Mad i 2022

Gullasch, godt nok længe siden jeg har lavet det sidst
Med venlig hilsen

1 Synes om

I søndags var der en rest steg der skulle bruges, det blev til flæskesteg burger, med hjemmelavet flæskesvær, det var så først gang jeg lavede det, og det bliver ikke sidste gang jeg gør dette :yum:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Åh hvad gør jeg lige med mindst 20 bananer købt mandag, som skulle være brugt til nogle chokolade lagkager. Men så lagde jeg mig jo i sengen, de har lagt i træk ( nej ikke tænk på det) så godt modne/ brune, jo hvis jeg har det lidt bedre i morgen kan jeg lave en banan kage, men ikke så mange, og først i dag jeg har lidt lyst til mad men ikke banan, så kan ikke spise mig ud af det, elsker ellers banan

Med venlig hilsen

Pil skrællen af, skær dem i mindre stykker og frys dem ned. Når du tør dem op, skal de bruges straks. Du kan eks. bruge dem til banankage, bananpandekager, i milkshakes, eller hvad du nu får lyst til.

3 Synes om

Tak @solveig :smil: det vil jeg gøre så må jeg bare få bagt nogle banankager :yum:, hmm gad vide om jeg kan finde den gode opskrift :huh:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Jeg faldt lige over denne opskrift på en anderledes banankage på Youtube Den skal ikke bages og den ser godt nok lækker ud :savle:

1 Synes om

Kylling bryst filet i ovnen, sammen med kartofler, kogt og vendt i olie inden de blev stegt i ovnen med masser af smør :slight_smile:

2 Synes om

hu hej hvor det går.
Gæster til frokost i morgen, så:

• surdejsbrød klar til bagning
  • banakage bagt
  • chokolade topping pisket
  • grønt skåret- ditto frugt - samt til eget forbrug
  • ribbensteg i ovnen
  • æg kogt

snitte snitte mm til aftensmaden i aften. Nudelsalat med mango

nu er jeg også træt i kadaveret.

4 Synes om

Der er simpelthen gået kylling i den :chicken:
I går fik jeg rester fra i fredags til frokost, og var inviteret på tarteletter med kylling og asparges hos nogle venner, og i dag fik jeg lavet kyllingefrikadeller med kartofler og råkost salat :tihi:

4 Synes om

Medister i svøb, køre i de nemme retter, indtil jeg er helt ovenpå igen

Med venlig hilsen

2 Synes om

Hjemme lavede bøfsandwich med sovs.

2 Synes om

Stegt flæsk i anti fryser igen nemt, nej ikke opvasken, men den kan jeg ikke se :see_no_evil:, er kravlet under dynen
Med venlig hilsen

I går hjemmelavet pizza og fik dej i fryser til de næste 4-5 gange, i dag fryser oprydningen, efter fryser blev gjort rent i går, kom jeg til sådan 8 små slanter i poser, de 6 ved ikke så det bliver spændende aftensmad :tihi:

"Dette emne er helt klart vigtigt for dig – du har skrevet mere end 21% af svarene her.

Det kunne være endnu bedre, hvis du gav andre mennesker plads til at dele deres synspunkter, også. Kan du invitere dem hertil?"

Og denne besked fik jeg, hmm fortæller systemet mig jeg laver for meget aftes mad, hmm kan jeg bruge det så undskyld til I morgen aften :laughing:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Det er desværre en automatisk besked der dukker op, ikke en folkene bag KG har valgt. Jeg har fx fået den i tråden om Chili, om jeg har svaret galath mere end tre gange, tror jeg det var den skrev. At jeg burde svare andre, så flere kan deltage i samtalen, føles lidt fjollet i en tråd galath har oprettet. :grin:

2 Synes om

Ja det med det er systemet og ikke kattegale, har jeg fået og vide, eller læst mig til :slightly_smiling_face:, men lige som dig, ved Chili tråde, følte jeg mig lidt fjollet, :smil:

Med venlig hilsen

Tilføjelse en time efter
Det er på ingen måder kritik af KG på nogen som helst måde, hvis man læser det som kritik undskyld jeg min formulering og min skrive måde beklager undskyld

3 Synes om

Jeg fandt en rest kødsovs i fryseren i går, og kom i tanke om at den også indeholdte en pakke butterdejs plader, så det blev kødsovs i butterdej, dejligt nemt og med rester til både frokost og aftensmad i dag og frokost i morgen :slight_smile:

3 Synes om

I dag blev det til pizzasnegle, med rester til aftensmaden i morgen og 5 madpakker. Jeg har en pakke røget laks i køleskabet, der snart skal spises, det bliver madpakken i hvert fald i morgen :sweat_smile:

2 Synes om

Ja aftensmad i aftes blev aflyst, så vi skulle have haft rester i dag, men vi var ikke fuldtalligt, så det blev lidt kylling filet på rosenkål bund med lidt vand i bunden og krydderier, i en ovnfast fad med låg på, blev rigtigt godt

Med venlig hilsen

2 Synes om

Flødekartofler, farserede porrer, gulerødder stegt på pande med masser af timian, og rå radiser til.

2 Synes om

Laks med pandestegte kartofler og grønsager til ham.
Og majs/kikærte pasta skruer med halvanden sojapølse, sennep og ketchup til mig

2 Synes om