Mad i 2022

En banan og en lille stykke kold pizza
@Milles_mor undskyld men hvad er vegansk karbonader, er helt tom for ideer hvad det er :flushed:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Veganske karbonader er karbonader lavet uden kød og æg.
Jeg er vegetar, men spiser mest vegansk, det vil sige mad, lavet af planter og uden æg og mælkeprodukter.

Opskriften er sådan her:

Rør 1 dl plantefløde (jeg bruger risfløde fra Rema 1000) sammen med en pakke optøet Soja Shape- me fra Naturli’. Bland en håndfuld havregryn og en håndfuld kogt bulgur eller finthakkede, udblødte cashewnødder i farsen. Bland det godt, og form til 4 karbonader.
Vend dem i plantefløde og salt- og peberkrydret rasp og evt. mel og steg dem på panden i 50/50 økologisk olivenolie og Naturli’ Vegan Block.
:slightly_smiling_face:

Hvis du skulle få lyst til at prøve, så husk endelig, at det er meget vigtigt at vælge Soja udgaven, det smager ikke godt med ærteprotein.

3 Synes om

Jeg sprang frikadellerne og de nye kartofler over i går og nøjedes med et stykke chokolade :ups:
Så i dag bliver det altså de frikadeller og jeg har da også allerede skrabet de nye kartofler, så de er klar. Jeg har også ryddet op i fryseren og grøntsagsskuffen og fandt et stort stykke kyllingebrystfilet og en kotelet, der begge havde lidt frostskader. Så jeg skar dem i mindre stykker og puttede dem i en stor gryde, sammen med porrer, forårsløg, gulerødder, persillerod og selleri. Nu står det og simre lige så stille og bliver - forhåbentlig - til noget lækkert jeg kan putte tilbage i fryseren, i mindre portioner. Nem mad er altid et hit :grin:

4 Synes om

Gammeldags skinkestang fra fattigfirserne med salat til :smile:

3 Synes om

Jeg har vildt lyst til hotdogs i dag, så den står på hjemmelavede hotdog :savle:

3 Synes om

Nøj alt driller i dag, tro jeg går ud og tager en gang pølser op af fryser, og lade mig inspirere af dig, og tager hotdogs

Med venlig hilsen

3 Synes om

Vi er også på hotdog i dag, vi orker ikke andet efyer dagens rengøring

3 Synes om

Forårsruller med ris, carrysovs og grønt

4 Synes om

Jeg sprang rigtig mad over i går selvom jeg havde rester i køleskabet der bare skulle varmes, så i dag blev det en rest af koteletter i fad fra i søndags, dejligt nemt :slight_smile:

4 Synes om

Lammeculotte, rodfrugter i ovn, pandestegte champignoner og rødvinssauce.

4 Synes om

Jeg skal have en portion af det grøntsagssuppe jeg kogte den anden dag, med en flute til. I morgen bliver det en sigøjnersnitzel med stegte kartofler og brocoli.

3 Synes om

Stuvede ærter og gulerødder med røget stegt bacon

Med venlig hilsen

3 Synes om

Medisterpølse

3 Synes om

Kogte kartofler, og en færdigkøbt ret med svinekød, tranebær og svampe, der bare skal steges på panden. Og en gang grønne bønner fra frost.

4 Synes om

Jeg lavede en Fransk pate, konverteret til vegetarisk udgave, med skivede stegte champignon, som jeg spiste på rugbrød. Det var lækkert :yum:.
Efter opskriften skulle der også cognac i… det sprang jeg over :wink:.
Og der er nok til de næste par dage :hugs:.

Manden havde bestilt hotdogs og det fik han selvfølgelig :hotdog:

2 Synes om

Karbonader med grøntsager

Med venlig hilsen

3 Synes om

Tarteletter i dag og rejemadder i morgen

2 Synes om

Veganske steaks (købt i Aldi).
En gourmet salat, (også fra Aldi), tilsat 1/2 æble, 1/4 rød peber, 1/3 agurk og sherry tomater i skiver + dressing. Og stegte kartofler.

Ja, det er jo sommer, (hele16 grader) så derfor sommermad :wink::yum:

2 Synes om

Wok færdigsnittet med kylling tilsat lidt ekstra grøntsager

3 Synes om

I går fik jeg tartar :grin:

4 Synes om