Mad i 2021

Jeg skulle ikke have været nede og handle før om et par uger (fik skud nr 2 i går) men Netto’s avis fristede så jeg var oppe kl 7 for at køre i Netto.
Så i aften står menuen på spareribs med salat og naanbrød. :savle:

5 Synes om

Karbonader til manden, og sojabøf med bløde løg til mig. Tilbehør er nye kartofler og grønsager (gulerødder, broccoli og rosenkål), smørsauce til ham og brun sovs til mig.

2 Synes om

Råkost salat med peanuts og bacon, det var lige det, min hovedpine ville være med til, så det fik den :slight_smile:

2 Synes om

Indtagelse af 2 kg ærter til aftensmad giver visse hmm udfordringer med mave-tarm systemet :scream_cat::poop::see_no_evil::hear_no_evil::speak_no_evil:

5 Synes om

Det er godt nok også mange ærter. Jeg håber, de var vejet, før de blev bælget, for eller er det RIGTIG mange ærter :uha:

2 Synes om

hvis det var tørrede ærter så tror jeg faktisk at den producerede gasmængde kunne udnyttes kommercielt… :slem:

4 Synes om

Hotdogs blev det til i aften,

Med venlig hilsen beimis ejer

Jeg skal have koldrøget laks og nye grønne asparges lynstegt med lidt smør :savle:

1 Synes om

Altså jeg skulle have haft resterne af boller i karry til frokost i går, men der bestilte vi sandwich, så det blev gemt til i dag, hvor frokosten blev erstattet af en is :tihi: Så aftensmaden blev til boller i karry med nye bagte boller og et krus te til dessert :slight_smile:

1 Synes om

Karbonader og grønærter står den på i aften :savle:

2 Synes om

Spaghetti og pølser

2 Synes om

Skulle have haft hjemmelavede burgere med bacon og ost - men min Toogoodtogo pose havde kylling og bacon sandwich og romkugler, så det blev lige snyderen.

2 Synes om

Jeps, de var i bælg.

Og de smagte dejligt

2 Synes om

Kold kartoffelsalat og nogle brunch pølser stegt på panden :slight_smile: Kartoffelsalaten gik muligvis lidt over gevind med, ærter, forårsløg, grønne asparges, radiser og peberfrugt, men af alle mulighederne var det kun majsene jeg kunne tale mig selv fra :tihi: Jeg glemte at købe mayonnaise til at blande med cremefraicheen, så den blev erstattet med en chili aioli jeg havde stående, så der er godt med smag i :slight_smile:

1 Synes om

Vi trøstespiser i en gang bøfsandwich i dag

1 Synes om

Havde den stykke lam med ben, den røg i stegeso med peberkorn, laurbær, hvidløg og chili flager, at det ikke smagte sf noget undre mig, for var ikke sparet på det, men det blev det, der blev serveret i aftenen sprang over og tog en halv pitabrød appetit var væk

Med venlig hilsen beimis ejer

Jeg havde nogle æg og en squash jeg skulle have brugt, så jeg søgte på nettet efter opskrifter og fandt denne italienske ret. Den var godt nok ment til at skulle være uden kød, men jeg havde en rest cocktail pølser og bacontern i køleskabet så de røg også i. Ingen ide om hvad den hedder men godt smagte den og der er nok til i morgen også.

6 Synes om

Kan du ikke dele linket? Det ser spændende ud :slight_smile:

3 Synes om

Jo da.

Jeg lavede den godt nok ikke i ovnen, men på komfuret med låg på. Det virkede lige så godt.

5 Synes om

Tog en pause fra mit fisketrip, og spiste i dag: svinekoteletter stegt på pande, kartofler, løg og gulerødder med lidt olie og krydderier, tilberedt i ovn.

5 Synes om