Mad i 2021

Lasagne :smil:

1 Synes om

Jeg håbede lidt på en opskrift til det hele :ups:

Vi skal - når vi har et køkken igen :see_no_evil: - have lavet en masse til fryseren inden næste kuld. Tænker sådan nogle pizza-dimser lyder gode :slight_smile:

2 Synes om

Undskyld ved ikke om det her er en ide til dig/jer. Men når jeg har god tid og energi, når jeg laver boller, laver jeg gerne en hold madmuffins til fryser syndes næsten kun de bliver bedre af en tur i fryseren, de kan tages op og med på farten og spises som de er, eller lunes, og tages de op og i køleskabet mens de optør kan de holde længe med friskhed

Med venlig hilsen beimis ejer

3 Synes om

Det er en rigtig god idé!

Vi sidder selv fast i pizzasnegle og pølsehorn til fryseren :see_no_evil:

1 Synes om

Skinkestang er også god og have i fryseren, også dejligt nemt til gæster.
Lav skinkestang med fyld, læge den på en stykke bagepapir, og rul den med let hånd, så den er rullet ind i bagepapir. I fryser på en bage plade ( der kan være flere på en plade) når de er frosset så man kan flytte med dem, i en pose og bageplade ud af fryseren igen, når du tager det op af fryseren.
Lægge du det bare på en bageplade ruller papir ud og lægger skinkestang midt på og i ovnen der er forvarmet og varmluft men 25 grader mindre hvad du plejer og bage på. Og giver der cirka 15 min mere

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Jeg bruger Arlas opskrift på pirogger til dejen, og pirogger er ganske gode at have i fryseren og nemme at lige smide i mikroovnen :slight_smile:

Til sovsen svitsede jeg løg og hvidløg inden jeg tilsatte alle de andre fint hakkede ting, også fik det lov at stå og simre en times tid indtil jeg gad lave mere ved det :tihi: Med den mængde cherrytomater jeg brugte var ekstra væske fuldstændig unødvendigt :slight_smile:

2 Synes om

Frikadeller har jeg også ret ofte i fryseren til en nem dag :slight_smile:

4 Synes om

Alle gryderetter bliver lavet i ekstra portioner og lagt i fryser til senere brug.
Boller i karry, kødsovs osv. Ud af fryseren om morgenen og tør op i løbet af dagen, eller direkte fra fryser i mikro på optøning

3 Synes om

Apropos mad til fryseren - så gentager jeg succesen.
Sidst havde jeg en masse hakket oksekød som blev til 6 portioner millionbøf til kartoffelmos og 6 portioner kødsovs til pasta.

I dag har jeg masse kylling, som skal blive til tarteletfyld med asparges og en ret til pasta.
Sidstnævnte laves ellers i fad. Først steges bacontern, så smides porrer i skiver på panden med et godt skvæt hvidvin. Når det lige har stået et kort øjeblik, hældes det i et fad og kyllingetern/-strimler lægges over. Hæld fløde på og drys med ost. I ovnen til kyllingen er tilberedt og osten gylden. Det smager fantastisk! Kombinationen af bacon, porrer og hvidvin er genial. :smiley:
Planen er så at lave det hele (minus ost) i gryde, og når jeg så tager en portion op, kan den komme i et lille fad med ost over og så varmes i ovnen.

Så må vi se i aften, hvilken af retterne jeg har lyst til, til aftensmad. :slight_smile:

6 Synes om

karbonader…og henleder lige opmærksomheden på rema1000 - striploin, rumpsteak eller ribeye for 29 penge

4 Synes om

Deeppan pizzabunde, Magaritha - fra Brugsen, med hjemmelavet ekstra fyld:

Champignons skåret i kvarte, stegt på panden med smør og hvidløg. Rød, grøn og gul peber i tern, simrer med på panden de sidste 5-10 minutter. Evt. væske i panden hældes fra inden fyldet lægges på pizzabund. Skive skårne blommetomater øverst og revet mozzarella ovenpå det hele. Og så i ovnen.

Det fik vi igår, og i dag spiser vi resterne :yum:.

2 Synes om

Frisk rugbrød med pålæg

2 Synes om

Rester fra igår, dog med friskkogte ris

2 Synes om

Kødsovs med ris.

2 Synes om

Pandekager! Jeg er lidt hårdt ramt af nattevagter og et par dårlige sovedage pga. en hunkat, der lige skulle hjælpes igang. Så det bedste :rolleyes: jeg kunne svinge mig op til var at hive nogle frosne pandekager ud af fryseren. DET var der ikke meget fornuftigt at sige om, udover at de smagte fantastisk :wink: Jeg havde lige hevet et lille glas marmelade ned af hylden i Netto - solbær med chili. Det spiller max :slight_smile: Men det skal ikke gentage sig igen foreløbigt. Hunkatten kører som smurt i olie nu, så der kan atter soves rimeligt i dagtimerne = så skal vi have rigtig mad imorgen… af en slags…
VH
Susanne

5 Synes om

Vi laver allerede meget aftensmad i store portioner og fryser… Pasta al Fiorini, lasagne, det med låget, koteletter i fad a la Thomas, frikadeller, panko nuggets, fyld til burritos osv.

Men vi er dårlige til at finde på snacks og frokostretter. Det må nemlig gerne være med grønt og noget hvor vi bare skal optø/varme den ene ting. Og med baby på armen må det gerne kunne spises med en hånd :sweat_smile:

3 Synes om

Er endelig blevet så rask, at madlavningen kunne svinges lidt op i niveau. Jeg formåede at få planlagt at tage kød op af fryseren til en gang lasagnette til aftensmad og her til “dessert”-aftenskaffe står den på bagt rabarber med smuldredejs-crumble ovenpå med lidt creme fraise til :slight_smile:

2 Synes om

Jeg lægger hovedet i blød og ser om jeg ikke kan komme på noget

2 Synes om

Spidskålssalat måske? Ikke som frost selvfølgelig dog :hoho: Jeg plejede at snitte ud til 1 uge af gangen i weekenden, komme i 5 bøtter, og så bare lige drysse med lidt feta i tern og rosiner på dagen, og så spise det? :smil:

1 Synes om

Jeg er mere til råkost med gulerødder :ups: De bliver bare så hurtigt trælse, synes jeg.

1 Synes om