Det bliver en færdig ret i dag, tilgengæld blev det spejlæg med rugbrød til morgenmad og rugbrød med steg og rødkål til frokost ![]()
Pizza ![]()
Angus-hakkebøf (app-tilbud) og broccoli. Det er altid en blandet fornøjelse, for jeg kan være sikker på, Asani sidder og forsøger at fiske bidder, mens jeg stadig spiser. Det nytter ikke at sætte ham ned, når der er rigtigt kød på bordet. Færdigretter er han heldigvis ligeglad med.
Jomfruhummerhaler til Claus - de kan ikke rigtigt få mit blodtryk i vejret, så jeg stod over ![]()
Tærte med spinat og asparges dertil - den slags kan jeg heldigvis leve af ![]()
Højdepunktet var absolut sæsonens første danske jordbær ![]()
VH
Susanne
Tak men også nej tak
de der tentakler og øjne… Tærte er godt ![]()
Jeg elsker rejer indtil det er pil selv… så ligner øjnene kaviar og ![]()
Arjh skal vi ikke bare holde os til dem i lage, der er sprøjtet med både farvestof og smagsforstærker ![]()
Det er ligesom en helstegt fisk der liger og glor på en med øjne -nej tak, jeg skal ikke nyde noget. ![]()
Boller i karry med ris
Jeg elsker at spise fisk- bare det ikke ligner fisk! ![]()
Men jeg er nærmest fobisk angst for fisk. Har dog efterhånden lært at være i lokale med et akvarie og passere en fiskehandler. At bade i havet er stadig noget der kræver forberedelse og kan hurtigt blive en ubehagelig oplevelse hvis jeg ser en fisk eller bliver rørt af “et eller andet” som jeg ikke kan få afkræftet var en fisk.
Pudsigt nok har jeg intet problem med fx skaldyr og skulle jeg en dag støde på en delfin eller lignende, ville det også være fint.
Det er kun fisk der er klamme og ser onde ud. ![]()
Jeg er på vej hjem fra arbejde, og skal lige finde ud af om jeg skal koge æg og tø rejer op til en lækker rugbrødsmad eller om det måske skal være pasta+kødsovs fra fryseren.
Jeg er i hvert fald sulten!
Da jeg boede på Philippinerne mente de jeg var den mest kræsne fordi jeg ikke spiste fiskens hoved.
Det var altid lykken at sidde ved siden af mig for så fik sidemanden jo hovedet, jeg måtte så leve med at se og høre dem sutte/suge øjne og hjerne ud…
,![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jeg er absolut ikke så eventyrlysten
Ingen problemer whatsoever med øjne etc., ikke sikkert lige til at spise øjne, men hvem ved, jeg er ok “eventyrlysten” mht mad
Og jeg er meget lidt sart, har mere end en gang siddet til lab og spist min frokost, mens vi dissekerede dyr
![]()
Jeg er ikke bange for fisk - ville elske at have et akvarie, men har desværre ikke plads.
Jeg har heller ikke noget imod smagen af fisk bare der ikke er ben i - kan blive helt hys, hvis jeg får et ben i munden
Sjovt nok kunne jeg godt spise stegt sild med ben og det hele da jeg var barn, men altså ikke nu. ![]()
Jeg har kogt mange jomfruhummere, da jeg boede sammen med min ex.,
som var fisker dengang.
Men når han kom hjem med dem, var de uden hoved og kløer, og dermed øjne.
Så i gryden med dem, en 20 minutters tid. Og så var der hummergilde
.
I dag fik vi brasede kartofler med pølser… røde til manden og vegetariske til mig.
I morgen skal han have bankekød, med kartofler og sovs, og jeg skal have et par mini pizzaer, med rød peber og champignons stegt i hvidløgssmør.
Jeg fik nydt vejret og tændt min gode gamle grill. Så menuen stod på entrecorte med grillet grønt og salat.
Jeg grillede et par grill medister pølser også, men de er til i morgen med resten af det grønne ![]()
Sammen kogt ret gik jeg lavet, men sprang over aftensmaden, har lige taget en frossen fiske filet op til beimis natmad ![]()
Med venlig hilsen beimis ejer
Det blev en færdigret igen i dag, kan godt mærke at jeg lige skal have fundet en rutine igen, nu hvor hverdagen langsomt er ved at blive bare en smule mere normal ![]()
Spaghetti med kødsovs
Jeg ved ikke rigtig hvad det kaldes, men oksekød krydderet efter humør stegt på panden med løg, hvidløg og peberfrugt, i butterdej sammen med tomat og revet ost, dejen foldes og toppen blev penslet med en gang æg inden den røg i ovnen, så om 10 minutter er der aftensmad, med nemme rester til i morgen ![]()
Jeg havde planlagt at lave mad, men jeg var alt for tung i hovedet til at rode med det. Desværre når man bestiller udefra skal man over et vist beløb for at få leveret, så…
Grillkylling med fritter i dag og kold pizza til i morgen.
Har lavet en pesto med basilikum og mandler, ost, olie, hvidløg. Nøj den er god. Vendt i frisk pasta og lidt stegt laks til