Mad i 2022

Lasagne med salat,

Med venlig hilsen

2 Synes om

Mandag stod den på en stykke lamme steg, tirsdag var jeg alene hjemme og tog en is ( sund aftenmad :rolleyes:, men det eneste jeg havde lyst til) kl 20 , også først der dagens opgave var færdig, havde sprunget frokost over . Igår var der rester af lam , når jeg tog en flutes og lavde sandwich ud af til mig selv, havde nemligt nogle rester i salat der trængte til og blive brugt

Med venlig hilsen

1 Synes om

Her fik vi hhv. farserede porrer og en soja schnitzel, en rest kartofler fra igår og en pose grønsagssymfoni fra Brugsen. Dertil bearnaisesauce.

2 Synes om

Jeg fik lavet æggemuffins i lørdags, så de sidste 3 dage har stået på det til aftensmad :slight_smile:

3 Synes om

Vi har igår og i dag spist vegansk “kylling i karry” med ris :yum:.

Og der er nok til i morgen også.

2 Synes om

Så vil jeg lave en Rabarber tærte med Rabarber sirup oven på, da jeg alligevel skal vente på noget, men fyldet vil ikke blive fast, og nu er den brændt på, hmm gad vide om den kan spises

Med venlig hilsen

2 Synes om

Hvis dejen er gennembagt, så ville jeg give det et forsøg :sweat_smile:

2 Synes om

Den kunne sagtens spise,
Med venlig hilsen

1 Synes om

I dag har jeg lavet forskellige ‘deller’ af 6 kg kød - lige til fryseren :sweat_smile: Vi prøver på at gøre madlavning nemt, så med mellemrum laver jeg store portioner af noget og smider i fryseren.

På søndag skal jeg forsøge mig med et par typer sovs til fryseren.

Nemme eftermiddage - det er lige os :grin:

9 Synes om

I dag blev det gammeldags stegt flæsk
Igår hjemmekogt oksekøds suppe, nom til en par for puttet ben da jeg gjorde fryser rent, og lidt slanter suppe urte også
I mandags bacon medister med brasende kartofler, var en del rester kolde kartofler, og lige pludselig var der også blev en del kedeligt grøntsager, det blev svistet på pande og blev sprødt og lækkert og spise,

Med venlig hilsen

1 Synes om

Min aftensmad bestod af en portion rabarbergrød med fløde :savle:

2 Synes om

Boller i karry :savle:

2 Synes om

Idag står den på brasede kartofler/grønsags rest, med frikadeller og soja nuggets + syltede rødbeder.

1 Synes om

Jeg har taget en portion gullasch op af fryseren, men ved ikke endnu om jeg laver kartoffel/grøntsagsmos, eller ris til.

2 Synes om

Har du en god opskrift? :grin:

Næh jeg har ingen opskrift som sådan, men jeg putter løg, hvidløg, godt med gulerødder, oksekød i tern, godt med sød paprika (og sommetider lidt røget paprika) og tomatpuré i. Og så skal det selvfølgelig simre i lang tid. I øvrigt fik jeg kartoffel/grøntsagsmos til i går.

I dag står den på gammeldaws kylling med nye kartofler, brocoli og hjemmelavet agurkesalat.

3 Synes om

Fik stjerneskud ude fra igår, men der var ben i :sur: ikke bare en men 3 i min, det tager godt nok meget af appetitten
Man er lige frem bange for næste bid

Med venlig hilsen

1 Synes om

Jeg har fået måltidskasse fra HelloFresh igen, fordi der var en af deres retter jeg rigtig gerne vil prøve. Det er kun anden gang jeg får fra dem, da jeg synes det er lige dyrt nok til min pengepung, men det er fedt at prøve nogle nye retter. :smil: Jeg kan så slet ikke lave retterne på den tid de skriver, tror jeg er mindst dobbelt så lang tid om det. :grin:

I går fik jeg:

I dag skal jeg have:

Retten der lokkede, tænker det bliver i morgen jeg skal have den:

Og søndag bliver en genganger, for den fik jeg også forrige gang:

8 Synes om

Hold da op det ser lækkert ud :yum:
Det ville jeg gerne smage
, men det er jeg nok den eneste der vil her på matrikelen

Med venlig hilsen

1 Synes om

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at se opskriften på den burger og kylling… De ser vildt lækre ud

2 Synes om