Maden i april

Tun og noget pasta

Ovnbagt laks på grøntsager bagt med smør, hvidløg og græsk youghurt. Dertil bliver der frisk pasta. Mmmm… Når nu sidste uge mere eller mindre bestod af rugbrødsmadder!

Chili con carne.

Et skønt andelår og nogle grøntsager fra igår spækket op med chili og hvidløg… Mmmm…

I går lavede jeg gammeldags flæskesteg med sprød svær og kartofler og sovs, til mand og sønnike, sidst nævnte er hjemme på et længere besøg.
Jeg spiste kartofler med smør og stegte grønsager.

I dag fik de rester af flæskesteg og den gode sovs fra i går. Vi spiste alle tre krydrede ovnbagte kartoffelbåde, og jeg fik ris/grønsager og bearnaisesauce til.

Vi skal til fyn og hente nøgle i dag… og skal så spise hos en kammerat, så ved ikke hvad han disker op med :slight_smile:

Blød polenta, ovntørrede cherrytomater, valnødde"sauce" og en lille kotelet…
Men først en salat m pastinak og romaine og måske nogle tørrede tranebær (bare for at prøve noget andet end dadelchutneydressingen)

Risbøf og kogte/dampede grøntsager.

Flødekartofler, det er nemlig flere år siden jeg sidst lavede det. Denne gang har jeg brugt madlavningsfløde, håber det bliver godt. Hakkebøffer til, ville have haft karbonaderne af hakket kalkun, men man kan åbenbart ikke købe hakket kalkun mere :frowning:

Thane har ædt det meste af min kotelet :S så jeg skal finde på et eller andet i stedet…
Måske en omelet med ost, squash, lufttørret skinke og de der ovnbagte tomater :slight_smile:

Bikse mad af lidt forskellige rester og grønsager og så et par spejle æg til Sejr har fået de skønneste æg fra mine fars høns i dag der findes ikke en æggeblomme der mere gult .

Chili con carne - men det er jo også Chilis fødselsdag i dag :slight_smile:

Biksemad med resten af flæskestegen fra i søndags, et par frikadeller, kartofler, masser af løg og spejlæg til mand og søn.

Kartofler, squash, aubergine og grønsager i fad med bearnaisesauce til mig.

En gudegod ret med ultramørt (okse?)kød i en sauce med rødvin, tomat, kanel, nellike og andet, jeg ikke ved hvad var.

Retten er naturligvis Stifado!
Nøøøøj, det er god mad!

Formentlig en eller anden pastaret, som jeg lidt overmodigt meddelte Camilla, at den kunne jeg da sagtens lave, da hun så den på menukortet i mandags :smiley:

I dag skal vi have rootfruits in fad, som Flemming kaldte det igår :tihi: Sandsynligvis med kylling til :slight_smile:

Tror det bliver en gryderet… er ved at rydde lidt ud i fryser og køleskab inden flytningen :slight_smile:

Krebinetter med en lun pastasalat til og bønner med hvidløg og soltørret tomater.