Mad i 2022

2 hele æg, piske dem igennem, tilføjer sukker, pisker sammen, tilføjer ymer, og pisker sammen igen. Og derefter smager jeg den til, har den ikke fået nok sukker, putter jeg mere sukker i, pisker sammen og smager igen, og gentager dette indtil jeg synes den er sød nok.

2 Synes om

Min far var fodermester, så vi fik altid frisk mælk. Sødmælk lige fra koen og kærnemælken fik vi tilbage fra mejeriet. Vi havde en blå mælkespand som jeg hentede mælk i hver dag oppe ved min far, når han havde malket. Mor skummede selv fløden fra, hvis hun skulle bruge piskefløde. Verden har ændret sig meget siden da…

2 Synes om

For første gang i mit liv har jeg været på KFC.
Det bliver så også eneste… Slet ikke fan! :nauseated_face:

3 Synes om

Vi fik flæskesteg, men nyopgravede aspargeskartofler, sovs og rødkål :savle:

3 Synes om

Tak :tak: den skal helt sikkers prøves denne opskrift, det er lidt sjov, jeg leder og har ledt mange gang på netter, men så nævner jeg det her, og så finder en her fra kattegale det med det samme :smil:

Jeg bruger den kærnemælk der er tilsat citron, ikke til koldskål, men bare til og drikke som en dejligt syrligt læskende kærnemælk

Med venlig hilsen

1 Synes om

Det har jeg aldrig været - og har heller ikke planer om at komme det. Men jeg er jo nysgerrig alligevel :slight_smile: Hvad er problemet?

2 Synes om

Det ligner at en hel kylling er kommet i en grovsnitter. Så er stykkerne vendt i noget knas af en slags og så kommet i frituregryden.
Det vil sige at du ikke aner, hvad du får i munden.
Jeg fik brusk, ben og et stort stykke blævret skind. Så er jeg altså færdig med at spise :woozy_face:

4 Synes om

I dag har jeg taget en portion mørbradgryde med ris op af fryseren. Nem og hjemmelavet mad :grin:

3 Synes om

I aften har vi til gengæld ædt os en mavepine til :smile:
Schnitzel med pommes og grønt i rå mængder. Is med karamel til dessert, afsluttet med en pink gin og jordbærsirup.
Nu sidder vi med madsved :joy:

5 Synes om

Det lyder pænt uappetitligt :uha:

I går en sandwich med kamsteg fra Brugsen. I dag kommer barnebarnet og kæresten for at låne min bil, så jeg har lovet at lave frikadeller. Af en eller anden grund er hendes kæreste vild med mine frikadeller så jeg steger af et helt kilo fars, så de kan få en posefuld med hjem til pålæg.

Kan være det er fordi jeg putter masser af havregryn og revne gulerødder i - foruden det sædvanlige selvfølgelig. Min mor puttede altid godt med havregryn i, for at strække kødet. Det har hængt ved og jeg har så udvidet strækkeriet med revne gulerødder :grin:

5 Synes om

Denne uge har den stået på en grillet stykke kød hver dag, blandt selv salat, flutes, tomat/ mozzarella salat 2 dage, smørvendt kartofler med persille. I går stegte ål . I dag lidt uvis endnu, om jeg er alene til aften

Med venlig hilsen

2 Synes om

I dag laver jeg pasta med hvad jeg kalder en Paul sovs. En bekendt ved navn Paul gav mig opskriften for mange år siden, så derfor hedder det Paul sovs :grin: Det er lavet af bacon, løg, masser af champignon, rød peber, tomatpure, fløde, oregano, salt og peber. Nem at lave og det smager simpelthen så godt. Jeg laver til to dage, så jeg har nem mad i morgen, hvor jeg skal have vagten.

5 Synes om

Den sovs lyder som en jeg skal have prøvet :yum: @solveig
Med venlig hilsen

1 Synes om

@solveig
Jeg kunne godt tænke mig at lave din Paul sovs i en vegansk udgave.

Jeg vil nok bruge røget tofu, som bacon. Og risfløde i stedet for kofløde.

Når du skriver masser af champignon, er det så en stor pakke med 400/500 g?

Vil du fortælle lidt om mængden af ingredienserne til feks. 1/2 eller 1 liter sovs?
Så vil det være nemmere for mig, at lave den om.

Jeg vil glæde mig til at smage den, til min pasta.
Den lyder til at være rigtig lækker.

2 Synes om

Ja @solveig :ups:, jeg vil ligesom @Milles_mor også gerne have nogle have nogle cirka af hvor meget der skal i

Med venlig hilsen

1 Synes om

@Milles_mor og @Beimis I stiller da nogle svære spørgsmål :grin: Jeg ved da ikke lige præcis hvor meget jeg bruger, men jeg kan prøve at komme med et kvalificeret gæt.
I aften laver jeg en portion der rækker til mig i hvert fald to dage. Jeg starter med at stege ca 100 g bacon til det er næsten sprødt, hvorefter jeg svitser en mindre løg med til de er bløde. Tilsætter (i det her tilfælde - det havde ikke gjort noget hvis der havde været lidt flere) 250 g champignon skåret i skiver og lader dem stege med. Derefter en hel rød peberfrugt skåret i tern. Så tilsætter jeg ca ½ dåse tomatpure af de store dåser og lader det stege med. Til sidst hælder jeg 2½ dl. kaffefløde og måske en sjat vand eller hvidvin ved, sammen med oregano, salt og peber og lader det simre indtil det hele er mørt og lækkert. Hvis sovsen virker for tynd, kan man jævne med lidt maizena.

3 Synes om

Beklager @solveig :wink: :smil:. Men det er nemmer og lave så. Tak :tak: for opskriften. Den lyder rigtig god

Med venlig hilsen

1 Synes om

Tusind tak @solveig .
Det skal der købes ind til på mandag :hjertehop:
:yum:

2 Synes om

Den portion jeg lavede er stor nok til tre gange til mig. Og jeg erstattede oregano med timian. Det blev det ikke ringere af. :blush:

4 Synes om