Mad i 2022

Forårs ruller og ris

Med venlig hilsen

3 Synes om

Igår fik vi stuvet spidskål og frikadeller, de sidste i 2 udgaver, med kød og uden kød.

Der var en lille rest spidskål tilovers, så i dag fik vi stuvet kartofler og spidskål tilsat en rest broccoli blanding og resten af frikadellerne fra igår.

2 Synes om

I går stod den på pandestegt fiskefilet med rugbrød til frokost inde i byen, og jeg lærte at rejer der ikke har været i lage faktisk smager udemærket :smiley:

Til aftensmad stod den på Entrecote med ris og bearnaisesauce, og en rose vin, det var heller ikke dårligt!

I dag bliver det boller i karry fra fryseren😊

3 Synes om

OK - den kombination har jeg ikke hørt om før… :thinking: :huh:

2 Synes om

Den havde jeg heller ikke hørt om før indtil for nogle år siden, blev ringet og inviteret på aftensmad af en af de børn jeg har passet, hun havde fødselsdag men vi skulle have ris, bearnaise, kylling og så nu når jeg kom om jeg ikke godt ville lave min hakkede tomat salat, jo jo selvfølgelig ville jeg det.
Jeg blev positiv overrasket, det står på ris og bearnaise på menuen, en gang eller to om året her nu

Med venlig hilsen

Jeg er vokset op med det, men der er mange, der syntes det lyder underligt, men godt smager det nu :tihi:

Jeg var dog noget skeptisk over, at kombinere det med bøffer, da jeg er vokset op med at det er noget man får til medister, men det smagte virkelig godt :thumbup:

1 Synes om

Det blev grill i dag, persille kartofler, bland selv salat , lidt jensen ben og der var lige de sidste filer fra beimis :cry:, vist på tider de blev spist. Men indpakket med porre, persille, citron og lidt smør.
:face_with_peeking_eye: rettelse. De sidste fiskefilet fra beimis kurv i fryseren

Med venlig hilsen

3 Synes om

:kram:

1 Synes om

I går sushi med et glas champagne. I dag pasta med et glas hvidvin til. Man har vel ferie og desuden er der vin i sovsen. Så siger reglen at man også bliver nødt til at drikke et glas til maden :skaal:

5 Synes om

Onsdag fik vi købt de sidste ingredienser til Solveigs “Paul sovs” i vegansk udgave. Jeg spiste min med pasta til, manden fik en karbonade med kartofler til, og begge dele smagte godt.

Torsdag spiste vi hakkebøf med bløde løg, kartofler og brun sovs med syltede rødbeder til.

Fredag havde vi 2 sovserester fra de foregående dage, som vi blandede og spiste til kartofler og frikadeller med rødbeder.

Og i dag lørdag var der masser af kolde kogte kartofler, som blev skåret i stykker og varmet op i den allersidste rest sovs, og frikadeller til.

Det var en god sovs @solveig, tak for opskriften :yum:.

5 Synes om

@Milles_mor med den beskrivelse af mig med sovsen, glæder jeg mig endnu mere med og få den, afprøvet. :yum: :smil:, jeg gik købt ind til den i går

Med venlig hilsen

2 Synes om

Havde en lille stykke steg i fryseren ikke rigtig steg, men heller ikke ribbensteg, ikke noget der kunne servers hvis der kom nogle til frokost, den blev lavet i dag , da det har fint regnet det meste af dagen, mente jeg det lige var vejr til det her fra morgen af. Med mormor salat til

Med venlig hilsen

3 Synes om

Igår søndag fik vi vegansk “kylling” i karry med ris😋 . Den ret bliver altid lavet til 2 dage…

Så i dag spiser vi rester fra igår, måske tilsat lidt grønne sager :smiley:

3 Synes om

Tak :tak: @solveig for at dele opskriften på den sovs den var rigtig god :yum:.

Jeg kom ekstra svampe i :ok: og gryden er slikket
Vi fik kartofler, blomkål og kylling filet fra ovn til

Med venlig hilsen

1 Synes om

Frysepizza! Både fredag og søndag stod den på kalve koteletter, med salat til :savle: Fredag var det igen ris med bearnaisesauce, og søndag blev det ovn kartofler med forskellig dyppelse til :blush:

3 Synes om

I dag har vi fået ovnbagt spidskål med sesam, dertil et stykke laks og en sojabøf med løg.

I dag grill, jeg turde ikke lave mad, efter i går.
Der stod den på æggekage med bacon og svampe i, da jeg syndes det tit mislykkes for mig, laver jeg to små i alm størrelse pande, har gang i begge på en gang det plejer og køre på skinder.
Da jeg vender den første og bacon i igen, går der ild i det, og neden under og i panden, og hen mod den anden pande, tager den der ild og og begynder og slå det ud med, men får emhætten slukket, end held jeg er en kæmpe pivskid og altid når jeg steger bacon og flæsk, altid har mor’s gamle kæmpe steggryde låg fremne pga jeg er pivskid. Men nu bruger jeg jo også den og vende æggekage med,så havde en ekstra pande fremme som sikker hed, ja grin bare,
men hold op hvor jeg gik levende og rystede, først nu her til aften jeg begynder stille og falde ned, da jeg kogte æg i dag, stod jeg vagt med grydelåg.
Men ja æggekagerne blev de bedste jeg har lavet

Med venlig hilsen

2 Synes om

Lørdag og søndag i det gode vejr okse mørbrad , på grill. Med salat og fløde kartofler Lørdag. Søndag med bagekartofler med det gode fyld. Samt salat og 3 slags grønsager på grill
Taco skaller i aftes
I dag er der lavet kartofler salat, og tro det bliver grill pølser til evt grillet grøntsager

Med venlig hilsen

2 Synes om

Igår tirsdag fik vi hjemmelavet deeppan pizza, med fyld af champignon stegt i panden med hvidløg, rød peber, majs, sojakød (som hakket oksekød), tomat og ost.

Den var god :yum:.

Og iaften spiser vi resterne, der er ca det halve af pizzaen tilbage, jeg lavede en størrelse 4 personer og vi er kun 2. Så nem mad :hugs: .

2 Synes om

Mandag stod den på burger og pizza fra den lokale, der var ikke overskud til andet efter en travl dag.
I går rg der en ribbenssteg på grillenen og det blev igen den nemme løsning, men mega lækre ribbensandwich

2 Synes om