I aftes kylling i karry samt de kedelige grøntsager fra køleskabet, ned i gryden så er de lige pludselige spiselige igen. beimis tog så selv lidt frosne ærter så der ligger udsplattede ærter hist og her på køkkengulvet
Kyllingelår (var heldig og fandt en pakke økologisk frilandskylling sat ned fra 70 kr til 15 kr,), pommes frites og pandestegte gulerødder (igen, for Casper kom igår til at tage fra den nye pose fremfor den gamle, der trængte til at blive brugt )
I går blev det nye kartofler på rugbrød. I dag ved jeg ikke helt endnu, men jeg har lige lagt dej til brød, som jeg er lidt spændt på hvordan kommer til at smage.
Jeg har revet de sidste kedelige gulerødder og puttet i dejen. Samt en pose saltede græskarkerner jeg havde liggende, et par håndfulde havregryn, grahamsmel, hvedemel og en skefuld honning. Hvis det bliver godt, så tror jeg aftensmaden bliver et par skiver brød med de allersidste kartofler, nykogte æg og tomater
Kalvefrikasse. Det var egentlig et par kalveschnitzler, men jeg gad ikke panere og stege… så de røg i en gryde vand med en sjat hvidvin, laurbærblad, en porre, lidt gulerødder og stod så og simrede ca. 40 minutter. Kogte nogle asparges, og så blev det til frikasse, med lidt løse ris til. Masser af mad til imorgen også - på den måde rakte kødet dobbelt så langt
VH
Susanne