Mad i 2022

Et par stykker rugbrød - gider ikke rigtig lave varm mad for tiden.

2 Synes om

Jeg er begyndt at lave frikadeller i ovnen som en stor plade og så skære dem ud :see_no_evil: Laver altid kæmpe portioner, så gider ikke stå og forme :sweat_smile:

I søndags lavede jeg mad:
Boller i karry af 3,5 kg svin
Kødsauce af 1,5 kg okse
Chili con carne af 1,5 kg okse
Sennepskylling af 1,5 kg kylling
Koteletter i fad af 2 pakker koteletter
Frikadeller af cirka 3 kg svin/kalv
Cirka 1 kg tomatsovs

Så er der mad i fryseren :see_no_evil:

7 Synes om

Spiser I meget - eller laver du bare mad til et halvt år ad gangen…? :astonished: :grin:

2 Synes om

Jeg laver helst mad så sjældent som muligt, så der må gerne være til et halvt år :joy: Det er bare nemmere kun at skulle lave noget kartoffel/ris og grønt til aftensmad end at stå og lave hele retten, når vi er hjemme cirka 15.45 og spiser kl 17 :see_no_evil:

Vi spiser cirka 250g kød i alt til aftensmad, så der er vist ikke helt til et halvt år :sweat_smile:

7 Synes om

Ris, chili con carne, cheasy fraiche, salsa, jalapeños, løg, cherrytomater, majs og koriander. :star_struck:

3 Synes om

@Tea hvor ser det lækkert ud :yum:

Åh det vil elske og kunne gøre, jeg beundre dig du får det lavet og så meget, :blush:

jeg få en gang imellem lavet dobbelt potion, og nogle gang ryger det i fryser, til en nem dag.

Her i dag, blev det røget medister i tern stegt på panden, med nogle kolde kartofler, fra de seneste dage, spejlæg , rødbeder, engelsk sovs, og ketchup, det skulle være lidt hurtigt og nemt og lave i dag

Med venlig hilsen

Med venlig hilsen

4 Synes om

Det er virkeligt mere nød end lyst :see_no_evil: Før børn lavede Rune altid mad og vi spiste sådan 19/19.30…

Men jeg står hellere 6 timer i køkkenet i streg end at skulle stresse over maden hver dag.

2 Synes om

Kan sådan set godt følge dig - ææælsker også, når der er rester fra dagen før… :wink:

2 Synes om

Ja der er ikke noget bedre :thumbup:, det er nemt, og mange smager det endnu bedre :ok:

Med venlig hilsen

Har nuppet mig en omgang mere med HelloFresh. Denne gang sød chililaks med hvidløgsstegte grønsager og jasminris. Det tåler helt klart at blive gentaget, har fået lignede en gang tidligere. Troede faktisk det var en af de retter jeg havde fået før, men den var en smule anderledes.

4 Synes om

Koteletter, kartofler, blomkål, broccoli og sovs

@Enki hvor ser det dog lækkert ud :yum:

Med venlig hilsen

4 Synes om

Fars tærte med rosenkål, og så smed jeg lige en håndfuld de grønne Jalapeño i, med kartofler, kold rester blomkål, og broccoli, samt sovs

Med venlig hilsen

2 Synes om

I dag fik jeg cremet bacontortelloni med stegt zucchini og frisk basilikum

4 Synes om

I går fasserede porre og der blev lavet nok til rester idag og til pålæg

3 Synes om

I går fik jeg den sidste ret fra denne uges måltidskasse, og grunden til jeg havde bestilt i denne omgang. Græsk oksekødsmoussaka med bagt aubergine og frisk gulerodssalat. Nøj den moussaka var lige mig, og klart en jeg vil lave igen. :savle:

4 Synes om

@Enki hvor ser din mad dog så lækkert ud :blush:, lige før jeg inviterer mig selv på aftensmad hos dig

Jeg har lavet millionbøf ryddet lige peber planten i drivhuset i dag, så der røg lige lidt i, havde nogle kolde kartofler, de blev til brasede kartofler, kold blomkål og pasta

Med venlig hilsen

2 Synes om

Igår fik vi tarteletter med sojakylling og asparges.
Der er rester til overs, som vi spiser i dag.

Og vi har været ved at tømme en gammel fryser, som næsten kører hele tiden. I den fandt vi to poser rabarber i tern, som vi laver gammeldags rababerkage med flødeskum af til dessert.

1 Synes om

Billederne fra HelloFresh, ser bedre ud end det jeg ender op med. :tihi: Heldigvis tænker jeg at det ikke går ud over smagen.

3 Synes om

I går blev det bøf med bløde løg, kartofler og sovs, samt rødbeder

I dag bliver det lidt spændende har taget okse fars op, og har pillet løg, en lige rest stege sky, fra en gang stærk tex-mix, også op fra fryser, jeg har aldrig før lavet det, men for mange år siden smagte jeg pirogger, nu skal det prøves, må igang med og se efter opskrift

Med venlig hilsen

2 Synes om

Jeg er glad for denne opskrift til dejen og den efterfølgende bagning Pirogger fra bunden med oksekød og bønnespirer | Arla

Fyldet varierer jeg fra gang til gang :slight_smile:

2 Synes om