Maden i april

Det bliver så til hakkebøffer m bløde løg

Det blev til en sandwich med tunsalat…

Røde pølser og macaroni.

Bagte rødbeder i skiver, kartofler med smør og ristede saltede mandler.

Var sent hjemme, så det blev til en stor købe-rosti & kylling stegt på pande.

Koldskål med kammerjunker. Og til dessert friske ærter.

Det blev “husets stjerneskud”: En bette skive franskbrød med 1 kogt og 2 stegte rødspættefileter, overlæsset med krebsehaler med dild, ristede champignon, artiskokhjerter og små tomater. Nammenam - så kan jeg også lide fisk :høhø:
VH
Susanne

Igår fik vi broccoli pand og det sidste af tomatsovsen dertil salat.
Og til dessert\ kaffe marineret fersken med lidt flødeskum.

Iaften har jeg bestemt at vi bare skal have resten af salaten fra igår og et bid brød med røget pebermakrel æggestand og karse.

Jeg vil hellere bruge kræfterne på at få syet en smule, så aftensmaden bliver den der lækre skive peberpate fra slagteren, sammen med et par skiver groft rugbrød og en salat med grillede peberfrugter :slight_smile:

Biks med spejlæg, det har vi lige il i køleren, og gider ikke lave det helt store i dag :slight_smile:

Spicy frikadeller og salat af branket blomkål

Hva’ det? :slight_smile:

En sandwich som igår. Idag med skinke…

Jeg er på aftenvagt, så det bliver en pizza :slight_smile:

Moussaka :slight_smile:

Venligst
Dorthe

Rester fra i går.

Kold mad - frisk rugbrød fra bageren.
VH
Susanne

I dag bliver det til boller i karry med en grov salat til.

Jeg tørstegte en håndfuld cashewnødder, op af gryden med dem. Olie i og så blomkål skåret i stykker. Det steges så blomkålen bliver branket hist og her, men stadig har bid. Kål og nødder vendes sammen med en dressing af fløde, dijonsennep og citronsaft, når kålen er kølet af

Hjemmelavede burgere :smiley:

Hvis ellers jeg får lettet bagdelen ned i rema og handlet, så skal jeg have nahcos med ost, ost og atter ost :smiley: