Mad i 2022

Tak den har jeg lavet en par gange, og jeg syndes de er gode, når jeg har smagt en fra Fresller chokolade. Men når jeg selv laver dem :s: jo jo de kan da spises men også derfra til det er en nydelse. Der er meget langt.
Har også prøvet og købt de der vafter, der ligner og er rigtig flødeboller bunder. Har prøvet to gange, den ene ok, den anden gang. Have brugt bølgepap i stedet for ville have været så meget en luksus. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Der er da et par bagedyst-deltagere, der ville være misundelig, hvis de så dine flødeboller! :uha:

2 Synes om

nå…i forgårs var jeg i den lokale maxizoo -herefter zugermax - og ganske som sædvanligt måtte jeg gå tomhændet derfra - så i går måtte jeg så tage turen til horsens for at få lidt foder til vildkattene, altså udover den ordinære torsdags tur …så det elendige stykke fjerkræ må vente til i dag…

3 Synes om

Tak :smil: , men nu er de her støbte, så på en måde er det jo meget snyd


I dag rester, det blev opstuvede kartofter, rødkål, varmede brunede kartofler, kold and, og lige en par frikadeller fra frost

Med venlig hilsen

2 Synes om

Lam en stykke sjov kød fra halsen, i stegeso, kartofler, bønner, gulerødder og sovs, opgiver snart sovsen til lamme kød, kan ikke finde ud af og lave noget godt. Jeg tog en rugbrøds mad

Med venlig hilsen

2 Synes om

Rester fra i går og en flødebolle til dessert

Med venlig hilsen

2 Synes om

Kylling i fad på bund af porre, bacon og hvidvin, med fløde og ost, serveret med pasta til.

3 Synes om

Koteletter, kartofler, steget svampe til

Med venlig hilsen

2 Synes om

Burger med sjov ting til, hacde købt en burger pakke, der indeholder burger agurker, burger mayo, burger rødkål, syltede rødløg, bearnaise mayo, chili pot mayo, clow slaw syltet med chili, ekstra sprødsteget løg, tomat chutney, jeg fandt så salat til, ja udover burger bolle og bøf. Og til de der ikke ville have burger, var der brasede kartofler

Med venlig hilsen

3 Synes om

Igår fik vi kartoffelmos og grønsager, og han fik også små butterdejs pakker med indbagt laks, spinatsauce og ost.

Og der var en god del kartoffelmos til rest.

Det blev i dag forvandlet til kartoffel/porre suppe, med sojakyllingkød og hvidløgsflute.

Til ham var der 4 stegte pølser med sennep, ketchup, og hvidløgsflute.

2 Synes om

I går fik jeg lavet noget marineret svinekølle, det var noget røgmarinade og slet ikke vores smag :face_vomiting:

I dag står den på medister, kartofler og grønsager, det enest der var muligt fra fryseren, da jeg havde glemt at tage kød op i går

3 Synes om

Og så er jeg nysgerrig, hvor har du fundet den marinade henne?, de to steder jeg plejer og købe, har dem ikke længere, har spurgt

Med venlig hilsen

Det var færdigmarineret kød jeg købte, så kan desværre ikke hjælpe med mainaden

1 Synes om

Boller i selleri, med kartofler

Med venlig hilsen

Var ude at spise med min søn … bøf og gorgonzolasauce :smelter:

7 Synes om

Rester:
kartofler skåret i stykker og opvarmet i brun sovs, dertil farserede porrer.

Resten af kartoffel/porre suppen med sojakød, og 2 stykker ristet franskbrød.

Rester er lækkert :savle:

3 Synes om

Kylling i karry, med oprydning i grøntsager, der er rynkede og kedlige, samt slanter af små ting, fra alt godt i fryseren.

Der var en meget indtørret og hel rynket chili, tja den havde ihvertfald overhovedet ikke tabt noget smag, den skulle hvis være del op i tre stykker :speak_no_evil:

Med kartofler til
Og der er en lille rest tilbage og med resten af boller i selleri, er der til nem dag, en af de næste dage :ok:

Med venlig hilsen

3 Synes om

Striwe flæske med persillesovs

3 Synes om

Rester :yum: af boller i selleri og kylling i karry gryden

Med venlig hilsen

1 Synes om

Vores mad i dag

Indbagte rejer med asparges og dildsauce. Dertil kogte grøntsager med koldt smør.

Og soja nuggets, små champignons letstegte i “smør” med hakket hvidløg og kogte grøntsager med pande"smør". Så lækkert :savle:

3 Synes om