Mad i 2022

Den stod på kylling inde mad i dag,
havde det været for en år siden, havde jeg haft hjælper på når det blev gjort klar, til stegning, og mindst 1 smagsprøve rå, og skulle også have til aftensmad, samt nat mad.

Med venlig hilsen

4 Synes om

Nemt og mærke min hjælper ikke var der tirsdag, da vi fik kylling stegt indemad, første gang i 15 år, der var lidt rester.
Men det gjorde aftensmaden lidt nemt, som dagen så ud,
Det blev til de rester, så havde jeg lidt kylling i karry, der lige fik lidt, små cocktails pølser tilsat, samt havde kedelige grønsager, som var god til panden, og få kolde kartofler, der røg der på med små tomater, til sidst

Med venlig hilsen
Rettet de store stavefejl :dokdok:

3 Synes om

Hjemmelavet pizza (dog på købebund), med ost, skinke, champignon og løg - simpelt, men godt. :smiley:

4 Synes om

I går: Brasede kartofler, medisterpølse, og gulerødder i skriver, stegt på panden med masser af timian.

I dag: Bagekartofler, medisterpølse, og auberginen i skriver, stegt på panden med masser af timian.

4 Synes om

Mørbrad, pomfritter og en knorr-sauce :smiley:

2 Synes om

Panelet koteletter med kartofler, bønner og sovs

Med venlig hilsen

1 Synes om

Lammekølle langtidsstegt i ovnen med flødekartofler.

3 Synes om

:savle: :savle: :savle:

2 Synes om

Kylling med det gode krydderi på fra rema og i tefal fryer og Kartofler

Med venlig hilsen

1 Synes om

Jeg havde nogle kedelige kartofler og løg, der meget snart skulle bruges. Så jeg fandt lige en nem opskrift på svensk pølseret i ovn Jeg er lidt spændt på hvordan det bliver

3 Synes om

Medister aflyst, vi bestiller en 3 personers pizza (billigere end at købe 2 til 1)

3 Synes om

Jeg skal prøve dem her første gang :slightly_smiling_face:
https://sundpaabudget.dk/grove-pirogger-med-oksekoed-og-kaal/

2 Synes om

I dag spiser vi “hvad køleskabet gemte”:
En rest vegansk lasagne, 3 frikadeller, dertil en god rest kogte kartofler og en rest blomkålsblanding som skæres i stykker og steges/brases på panden.

2 Synes om

Boller i karry med ris til frokost, om lidt rugbrød med frikadeller til aftensmad, og et stykke kage til dessert :slight_smile:

Fik købt 900 g hakket svine- og kalvekød den anden dag, så brugte første fridag i påsken til at lave noget til fryseren, og mad i dag og i morgen :slight_smile: Kagen er fra to good to go posen jeg hentede ved bageren.

3 Synes om

Det blev kylling frikadeller, med kartofler

Med venlig hilsen

1 Synes om

Jeg har lavet marinade og lagt en lammekølle til at trække i den … jeg marinerer den i stegeposen, som så kommer direkte i ovnen, når det er tid til at stege køllen :ok:
Jeg satser på at samle familien til påskefrokost 2. påskedag.

8 Synes om

kylling i karry med ris både i går og i dag

2 Synes om

Nu bliver jeg nysgerrige, hvad marinade bruger du,? nu har jeg prøvet flere forskellige til forskellige lamme stykker kød. men endnu ikke fundet den helt perfekte,

Med venlig hilsen

Jeg har hældt lidt solsikkeolie + et skvæt citronsaft i blenderen … tilsat et stort et-feds hvidløg, krydderisalt + sort peber, rosmarin og timian (tørret) og så havde jeg en håndfuld blåbær, der også røg med i puljen :ok:
Blendede det til en ulækker smoothie og så over i stegeposen med lammekøllen …
Køllen blive så langtidsstegt ved 90° i 5-6 timer … skærer hul i posen og giver den ca. ½ time ved 200° for at gi’ lidt skorpe.

4 Synes om

Tak det må jeg prøve, har planer om at tage en steg op i morgen tak :smil: :tak:

Med venlig hilsen

1 Synes om