistacietærte til dessert, mums ![]()
2 påskedag kogt (slagter ) hamburgerryg, gulerødder, bønner , broccoli og blomkål, hasselbagt kartofler
Der var rester til i går, passede mig rigtig fint, sådan som min dag blev
I dag er planen hjemmelavet stjerneskud men kan skridte i svinget
I søndags havde vi mine børn hjemme for at fejre Knuds fødselsdag. Vi fik mørbradbøf i fad med ris og flytes. havde fået lavet så meget der røg en god portion i fryseren, samt vi spiste rester både søndag og mandag.
Vi er i gang med projekt tøm fryseren, så I dag skal manden have stegt lever
jeg nøjes med sovs og kartofler og tænker jeg køber en salat, nu vi skal til byen
Dagens mest frygtede projekt, aftensmad. Jeg har længe trængt til en tur på The Cheesecake Factory for at få en tallerkenfuld rejer med angelhair pasta og lemon sauce. No go
Så i stedet kastede jeg med frygtløs ud i noget andet (herregud, der er 5 km. til nærmeste Mikkel D, hvis det går helt i hegn!):
Tortellini med spinat og ricotta, dertil asparges og citron sauce. Det er kødløst, men det er nu tilfældigt - normalt æder vi ikke bare dyrenes mad ![]()
Og det kunne heldigvis spises
Hvad skal vi så finde på imorgen…