Mijvs projekt kattehave - indsamling

vi snakkede faktisk om 90 grader da vi var ved at lave det, men vi blev enige om at vi ikke ønskede at haven skulle komme til at virke indelukket, hvilket havde være tilfældet, hvis vi havde lavet det i den vinkel. Jeg prøver den vinkel jeg har nu, og det koster heldigvis ikke meget, hverken i penge eller arbejdskraft at rette det til 90 grader hvis det bliver nødvendigt

Hvis I beslutter jeg til at ændre til 90 gr, ville jeg blot vende overliggerne en halv omgang (den længste del nedad).
Så ser det tilmed ikke så massiv ud.
Men stadig vil jeg anbefale enten at nettet går helt ud til spidsen, eller at I trækker nogle ståltråde med nogle cm.s mellemrum på det manglende stykke.

[QUOTE=Mega;666353]Hvis I beslutter jeg til at ændre til 90 gr, ville jeg blot vende overliggerne en halv omgang (den længste del nedad).
Så ser det tilmed ikke så massiv ud.
Men stadig vil jeg anbefale enten at nettet går helt ud til spidsen, eller at I trækker nogle ståltråde med nogle cm.s mellemrum på det manglende stykke.[/QUOTE]

Hvis det viser sig at blive du problem gør vi det.

Tillykke med hegnet - det ser godt ud.
Men det skal naturligvis lige “afprøves af hverdagen”, før I kan se, om der er noget, der skal rettes til. :smiley:

Tak Finn. Jeg er glad for at du synes om det.
Ville du forresten putte bræder for neden hele vejen rundt langs hegnet, hvis voliere tråden nogle steder ikke gik helt ned til jorden og visse steder var en mellemrum mellem voliere tråd og jorden på ca. 2 cm.?

[QUOTE=Mijv;666520]Tak Finn. Jeg er glad for at du synes om det.
Ville du forresten putte bræder for neden hele vejen rundt langs hegnet, hvis voliere tråden nogle steder ikke gik helt ned til jorden og visse steder var en mellemrum mellem voliere tråd og jorden på ca. 2 cm.?[/QUOTE]

Jeg ville i hvert fald sørge for, at der var lukket af, så katten ikke får nogen ideen om at komme under. Det er vist ikke alle, der graver, men nogen gør…

I den indhegning, vi er ved at bygge i resten af haven, bliver hegnet gravet ca. 5 cm ned og sikret med teltpløkker, men man han også lægge nogle taglægter eller andet. Træ holder nok bare ikke så mange år , hvis det ligger direkte på den bare jord, så dem skal man regne med at skifte ud på et tidspunkt. Min svoger foreslog jernrør bundet fast nederst i hegnet - men sådan nogle har vi jo ikke lige til overs… :wink:

Det ser godt ud Bettina - så må vi jo håbe, at det kan holde kattene, hvor de hører til :tihi:

Ellers må I jo gøre noget ved det, så de ikke kan komme ud på nogen måde. :ok:

[QUOTE=FinnFrode;666604]Jeg ville i hvert fald sørge for, at der var lukket af, så katten ikke får nogen ideen om at komme under. Det er vist ikke alle, der graver, men nogen gør…

I den indhegning, vi er ved at bygge i resten af haven, bliver hegnet gravet ca. 5 cm ned og sikret med teltpløkker, men man han også lægge nogle taglægter eller andet. Træ holder nok bare ikke så mange år , hvis det ligger direkte på den bare jord, så dem skal man regne med at skifte ud på et tidspunkt. Min svoger foreslog jernrør bundet fast nederst i hegnet - men sådan nogle har vi jo ikke lige til overs… ;)[/QUOTE]

okay tak for dit svar Finn.
Ja vi glemte helt selv at tænke på at vi skulle grave hul hele vejen langs hegnet, og pga. jorden jo ikke er lige alle steder ser man lidt forskel imellem tråden og jorden. Bræder er langt det billigste, og når man tænker på at når jeg engang flytter skal jeg pille det hele ned igen, så er bræder nok bedst. Har det også lidt med jern/metal, synes ikke det er pænt. Det er nok bare en holdningsspørgsmål, men vil helst bruge træ da det falder bedre ind i naturen.

[QUOTE=Eva;666609]Det ser godt ud Bettina - så må vi jo håbe, at det kan holde kattene, hvor de hører til :tihi:

Ellers må I jo gøre noget ved det, så de ikke kan komme ud på nogen måde. :ok:[/QUOTE]

Det skal vi nok få set på hvis det bliver nødvendigt i hvert fald. Det sjove er at Mijv slet ikke er begyndt at virke skræmt over haven og indhegningen. Hun tager det helt med ro. Hun vil dog gerne ud af entre’ døren og jeg har indimellem set hende stå der og maive. En eller anden dag smutter hun ud den vej, det er jeg sikker på. Det har hun nemlig gjort før, at så snart jeg åbner hoveddøren, så er hun rendt ud. Men pt. står hun bare og kigger på terrasen og holder øje med tingene.

hvor er det dejligt du har fået den indhegnet…

det synes jeg helt sikkert også, men jeg skal dog lige vende mig til det. Føler mig meget lukket inde i min egen have og føler ikke jeg befinder mig udenfor. Jeg ved følelsen lyder underlig, men jeg håber du ved hvad jeg mener.

Hvornår kan jeg egentlig begynde at lade killingen komme udenfor og se sig om i den nye have?

Hvor ser det skønt du med haven.

[QUOTE=Mijv;666639]det synes jeg helt sikkert også, men jeg skal dog lige vende mig til det. Føler mig meget lukket inde i min egen have og føler ikke jeg befinder mig udenfor. Jeg ved følelsen lyder underlig, men jeg håber du ved hvad jeg mener.

Hvornår kan jeg egentlig begynde at lade killingen komme udenfor og se sig om i den nye have?[/QUOTE]
Du skal nok vænne dig til det… :slight_smile:

Øv øv øv altså. Indregningen virkede ikke. lukkede Mijv ud i haven og lukkede hende ind igen fra hoveddøren. Hvordan hun er kommet over på den anden side ved jeg simpelthen ikke. men i morgen får vi ordnet i hvert fald brædderne for neden så der ingen mellemrum er for neden.

hvis hun er kommet over en gang så vælger hun samme sted igen - luk hende ud og bliv derude med hende så hun viser jer hvor hun finder ud henne

Det vil jeg lige gøre. Havde selv tænkt på det samme.

Du må ud og sidde vagt og se hvor hun smutter ud.

Kan man ikke forneden sætte hegnet fast med teltpløgger?

Godt spørgsmål Lis. Men vil brædder være et dårligt valg?

[B][B][B]
Som tidligere nævnt havde jeg desværre et problem for neden af indhegningen, da volieretråden ikke over det hele gik helt ned til jorden, og der nogle steder var en så stor mellemrum at Mijv kunne rende den vej ud, hvis hun ville.
Det viste sig så også at være synderen, så som I nu kan se på billedet har vi valgt at tilføje ekstra brædder nede for neden langs hegnet hele vejen rundt.

Angående hældningen, så ser jeg lige om dette kan bruges i første omgang, og skulle det ske at en kat finder på at kunne rende over hegnet, skal der jo heldigvis ikke mange midler til, for at lave det i en 90 graders vinkel.

Dette er så resultatet af haven og slut budgettet for hele indhegningen.

Alle bonner/kvitteringer vises senere, enten idag eller på fredag. [/B][/B][/B]

det ser altså godt ud, rigtig godt endda… men det er så bare MIN mening…