Marts tanker 2021

Med mindre den bliver forsinket af en eller anden grund, så får jeg min nye spritnye bil om 15 dage. Dagen efter min fødselsdag endda :jubiii: :bil:

13 Synes om

Hvad har du købt? Og vigtigst hvilken farve :wink:

Jeg har købt en Yaris hybrid og den kommer til at se sådan her ud:

Jeg ville gerne have haft den i en lidt frækkere farve, men det koster en halv arm, så jeg nøjedes med en mere kedelig farve og så et par røde striwer og lidt rødt indvendig også :grin:

13 Synes om

Den er da flot - tillykke med den :flag:

Den er da sej med de røde fartstriber der! :slight_smile: Tillykke med lynet! :slight_smile:

Jeg synes nemlig også det lige giver det ekstra, så den ikke helt ligner alle andre biler :grin:

2 Synes om

@galath så er Fiona ikke spejlvendt mere :wink:

4 Synes om

Striwer er altid godt :grin:

4 Synes om

Hvor er hun absolut bedårende som killing og en smuk voksen dame

:smiling_face_with_three_hearts:

2 Synes om

De skal til søs, skal de … :venter:

10 Synes om

Jeg er en skovl :dokdok: Jeg nulstillede min tlf. den anden dag, fordi den var begyndt at blive træls og så hjælper det gerne at nulstille den. Men når man gør det, så skal Nem ID genaktiveres og til det skal man bruge nøglekort. Ingen problem, jeg vidste præcis hvor mit nøglekort var. MEN - da jeg flyttede sidste år, ryddede jeg jo kraftigt op og der var to nøglekort på mit skrivebord, fordi jeg kort forinden havde bestilt et nyt.

Ja gæt selv hvad der skete - jeg har selvfølgelig gemt det gamle kort og smed det nye ud :dokdok: Så nu skal jeg vente på der dukker et nyt nøglekort op, før jeg kan bruge Mobile Pay, overføre penge til nogen som helst, logge ind på min E-boks og netbank eller bruge mit dankort på nettet. Skal da lige love for man er afhængig af det skidt :s:

2 Synes om

Har I set denne her? De er vist ellers ret elegante flyvere :hoho:

4 Synes om

Det siges jo også, at alle kan flyve - det er landingen der skiller fårene fra bukkene… :sunglasses:

5 Synes om

Yikes. Men jeg siger da tak for påmindelsen om at man skal huske at være i besiddelse af et fysisk nøglekort, hvis man køber ny telefon.

PS: Kan du ikke stadig betale på nettet ved hjælp af sms-kode til verificering? :slight_smile:

1 Synes om

Den ser lidt flov ud da den forsvinder ud af billedet :joy:

2 Synes om

Efterhånden er der de fleste steder nu indført ekstra sikkerhed, så man også skal verificere med Nem ID. Det bliver mere og mere indviklet og besværligt.

3 Synes om

Ja, jeg synes bare altid jeg får valget mellem Nem-ID og sms ved betaling på nettet. Men jeg kan meget vel huske forkert. :sweat_smile:

Nej, man kan stadig vælge mellem de to ting, men fra 1. januar i år er det et EU-krav, at der skal være to-trinscertificering.

Jeg fik ny mobil for nylig og selvom det er en Samsung, hvor jeg mere eller mindre automatisk overførte alt fra den gamle, så bliver visse koder ikke overført og for at tage NemID i brug på en ny telefon skal du enten aktivere via den gamle forbindelse eller bruge nøglekort to gange :slight_smile:

1 Synes om

Og det bliver ved! I dag 666 nye smittede :yikes:

2 Synes om

Så det er der det stammer fra - og slet ikke kineserne…? :thinking: :smiling_imp:

1 Synes om