Mad i 2021

Meget nemt.

Spinat på panden så det lige falder sammen, op i en skål og blandes med flødeost, lidt sennep, skinke, purløg (glemte jeg) salt og peber.
Bred butterdej ud på en bageplade og fordel fyldet i en stribe på midten. Fold butterdejen ind (jeg flettede den) og så bages ved 200 grader 25 min.
Min veninde skrev dagen efter og bad om opskriften.

Normalt burger man champignons men det kommer ikke indenfor min dør.
Jeg tænker at det som du ville putte i en tærte, kan du også bruge her.
Jeg varmede resten i mikroen dagen efter og det egnede den sig fint til.

3 Synes om

Tak!

Nu håber jeg skinke er skinketern, for det har jeg bestilt :tihi:

1 Synes om

Ja jeg brugte vist skinkestrimler :wink:

1 Synes om

Gud ja, de findes jo også :tihi:

2 Synes om

Heldigvis smager de ens :wink::wink:

1 Synes om

Nu er jeg jo helt enormt teksturkræsen, så deeeeet :wink:

Jeg ville til en hver tid vælge strimler over tern

Ditto! Havde bare glemt at der var forskellige navne :see_no_evil:

Jeg laver det med røget skinke, masser af friske krydderurter fra haven og blåcastello.

Jeg er ikke til muggen ost, men lige i denne skinke stang smager det herligt

Butterdej kan du have i fryser og ingredienser er det du nu måtte have i køleskab (sødt eller salt) og så har du altid et hurtigt mini måltid til uventede gæster

2 Synes om

Hak dem lidt inden du smider det i. Tror det vil give bedst resultater

2 Synes om

Jeg lavede linseburgere dd - det har jeg ikke prøvet før - de smager vildt godt og klart ikke sidste gang jeg laver dem.

Lavede ikke chili mayo men bare creme fraiche, harissa pasta og lidt salt.
Lavede også en portion syltede rødløg, det er jo altid godt.

6 Synes om

Grønsagsskuffen var ved at se lidt sørgelig ud, så der røg løg, forårsløg, hvidløg, broccoli, tomat og peberfrugt i mini hakkeren inden det hele blev blandet med oksekød og majs til en gang pirogfyld :slight_smile: I køleskabet var også æg, der skulle bruges så jeg afprøvede Arlas opskrift på en pirog dej i stedet for den pizza dejs opskrift jeg normalt bruger, smør og æg gør altså en forskel :smiley: Og fryseren indeholder igen nem frokost og aftensmad til mange dage :yatta:

4 Synes om

Fik lavet en rimelig ok marinade til lammesteg, det samme om sovsen
Og der er nok til i morgen også

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Har længe ville smage kartoffelpizza, og tænkte nu jeg alligevel er begyndt at lave pizza selv, så kunne jeg vel også lave sådan en. Grøn pesto, kartofler, kyllingkebab, revet ost og rucola på toppen. Foruden lidt krydderier. Den blev okay, men ikke en jeg gider gentage.

3 Synes om

er du meget glad for rucola, ellers tænker jeg umiddelbart at med så meget rucola bliver den en meget dominerende smag.
Jeg er selv stor fan af kartoffel og pesto pizza, laver den så på en grov bund (hjemmelavet med rugmel). Men ja det er nok en lidt anderledes smag og derfor sikkert heller ikke for alle :slight_smile:

Ikke rucola specielt, bare salat i det hele taget. Men prøvede at lave en der var anderledes end den jeg plejer at lave, og på den putter jeg blandet salat ovenpå. Synes så ikke der var for meget rucola, men for meget kartoffel og for lidt smag. :slight_smile:

1 Synes om

Dagen drillede i dag så skulle være lidt nemt så
Næsten hjemmelavet bøf sandwich med sovs
Burger bollen købt

Med venlig hilsen beimis ejer

Khai Pad (fried rice) som er rester fra igår

1 Synes om

Dem kylling bacon karry sandwich, jeg fik som tak for at hente frokost til de stakler, der sidder til audit, blev til min aftensmad :slight_smile: Der var næsten ligeså meget karry dressing, som kylling, men når det er gratis mad gør det absolut intet :tihi: Frokosten blev en pirog fra i søndags, det var mere overskueligt at nå at spise i pausen, end den kæmpe sandwich :slight_smile:

1 Synes om

har været til fø’s dag i Netto, hentet billy smør og flæskestege - fryseren er proppet til drøblen…så tog en rump steak fra Rema m råstegte kartofler…

1 Synes om