Mad i 2021

Måtte lige google færøsk æblekage - og nøj, det lyder lækkert! :smiley:

3 Synes om

Hjemmelavet harissa, en klat smør og lidt salt og pakket forsvarligt ind i bacon og så i ovnen i 30 min. ved 200 grader.

Det bør blive godt

3 Synes om

Og hvis man er i det dovne hjørne kan købte bunde og købe karamel nok bruges - med andre ord en hurtig dessert. Den skal helt sikkert prøves

1 Synes om

Lyder spændende - men “en klat” smør…? :uha: :sunglasses:

2 Synes om

Det kan da sikkert sagtens undværes, men det lavede en god sovs til kartoflerne

2 Synes om

Det der skal helt klar afprøves, der ser godt ud :yum: skal have fundet opskriv på det

Med venlig hilsen beimis ejer

Dages ret blev medister

Det her tråd giver mig inspiration, syndes godt nok jeg har svært ved at finde på noget til aftensmaden :smil:

En rest gryderet med mørbrad, pølser og gulerødder fra fryseren med kartoffelmos til.

1 Synes om

Jeg ville have lavet noget tomat-grønsags sovs halløj til en gang indbagte pizzaer og evt. Pasta ud af diverse rester fra grønsagsskuffen, men det må blive i morgen eftersom min veninde skrev om vi skulle tage i Br og kigge på brætspil, hvilket endte med at være en længere tur :slight_smile:

I stedet blev det en bakke flødekartofler tilsat et par grill pølser og så bliver det indbagt pizza i morgen :slight_smile:

1 Synes om

Der er ingen opskrift andet end ovenstående, hjemmefusk.

Opskriften på harissa ligger her i denne tråd et par måneder tilbage

1 Synes om

Det blev også til et par boller ud af opskriften på dejen til de indbagte pizzaer og i morgen er der rester af tomat/grønsagssovs med pasta og de sidste par pølser fra i går :slight_smile: Og bedst af alt, madpakken til en 10-11 dage er sikret :smiley:

1 Synes om

Mørbradgryde

1 Synes om

Du har glemt at sætte link ind :wink:

Har igen i dag været ved og lave hjemmelavet spareribs, uden større succes, jo de var bedre end sidst, men der fra og til de er gode er lang vej endnu. :frowning_face:

Er der nogen der selv laver dem ?

1 Synes om

Det sker :slightly_smiling_face:
Det er vigtigt de forkoges nærmest færdig, så marinerer jeg dem og så bliver de smidt på grillen :slightly_smiling_face:

2 Synes om

Mørbradbøffer med blomkålsris :yum:

1 Synes om

Jeg har købt forkogte ben i dyre domme, denne her gang fik de en kort opkog, og er ikke i tvivl om næste gang skal de have mere, men nu får de lov at koge, laver du selv marinade eller køber den færdig?

Det laver jeg selv :slightly_smiling_face:

1 Synes om

Tak for hjælpe :smil: jeg giver det en forsøg mere

1 Synes om

Til opskriften på dejen? Alt andet er lavet på hvad, jeg lige havde i køleskabet :joy: Så sovsen blev løg, hvidløg, en peberfrugt, en del broccoli og en del Cherry tomater hakket til ukendelighed i minihakkeren inden det blev kogt igennem og smagt til, og resten af fyldet var bare skinke og ost :slight_smile:

1 Synes om