Mad i 2021

Aaah. Det lyder (i mine ører) mere appetitligt - og mindre makabert. :sweat_smile:

Det er så lang tid siden jeg har lavet det, men det smager jo herregodt! Det må på huskelisten

Enig, men ungerne syntes det lød sjovt, så den har hængt ved :tihi:

Vi kalder blad andet benløse fugle for selvdøde krager og den står jeg selv for, det var en af ungernes yndlingsretter og på et tidspunkt spurgte de hvad det var lavet af. I sjov sagde jeg, at jeg havde fundet nogle døde krager og fjernet benene og stegt dem :slight_smile:

6 Synes om

Har gået i gang med og koge til guleærte med stribet flæsk, grisehaler og medister, imens jeg læser feedback og support helt færdig
må sige alle der har bidraget til det, har gjort så jeg føler mig nogen lunde så jeg kan finde ud af, at finde rundt her. Tak

Med venlig hilsen beimis ejer

5 Synes om

Min far laver gravhunde :tihi:

3 Synes om

i gang med at støbe en pizza

3 Synes om

Jeg har været rigtig glad for Valdemarsro appen. Der er en masse nemme opskrifter og en indkøbsliste, hvor man kan vælge hvor mange man laver mad til og kan fjerne de ingredienser man har i forvejen :blush: jeg lavede shepherds pie i går, det var lækkert! !

Screenshot_20210220-183812|253x500

2 Synes om

Lammeculotte og rodfrugter i ovnen, en masse stegte champignoner og dertil rødvinssauce.
Måske finder jeg også et glas rødvin (eller to). :smiley:

3 Synes om

Ja, jeg har også brugt den meget. Gode opskrifter :smil:

1 Synes om

Jeg kom i går i tanke om, at jeg har andebryster i fryseren, så i dag blev det andebryst i stegeso med kartofler og gulerødder :savle:

2 Synes om

Har aldrig hørt den navn før, men uanset navnet smager det rigtig godt. :slightly_smiling_face:
Som barn var jeg ikke så vild med det, men så fik jeg bare kartofler og mor’s mus-kat sovs til

Tro jeg snart skal have det lavet igen,tak for idéen

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Helt almindelig hotdogs :slightly_smiling_face:

1 Synes om

Rester fra igår

1 Synes om

Håber kattemad også høre under mad ellers må i rette mig

Det suppe til guleærter jeg koget i går er total godkendt af beimis i nat (suk)

Ja… ved godt det nok ikke er det mest sunde som katte mad.
Men når katten midt nat, selv få suppe grydens låg af,som er bundet med to stykker elastik og den tøjklemme af, der er som ekstra lukning

Får tøjklemmen sat i klemme så den kunne fange en stor grisehale
Få den op af gryden og hen under vasketøjstativ, noget vaske tøj ned så den rigtig er skjult imens hale nydes

Halen er total spist benene ligger fuldstændig slikket tilbage

Gulvene skinner tilgæld meget :woozy_face: ,og nå ja vasketøj vasker jeg bare igen, det er jo godt vejr til at få vasketøj ud
Med venlig hilsen beimis ejer (som troede planen var at lære mere om den her forum idag)

7 Synes om

I aften bliver noget rådyr-klump i sous vide med stegte kartofler og jordskokker, skal lige tjekke gasbeholdningen, enten skal de på grillen eller også råsteges det i stegegryden inde …
og så var der en rest sovs fra min fødselsdag i fryseren, den kommer vist også på menuen :slight_smile:

1 Synes om

Det er jo en god måde at lære på - at kaste sig ud i det. Og vi sætter altid pris på at få serveret en underholdende historie - om ikke ligefrem en grisehale :hoho:

4 Synes om

Boller i karry - med snyd. :slight_smile:
Fandt en lille medister til en 10’er, og medister kan jeg ikke lide, men man kan snildt presse farsen ud til kødboller. :smiley:
Jeg var vist lidt rundhåndet med ekstra karry og peber da sovsen skulle smages til, men det blev nu ganske lækkert. Og rester efter arbejde i morgen. :+1:

4 Synes om

Jeg overraskede mig selv i weekenden, så fik bagt boller fredag og lavet rigtig mad både lørdag og søndag :uha: I går blev det til medister svøbt i bacon på flødekartofler, det blev ganske udemærket :blush:

I dag blev det rugbrød til aftensmad, for selvom maden i går smagte godt var det for meget af det gode til både frokost og aftensmad i dag, så der er til frokost i morgen og en portion i fryseren :slight_smile:

2 Synes om

Jeg synes Beimis har fortjent den hale efter alt det arbejde med at få den :slight_smile:

3 Synes om

Efter hakkebøf med mac’n’cheese er mit humør meget bedre, men jeg er stadig knotten om FB og deres heksejagte.

2 Synes om