Igår blev det pizza fad, og fik spidskålen der til, steget sprød
Med venlig hilsen
Igår blev det pizza fad, og fik spidskålen der til, steget sprød
Med venlig hilsen
Det skulle være sent aftensmad, og jeg kom sent hjem, så kylling i ovn, med stegte grøntsager til, og pomfritter i antri fry
Med venlig hilsen
Flæskesteg med sovs og kartofler.
Frikadeller, brasede kartofler og rugbrød
Med venlig hilsen
Hakkebøf med masser af stegte bløde løg, kartofler og brun sovs .
Varm kartoffelsalat med pølser, sennep og lidt ketchup .
Pariser bøf
Med venlig hilsen
Min bror kontaktede mig i aftes , om der skulle en rådyr kølle i fryser, (hans arbejds kollega) byttet , jeg lavede en fløde lagkage, min opskrift af den med dobbel snask i. Det var en aftale, så siger jeg, når han kommer med den om han ikke lige kan købe det frost indpaknings papir, jeg er løbet tør for begge slags ( det man brugte i gamle dage til når man ordnede kød) nu er tre butikker besøgt, det har de ikke. Nogle der ved om det er udgået.
Det må ikke være rigtig, jeg bruger det til når jeg syltet, bager, småkager kan jeg ikke lave uden, til store ting i fryser , til jul hvis jeg selv laver sylte og leverpostej
Med venlig hilsen
Er det det glatte, hvide papir, du mener? Det brugte min mor i hvert fald. Og det er ikke til at få i forretninger. Men du kan evt. spørge hos slagteren eller en ostehandler. Hvis det er det, du mener.
Tak Ja det er især det hvide kraftig stive papir, også det brune men har forrige gang jeg skulle have det, købt noget alm indpakning papir, men ikke alle slags er beregnet til mad, så man skal være opmærksom på det
Med venlig hilsen
Ja, det brune brugte min mor også. Jeg var ikke sikker på, at det også var specielt. Jeg har aldrig selv fået en halv gris, jeg skulle partere og fryse ned - kun hjulpet hende i sin tid Nu bliver jeg helt nostalgisk
Som det her?
Eller
Tak Nej det er ikke det, men noget i samme stil.
Det er det her
Selvfølgelig udsolgt
Med venlig hilsen
I går stod den på tarvelig supermarkedssushi (ville egentlig havde haft en sandwich, men der var udsolgt), indtaget da jeg kom hjem fra aftenvagt - der var for travlt til at nå det på job.
I morgen får jeg fint besøg fra Bornholm, så vi skal have vietnamesisk nudelsuppe (mmm!!) og tirsdag tager vi til byen og henter (god!) sushi med hjem.
Hov, og i aften står den på rester af flæsksteg.
Pandestegte kartoffel medaljer med et stykke stegt laks og en sojaschnitzel.
Der var lige en klump sjov kød med,
Så det blev rådyr kød i ovn, med kartofler, sovs, broccoli salat og ribs gele
Med venlig hilsen
Gentagelse fra i går ( rester)
Med venlig hilsen
En karbonade til ham, nogle soja nuggets til mig. Dertil pandegrønt og kartoffel medaljer.
I går fik jeg lavet en god stor portion work med kylling, ris og masser af grønt, så i dag er der nem mad