Jeg får min veninde til spisning i aften. Jeg laver tortillas til os ![]()
Det skal absolut nemt i aften med minus energi, så der ryger nogle pomfritter og noget kebab i ovnen til aften. Det er da en slags mad og mine smagsløg er uanset ikke på toppen, så kan ikke smage ordentligt mad uanset ![]()
hvad er nu det for en uorden - plejer I ikke at spise sammen om tirsdagen?
Havde taget kalv og flæskefars op af fryser til en omgang syntetisk fjeldmis - men ja var først hjemme kl 17.30 og skal til møde kl 19, så det kunne jeg ikke nå at lave.
Krebinetter og lynstegte broccoli var nu også godt.
Og aftalt at vi skal have hveder på mødet - så en to-retters dag ![]()
Det er flyttet til torsdag pga hendes arbejdstider
Rugbrød med torskerogn, syntes ikke helt Jeppe havde spist nok i dag, så besluttede at udsætte ham for den ultimative test, som han bestod for efterfølgende langt om længe at gå ned og spise vådfoder
Men resten af torskerognen skulle jo ikke blive dårlig, så jeg måtte tage min del også ![]()
Fattigmans koletter med kartofler
Med venlig hilsen beimis ejer
Familien fik Bacon pizza og æble salat. Jeg spiste kun salat, da jeg ikke bryder mig om pizza og slet ikke bacon.
Kræsen ja bare lidt. ![]()
Hvordan kan man ikke lide bacon???
Det må være en synd ![]()
![]()
Husk på at bacon er det eneste krydderi der gror på et dyr ![]()
Vil lige lune en hvede og nyde den syndes det høre sig til
Vi plejer og få det om aftenen men købt til i morgen
Nu når I sådan deler gik du så også ombord i hans madskål ?
![]()
Fik endelig tager mig sammen i dag, til at lave og smage den opskrift jeg købte ind til for to uger siden. Den er godt nok tiltænkt marinerede sild, hvilket jeg afprøvede i eftermiddags. Og det var okay, men fik lyst til at afprøve det sammen med noget andet, nu jeg synes det smagte så godt, så på hovedet i fryseren (passer ikke, da jeg har skabsfryser
), og fandt en pakke hjortekød i tern og en pose rosti. Havde gulerødder og porre i køleskabet, så rosti i ovnen, kødet, gulerødder og porre på panden (jeg skal lære at tjekke hvordan kød jeg ikke kender, bør tilberedes
), og så tilbehøret æble-tranebærsalat. ![]()
Æble-tranebærsalat til marinerede sild
Jeg brugte så Pink Lady æbler, for det havde jeg i forvejen, og de er dejlige søde. Peber bruger jeg aldrig, puttede lidt flere tranebær i end opskrifter siger, og den kunne godt havde tålt mere karse, men jeg brugte alt det jeg havde. Og så skar jeg æbler og løg i mindre tern, da det tiltalte mig mere. Men nøj det smagte godt, og jeg er allerede i gang med at tænke hvad jeg ellers kan spise det til. ![]()
Jeg kan godt lide det, men det siger mig ikke det store så jeg laver det faktisk aldrig selv.
Tak det lyder spændende det skal afprøves, jeg har engang fået noget lignende æble salat til lasagne det var dejligt frisk, det vil jeg også prøve det til ![]()
Ha ha dog ikke ![]()
Men Mille fik hendes smagsprøve serveret på skærebrættet, da jeg var færdig med at smøre min rugbrød ![]()
Jeg kan næsten gætte at vi handler det samme sted. ![]()
Jeg har også hjort i tern i fryseren, og GLÆDER mig til en gryderet med bacon, løg, rodfrugter, svampe, enebær og tranebær. Og så en god kartoffelmos til. ![]()
I dag trængte jeg til weekend mere end jeg har gjort længe (jeg går heldigvis altid på weekend torsdag), så det blev en frysepizza. Fik købt hveder på vej hjem, det bliver morgenmaden i morgen.
Du ved vi handler det samme sted, altså på nær når du drager ud i den virkelig verden og selv slæber varerne hjem.
Og det var netop en gryderet jeg burde havde brugt kødet i, for jo det smagte fint, men det var tydeligt at det ikke er kød der bør nøjes med at blive stegt på en pande.
Vanilje is (den billige i pap pakken, nogle gange er det altså bare den bedste
) med frugt og chokoladesovs ![]()
Restaurant Den Gyldne Måge - UDEN CORONAPAS ![]()
![]()