Det går super godt med lysten til at lave mad, eller noget og i dag var da hel gal
På vej på arbejde går det op for mig, at min frokost ligger i fryseren endnu, så det blev en drikke yogurt til frokost og aftensmaden blev en frossen gang pasta bolognese fra Føtex… Jeg har aftalt med mig selv, at i morgen kører jeg forbi Super Brugsen og køber smørrebrød, det er trods alt lidt bedre også husker jeg selvfølgelig at få frokosten ud af fryseren
Stjerneskudet kom ikke i dag på menuen, det blev noget kylling mikset tilfældig sammen med en art risret af en eller anden herkomst, samt tøm køleskab for grøntsager rester og slanter af f eks lille slant Tex mex sovs og lignende, det blev så godt,
Var en tur i Bønnerup igår og ja så kom der fisk med hjem.
En hel pigvar i ovnen med citron , salt, persille og smør. Dertil ovnstegte kartofler. Nøj det var godt!
Resterne på en skive rugbrød til frokost i dag var også dejligt. De nystegte røgede bukser fra en torsk var også gode.
I dag rosastegt svinemørbrad med spidskommen og farin rub. Dertil ovnstegte gulerødder og kartofler.
Jeg er ikke så meget for fisk, men frisk fisk fra fiskemand en på Bønnerup Havn er nu altid godt.
Jeg forsøgte mig med low fodmap græsk farsbrød med kartofler og damn, det blev bare så godt. Lige nu føler jeg at jeg har været til julefrokost. Der er nok til de næste par dage og det bliver absolut ikke sidste gang jeg laver det. Mums.
Det lykkedes at få frokosten ud af fryseren, og den er portions pakkede, så der er til to dage = jeg er sikker på at den står på pirog med oksekød og grønsager til frokost i morgen også
I går fik vi vegetarisk lasagne, uh det var godt. Og der var rester nok til i dag, sammen med lidt ovn opvarmede nye kartofler. De var ganske vist fra Mallorca, men skidt, vi spiste dem bare og snakkede om dem, ikke med dem.
Når april byder på suppevejr, må man jo adlyde … så i går (og i forgårs) fik jeg vietnamesisk nuddelsuppe (pho).
For længe siden købte min veninde og jeg nogle gavekort til en vegansk restaurant, og vi ville jo helst ind på restauranten og sidde at spise. Men gavekortene udløber i næste uge, altså inden restriktionerne ophæves. Så i aften kører vi forbi og henter lidt takeaway i stedet.
Jeg skal have pulled jackfruit burger - det bliver første gang jeg skal smage jackfruit, så det bliver spændende.
I morgen tager jeg nok en ribeye op fra fryseren og finder på noget tilbehør.
en rø’spætte…men lige hvordan ved jeg ikk helt…til gengæld ved jeg at jeg har lidt oksemørbrad i fryseren, så det står den på i morgen…og forhåbentlig oss søndag
I tirsdags fik jeg en hel pigvar tilberedt i ovn med smør, salt, persille og citron under skindet. Godt jeg ikke skulle betale det kræ men nøj det smagte godt. Vi hentede den frisk på havnen i Bønnerup, det bliver ikke sidste gang.
Onsdag rosastegt svinemørbrad med spidskommen/ farin rub og ovnstegte kartofler til.
Torsdag en rugbrød med ost - de andre dage var vist frås nok for denne uge.
Jeg trængte til mere tur på amerikansk restaurant… så det blev hjemmelavede burgere. Jeg er lidt på nedtrapning, så det blev uden pommes for mit vedkommende
VH
Susanne
Inspireret af sidste billede i denne tråd er jeg nu ved at bage rosinboller
Ellers har jeg snydt med maden til i dag og i morgen, og købt to færdigretter fra Føtex delikatessen Den ene dag bliver bøf bearnaise og den anden flæskesteg med kartofler, sovs og rødkål. Nej det er ikke nær så godt, som hvis jeg lavede det selv, men det er et godt alternativ nu, hvor det ikke er lysten til at lave mad, der fylder mest