Maden i april

Skal til B-møde i NSR i aften, så aner ikke, hvad der står på menuen der :slight_smile:

Helt sikkert noget godt :slight_smile:

Pasta med kødsovs… og lidt tomatsalat.

Vi skal have en gang rødvinsmarinerede skinkeculotter, kartofler og tilbehør :slight_smile: Detaljerne finder jeg ud af senere :slight_smile:

Varm kartoffelsalat med pølser i svøb til :slight_smile:

Hos os står den på pizzabøf med salat i dag og i morgen

Pasta med en lækker tomatsovs og salat

Vi skal have en gratin med broccoli og blomkål samt skinkestrimler.

I går stod den på grillet koteletter, med kogte kartofler og ketchup til:-)
I dag stod den på svinemørbrad svøbt i bacon, med kogte kartofler, pulver bearnaise og grønsager til:savle:

Jeg valgte den nemme løsning… Vi har mulighed for at få leveret take-away i nogle køleskabe på arbejdet, så det er nemt at tage med hjem og varme.
Så jeg har fået kyllinge-frikassé med ærter, gulerødder løg og asparges. Dertil ristede kartofler, en lækker salat med linser, humus, tomat og feta og hjemmebagt brød.

Det er SÅ fedt med den mulighed. Og for kun 55 kr. pr. kuvert.

Der er også protein i grøn mad, det er bare vegetabilsk protein. Jeg spiser kikærter, grønne ærter, linser, tofu (sojaprotein), quinoa, nødder og mange andre ting.
Masser af mennesker klarer sig fint på en vegetarisk kost. Og jeg er sluppet af med næsten alle mine gigtsmerter :wehu:, ved at undgå animalsk protein, så jeg tror jeg gør det rigtige for mig.
Men tak for din omsorg:).

Frikadeller stegt i ovnen. Og så orkede jeg ærligt talt ikke mere (nattevagttid i øjeblikket, overskuddet er lidt ringe), så det blev bare med rugbrød til. Ser ud til vi også skal have frikadeller imorgen, så må vi se om jeg finder på noget lidt mere inspirerende tilbehør :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1055049]Frikadeller stegt i ovnen. Og så orkede jeg ærligt talt ikke mere (nattevagttid i øjeblikket, overskuddet er lidt ringe), så det blev bare med rugbrød til. Ser ud til vi også skal have frikadeller imorgen, så må vi se om jeg finder på noget lidt mere inspirerende tilbehør :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Kål er godt… Og sundt… Bare ikke for omgivelserne :tihi:

Åh ja… der ligger forresten vist en pakke hakket kål i fryseren… det var nu ikke så tosset en idé! Må jeg lige checke når jeg kommer hjem imorgen tidligt.
VH
Susanne

Det var så tortillas, der stod på menuen til b-møde i går :slight_smile: så vidt jeg husker, står det samme på vores egen madplan i dag.

Aner det ikke… har ikke fået lavet madplan for denne uge… og gider egentlig heller ikke :smiley:
Så et eller andet spiseligt, som jeg gider at lave… hvilket ikke rigtig er noget som helst lige nu…

[QUOTE=Ann K;1055225]Aner det ikke… har ikke fået lavet madplan for denne uge… og gider egentlig heller ikke :smiley:
Så et eller andet spiseligt, som jeg gider at lave… hvilket ikke rigtig er noget som helst lige nu…[/QUOTE]

Kunne ikke sige det bedre selv

En rigtig dejlig stærk, meget stærk kødsovs med pasta og salat til :slight_smile:

Flødekartofler med en marineret cuvette (som selvfølgelig skal grilles.
Grøntsagsblanding til.

Fiskefrikadeller, nye kartofler og løgsovs