Flæskesteg m. hvide kartofler, brunere, rødkål, brun sovs og lune franske kartofler ![]()
Synes efterhånden jeg er den herinde, der skriver ordet “flæskesteg” oftest ![]()
Flæskesteg m. hvide kartofler, brunere, rødkål, brun sovs og lune franske kartofler ![]()
Synes efterhånden jeg er den herinde, der skriver ordet “flæskesteg” oftest ![]()
Nogle dejlige bacon/svampepølser, salat og stuvede champignoner
Casper er ikke hjemme, så det blev til en couscous-salat med kyllingelår til.
[QUOTE=ThildeL;1052974]Flæskesteg m. hvide kartofler, brunere, rødkål, brun sovs og lune franske kartofler ![]()
Synes efterhånden jeg er den herinde, der skriver ordet “flæskesteg” oftest
[/QUOTE]
Jeg har i en alder af 37 år (skulle lige tænke mig om der :høhø:) aldrig prøvet at lave flæskesteg selv :seomkring:
Vi har fået nogle gode røde højrebsbøffer med hasselbackkartofler og bearnaise og salat til
Det var nu altså godt! Hasselbackkartofler holder stadig, selvom de er so eighties ![]()
Jeg syntes ikke aftensmaden var tilstrækkelig. Tror det handler om Poul tabte kampen oppe i køkkenet da han skulle have maden. 3 bittesmå kyllinge-iinderfiletter med en skive bacon svæbt om og kartofler i rigelig mængde og en rød peber skåret i skiver. Men kyllingekødet var fisme en tynd sag. Godt der var is i fryseren.
Nu er rovdyrene fodret af med A/D og jeg vil i seng
Bøffer, råstegte kartofler, bearnaise og grøntsager ![]()
Ikke andet end møg-mad hele dagen, sluttende med pizza leveret på adressen. Da jeg havde spist halvdelen tog jeg mig sammen og gik ud og smed resten væk med det samme, for ellers spiser jeg den bare kold tilmorgenmad imorgen
UD med skidtet - og smid pizzamandens telefonnummer væk igen!!
VH
Susanne
![]()
Jeg fandt ud af at det var på top 3 listen over livretter da jeg var 12 år, så siden da har jeg været den, der har stået for at lave det.
Og da jeg blev 16 år var jeg så prof at jeg nu laver den til jul hvert år ![]()
Det kommer gerne på bordet i en eller anden afskygning herhjemme 1-2 gange månedligt så jeg har slet ikke tal på hvor mange gange jeg har lavet det ![]()
Har været ude og spise kinesisk.
Har en hakkebøf til overs fra igår, så tænker på at smuldre den og så sammen med diverse grønt på panden… enkelt og nemt - velsmagende, jo måske, men det er da i det mindste mad ![]()
Rodsammengryde af oksekød i tern, pølser, løg, hvidløg, gulerødder, porre, kartofler, hakket tomat med chili (fra dåse) krydret med salt, oregano, dild & citrus krydderi.
Pulled pork og coleslaw.
I morgen spiser vi resterne.
Knækbrød
Efter en meget lang dag hjemmefra kom jeg hjem til en rygende varm chili con cane med pasta en sal5 og et groft stykke bonde brød det var skønt og så har Sejr lavet nok til imorgen også .Det er guld hvert
Rester: Boller i karry med ris, til de kødspisende
Peberfrugter fyldt med en portion af paellaen fra i går, og dertil brasede kartofler til mig
.
Restemad er sommetider rigtig lækkert :).
Samme her - godt jeg kan lide det
Ingen anelse hvad gemalen endte med - ymer tror jeg, han har ymer-flip i disse dage. Med puddersukker…!
VH
Susanne
Her lavede Poul et fad med kødfyldte pandekager og dertil fik vi hver en halv peberfrugt, to gulerødder, jeg et stort stykke agurk (det kan han ikke lide) og en håndfulde små cherrytomater.
Misserne fik rå kalvekødstrimler. Ryddede Brugsens køledisk imorges inden jeg mødte på arbejde.
8 store bakker med kalvekød, svinekoteletter, og mignons og nakkekoteletter for 200 kr…lidt over 6 kilo kød og halvdelen af bakkerne er endda først d. 16. de har sidste anvendelsesdag
Har lige opdaget nogle kartofler, der i den grad skal spises nu (troede at kartoffelkrukken var tom, men tog altså fejl), så idag står den på millionbøf med kartoffelmos og rødbedesalat…
Vi skal have en gang pasta med kødboller… har ikke helt bestemt saucens karakter endnu ![]()