Maden i april

Jeg har købt en flæskesteg jeg skal nyde i aften - og de kommende dage bliver det sikkert kold med grønlangkål og brunkartofler - og så er der også til lækkert pålæg

Noget take away tror jeg.

Vi skal besøge Cikkes bror Balder i eftermiddag, så vi finder sikkert noget på hjemturen.

[QUOTE=Susanne W;1053562] Ingen anelse hvad gemalen endte med - ymer tror jeg, han har ymer-flip i disse dage. Med puddersukker…!
[/QUOTE]

Uhhh… det elskede jeg som barn - og fik det kun yderst sjældent :slight_smile:
Idag synes jeg det er meget for sødt, men dengang…mmmmmm :savle:

Igår fandt jeg nogle billige skinkeschnitzler, som blev skåret i tern og svitset på panden med champignoner i tern. Dertil blev der kogt en gang frisk pasta, og så blev det hele væltet sammen med noget friskost, noget smør og noget revet ost - det blev ganske godt :slight_smile: Og der er rester til én person i dag, så det snupper jeg :muhaha: Så må Flemming se, hvad han kan finde på til sig selv :slight_smile:

Jeg har lavet nogle bagte grøntsager og kartofler og er ved at stege noget tofu på panden

Her blev det til flødekartofler og karbonader til de to kødspisende.

Og ovnbagte gule- og persille rødder til mine fløde kartofler.

Brombærmarineret andebryst m bærsauce, rodfrugter og grøn salat.

Der var forholdsvis billige skinkeschnitzel da jeg var ude & handle, så skinkeschnitzel med kogte kartofler fra i går, vendt på panden med porre. Friske appelsinstykker til.

Jeg tror bare vi tager et bid brød med makrel med æggestand frisk kars og purløg til.

Et eller andet med flæskefars…

Vi skal ha’ frikadeller :slight_smile: Med kartofler og grøntsager til.

Gryderet fra fryseren med kartoffelmos til

Kyllingefilet marineret i appelsinsaft, honning, olivenolie og vanilje og så en tur i ovnen. Det er jeg godt nok spændt på:tihi: Dertil ovnbagte kartoffelbåde og kogte bønner med appelsinfileter.

Venligst
Dorthe

Lasagne, coleslaw og græskarkerneboller.

Kylling der er langtidsstegt i ovn og marineret med lækre krydderier, dertil salat

Lasagne med en masse grøn salat til :slight_smile:

Igår fik vi oksehaleragout - åh hvor var det godt! Idag skinkeculotte, heller ikke værst, og kattene fik en fin fest ud af resterne :slight_smile:
VH
Susanne

Madpandekager med oksekød, løg og revet gulerod, salt og peber.

Mine pandekager indeholdt løg, revet gulerod, slikærter, rød og gul peberfrugt, majs og hakkede macadamianødder. Krydderierne var: Hvidløgspeber, røget salt og paprika.

I dag står den på blandet rester, da vi skal til ølsmagning i aften

[QUOTE=Milles mor;1054528]Madpandekager med oksekød, løg og revet gulerod, salt og peber.

Mine pandekager indeholdt løg, revet gulerod, slikærter, rød og gul peberfrugt, majs og hakkede macadamianødder. Krydderierne var: Hvidløgspeber, røget salt og paprika.[/QUOTE]

Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan du kan leve uden protein i din kost :? Nu har jeg bemærket det i flere måneder, og det kan da umuligt være sundt at leve af grøntsager og brød alene…