Menuen i september

:julestjerne…risengrød…:surrender1:

Lørdag fik tykstegsbøffer med kartofelskiver og noget sovs, i går blev det en skinkeklump med hvidløgssmør med bagte kartofler til og i dag kylling fileter, med kartofelmos og noget sovs.
Alle tre dage med en majskolbe eller to til mig:savle:

Har boet 2 nætter på Mövenpick hotel i Frankfurt i weekenden, har spist aaaalt for meget lækkert is til dessert begge dage :savle: Så i aften står den på pulled pork og pommes til gemalen, og omelet med blomkål, broccoli og porrer til undertegnede. Heller ikke så værst :ok:
VH
Susanne

Hjemmelavet grøntsagssuppe - igen - denne gang lavet af kartofler, løg, hvidløg, gulerødder, græskar og til sidst, inden jeg blendede suppen, grønne oliven :savle:

Vi fik rester fra igår.

[QUOTE=Ann K;1123262]Kalveschnitzel med bearnaisesauce og ovnbagte grøntsager…
Til dessert lidt skyr rørt med vanilie og varm hindbærcoulis…[/QUOTE]

Kalveschnitzlen transmogryffede sig efter opfordring fra Jan til en omgang Saltimbocca… lækkert :slight_smile:

[QUOTE=birtheras;1121586]Osssstttt
Camenbert spækket med hvidløg. Hertil sort knust peber og godt brød :slight_smile:

[/QUOTE]

Ej, det kender jeg godt nok ikke…hvordan laves det?

I dag fik vi hhv. svinemørbrad som koteletter i fad med champignon og sojafløde/flødesovs.

Og marineret tofugryde med blandede grønsager og sojaflødesovs. Tilbehøret var brasede kartofler.

Fiskefrikadeller med kartofler og Cole slaw.

I går: Wienerschnitzel med kartofler og smørsovs (ja, det var nu kun margarine) og salat af fromage frais med revet spidskål og æbletern og karry, ingefær og honning. Havde glædet mig til kartofler og smørsovs, fordi jeg aldrig spiser den slags ellers - men selv om det for så vidt smagte okay, så syntes jeg bare, det var ALT, alt for fedt til, at jeg kunne nyde det. Oh well, det er vel ikke så ringe en opdagelse endda :slight_smile:

Stegt kylling m. flødekartofler og feta

Kylling og fritter :slight_smile:

Boller i karry med ris til…og det bedste af det er…jeg har lavet kødboller af 1 kg fars…så nem mad i morgen :thumbup:

Vi var i Randers og kunne ikke komme med bussen hjem før kl 19.45, det vil sige at vi var hjemme kl 20.30. Så vi tog lidt pommesfrites og en hotdog hos “Jensens pølse og bøfhus”.

I aften bliver det krebinetter/karbonader hvad de nu hedder med kartofler og ærte-gulerodssovs

Taco Bell, karameliserede æbler, store fede amerikanerbøffer, all you can eat soup and salad bar - hele swineriet fra det amerikanske køkken resten af måneden :thumbup:
VH
Susanne

No idea…
skal lave madplan nu og derefter skal vi købe ind.

[QUOTE=Milles mor;1123346]I dag fik vi hhv. svinemørbrad som koteletter i fad med champignon og sojafløde/flødesovs.

Og marineret tofugryde med blandede grønsager og sojaflødesovs. Tilbehøret var brasede kartofler.[/QUOTE]

I dag skal vi have resterne fra i mandags måske med ris i stedet for kartofler.

Har gyros marineret nogle nakkekotelettet som kommes på grillpanden, der til fløde/mælke kartofler evt krydret med lidt hvidløg.
Og en tomatsalat med løg, feta ,croutoner og masser af basilikum.
Så må vi se om Sejr kan får noget ned , det ser at han er blevet ramt af mande influenza.

Pandekager med is :savle: