Tak for opskriften, de var virkelig gode. Syndes jeg. Som eneste. Jo jo de andre der spiste mente også de var gode, men da ikke sådan noget pinde madder til aftensmad, hvor er kartoflerne. Hvad mere skal vi have.
Ja ja men des flere blev der levnet, dejligt med nemme rester en anden dag
har hittet en opskrift der giver den helt rigtige konsistens “honningkage”
udover konsistensen er der bare ikke noget honningkage over den, til gengæld vil den med lidt hjælp bliver en kanon krydderkage
så til en honningkage, glem krydderierne og brug en pose honningkage krydderi fra brugsen (sæsonvare, men sæsonen er lige på trapperne)
til krydderkage, en håndfuld rosiner, sukat, måske lidt geleret appelsin…
edit: Tørsleffs (brugsen) honningkage krydderi indeholder bagepulver, så en enkelt tsk hjortetak gør jobbet - ved om det rykker om ½ times tid
Nå i går blev det køleskabs oprydning, i dag jeg rugbrød, resten en burger fra pølsevognen, jeg strejker. Har sat rugbrød i blød i hvidtøl, den står på øllerbrød i morgen , og der skal helst laves rigeligt, så jeg har rester til mig selv
@Jim jeg regner ikke med det er pomerans skal, når jeg tænker gelé ret appelsiner tænker jeg noget kogt i sukker, men der tro jeg heller ikke det er, må jeg spørge hvad er det
Hotdog brød, frankfurter, rå løg, appetit agurker, ketchup og spejlæg, det sidste bare fordi jeg havde æg i huset. Sjældent at jeg spiser hotdog, men enkelt og smagte fint.
ledte efter en roastbøf i fryseren …ku’ ikk’ finde en …så en krondyrs kølle steg fra rema …og dem er jeg ikke imponeret af, den sidste var et samlesæt af 3 stykker …flødekartofler eller bagt …hmmmm…skal overvejes
Også her jeg lige konstatere at dr. oetker. Ikke har den i jule sortiment længere. Øv jeg ikke fik hamstre sidste jul
Nu havde jeg ellers lige lært og lave lige så god honning kage som bedstefar kunne.
Har gang i en potion jordbær syltet. Og så er der kommet 455 g grønne tomter, ja de bliver også lige sylte. ja ved godt jeg har skrevet nu var det, det for i år. Men kunne ikke lide og smide med ud, når jeg ved de bliver spist. Med stor glæde
Det blev indbagte porre, tro jeg fik lavet til to dage mere, eller den ene potion kommer i fryser. Med kartofler, sovs, gulerødder og de løse blade porre også kogt med, så ekstra porre
Indbagte porre / faserde porre igen 3 dag, og lavde flere igår, da morbror kom ( ja spurgt ham selv, og det ville han gerne( troede helt sikker han sagde nej) og så var der lige ikke nok, nå lavde en lille potion og nu er der til en dag mere men om det bliver taget i dag 4 dag i træk, eller gemt en dag ved jeg ikke helt endnu. Ja med kartofter og sovs til ( skærefast for Morbror skyld)
4 dags farseret porre, med kartofler og sovs, hmm og kogt suppen ind og gemme til noget andet, og nu slå det mig, den står stadig til afkøling og jeg ligger så godt i seng, og endelig har fået ro i en ben der har gået helt i krampe flere gang i dag, men jeg må stå op og få den frosset, den er for god og lade gå til spilde