Mad i 2022

Jeg var jo ret pjattet med den græsk oksekødsmoussaka med bagt aubergine og frisk gulerodssalat, jeg fik fornyligt med HelloFresh. Så i går lavede jeg det igen, blot med nogle ændringer. Bl.a. havde jeg ikke det færdigkrydderi de sendte med, jeg lavede en større portion, tilføjede kartofler, og i stedet for gulerod ved siden af, rev jeg det og puttede det i selve retten. Og så lavede jeg tzatziki som tilbehør, og der er nok til jeg også kan få det som aftensmad igen i dag. :thumbup:

4 Synes om

Hotdogs med hjemmelavet agurk salat, og lidt pomfritter til

Med venlig hilsen

2 Synes om

en bøf der stadig sagde muuuh…bagt kartoffel, 2 mater fra drivhuset, asparges, champignon og en iskold 47…

1 Synes om

korteletter i folie, med det vi lige havde i huset, Cherry tometer, snack peber, løg og cremefine. hertil en rest grønsager og fritter (fritter for at få Frej til at spise lidt, han er pt ramt af virus og har hoste og feber)

1 Synes om

Slagter hamburgerryg, kartofler, gulerødder, en pose frosne kål blanding og sovs
Med venlig hilsen

1 Synes om

Det er hotdog aften, dog med fritter i dag. I håb pm at Frej også får spist noget

1 Synes om

Hjemmelavet toast med hamburgryg og ost. Det var hvad jeg lige kunne svinge mig op til i dag

2 Synes om

Der var en lille rest kødsovs tilbage, fra min græsk oksekødsmoussaka, og jeg havde noget kylling der skulle bruges, så det blev blandet sammen. Denne gang puttede jeg kun bagt aubergine i fadet, og havde lidt tilbage af både bechamelsauce og revet ost. Og så skar jeg en bagekartoffel i skiver og et par gulerødder på langs, og så fik de lidt olie og salt, og bagt i ovnen mens jeg bagte auberginen.

2 Synes om

Koteletter i fad, med ris og lidt brasede kartofter, inden de ikke duede,

Med venlig hilsen

Bambi med mos og sovs med bacon og markchampignons, og så hjemmesyltede rødbeder.

4 Synes om

Må jeg spørge forsigtigt - hvorfor er bambi dog gennemstegt? :flushed: :ups:

Det ser ellers rigtig lækkert ud :slight_smile:

Fordi vi ikke er til rosa :wink: Mn det er ikke tørt for det er lavet ved lav varme i ovn med fløde ved :sunglasses:

4 Synes om

Ja okay :slight_smile: Smag og behag :slight_smile:

1 Synes om

De sidste rest kotelet i fad, med ris til, samt kartofler, gulerødder, sovs og fattig mand koteletter

Med venlig hilsen

1 Synes om

daloon + soya og tabasco i spandevis …vildkattene får resterne af den halvharske flæskesteg fra i går …sikkert en onenut wonni

2 Synes om

Vi skal have hønsekøds suppe med kød og mel boller, og kartoffel/grøntsagssuppe med hvidløgs flutes.
Det har vi spist tre dage i træk.
Dejligt med varm suppe nu, hvor det begynder at være koldt.

2 Synes om

Hjemmestrikket burger

3 Synes om

Burde dette indlæg muligvis ligge under Håndarbejde i stedet? :wink:

6 Synes om

Jeg håber bare ikke kødet bliver for trevlet :see_no_evil:

4 Synes om

Jeg tabte en maske eller to, så resultatet blev ikke perfekt, men dog acceptabelt :hoho:
I dag blev det karbonader med grønærter og gulerødder som vor mor lavede det :savle:

4 Synes om