Min elskede lille Don Nemo

Så er Don afleveret hos Keld i Vinkel. Han tager ham ud nu her og prøver at se om han kan få Nemo til at bevæge sig lidt rundt, så han kan vurdere kattens livskvalitet ifht bevægelse. (dette er svært, da Nemo har en såkaldt indlært hjælpeløshed dvs at han fryser fast til total passiv kat, når han er bange - hvilket han er for mænd, men heldigvis lod han til at synes ganske godt om dyrlæge Keld).

Herefter kommer han i en let narkose og i røgent.

Keld ringer til mig - jeg er på arbejde - selv om jeg er total tudefjæs. Jeg må hellere fortælle mig chef, at jeg altså IKKE er begyndt at ryge hash:-) (galgen humor det er jeg nødt til at holde fast i lige nu:-))

Jeg har taget afsked med Nemo for en sikkerheds skyld, men håber naturligvis på godt nyt.
Jeg har aftalt med Keld, at vi ikke vækker ham af narkosen, hvis sygdommen er af en sådan grad, at Nemo ikke kan få et værdigt og smertefrit liv. Jeg har også sagt, at jeg - på trods af, at mit ego ønsker det stik modsatte - ikke ønsker at udsætte Nemo for en masse operationer og genoptræning med ophold i bur i ugevis - men at jeg er villig til at lade ham operere og behandle mod smerter samt genoptræne, hvis dyrlægen mener, at det er etisk forsvarligt iforhold til Nemo og Nemos specielle psyke (han er gammel vildkat).

Så nu venter jeg på et opkald, som jeg håber er godt nyt.

Send Nemo en masse varme tanker. Han synes ikke, at disse timer er for sjove.

MVH Helle

Åhhhhh stakkels jer begge to, jeg føler med jer.
jeg -jegkrydser alt hvad -jegkrydser kan for Nemo klare den og sender en masse varme tanker til ham og til dig.
Godt du har fortalt Keld hvordan du vil ha’ det skal være.

Keld var heldigvis helt enig… Naturligvis vil jeg helst have Nemo med hjem igen - men det skal være som en hel og ikke en halv kat.

Det er et af de værste valg, jeg har taget til dato. Jeg føler bare ikke, at jeg har et valg - I der kender Nemo ved hvorfor. Hans psyke spiller også ind.

Men heldigvis er han noget værre ukrudt:-) Jeg tror til det sidste!

Mangler ord…
Har jo fulgt Nemo på sidelinien, og er ganske ydmyg og imponeret over at du, ved hjælp af dine MCOér, fik ham til at blive en kat… Samt med din træning af ham…
Jeg syns det er bunduretfærdigt, hvis det skal slutte her…
Jeg krydser mine fingre og ber til, hvis der er en der kan høre mig, at Nemo kommer med hjem og at hans sygdom er noget der KAN afhjælpes af dyrlægen og Nemo kan fortsætte med at være din lille…hund.
Mange tanker og trøstekram

Copy

Tak Copycat. Jeg mangler også ord. I morges var jeg helt stille.

Det mest hjertskærende var, da han sad i kassen og Tara INSISTREDE på at forlade sin mad (alle har sympatifastet i nat) og gå ud og ligge foran kassen, helt tæt op af ham derinde. Hun var ikke til at flytte, da vi skulle gå, og så stod hun i vinduet og kaldte. Det gør hun aldrig…

Tara og Nemo er bedste venner. Hvis han ikke kommer med hjem, så skal jeg være opmærksom på hendes reaktion.

Tak

[quote=lenschow;74137]Keld var heldigvis helt enig… Naturligvis vil jeg helst have Nemo med hjem igen - men det skal være som en hel og ikke en halv kat.

Det er et af de værste valg, jeg har taget til dato. Jeg føler bare ikke, at jeg har et valg - I der kender Nemo ved hvorfor. Hans psyke spiller også ind.

Men heldigvis er han noget værre ukrudt:-) Jeg tror til det sidste![/quote]

Ja jeg ved hvorfor, Nemo er ikke bare lige psykisk at behandle som andre katte, så jeg kan følge dig.

I denne situation håber jeg han er ukrudt så han kommer hmed hjem.
Endnu en gang manger tanker jeres vej.

Enig Pia. Håber, at dig og Elin skal passe fem frække katte i julen:-)

Tak

Det håber jeg også Helle.

Jeg tror lige nu, at hans bedste kattevenner sender ham alt den styrke de kan. Jeg kan forstå, at de er klar over alvoren, og støtter ham ubetinget lige nu…

Det er så smukt… Kom ikke og sig, at katte ikke kan tænke, for de kan de…

Er der en kattegud, så hold hånden over Nemo nu…please.

Håber på det bedste.

-jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser

Sender også en masse krydsede fingre til jer. -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser

Der bliver krydset alt hvad der kan herfra for at skønne Nemo er værre end ukrudt -jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser

[quote=lenschow;74144]Tak Copycat. Jeg mangler også ord. I morges var jeg helt stille.

Det mest hjertskærende var, da han sad i kassen og Tara INSISTREDE på at forlade sin mad (alle har sympatifastet i nat) og gå ud og ligge foran kassen, helt tæt op af ham derinde. Hun var ikke til at flytte, da vi skulle gå, og så stod hun i vinduet og kaldte. Det gør hun aldrig…

Tara og Nemo er bedste venner. Hvis han ikke kommer med hjem, så skal jeg være opmærksom på hendes reaktion.

Tak[/quote]åhhh Helle hvor håber jeg det bedste for nemo,ja dette indlæg fik mig da til at stortude sender de varmeste tanker både til dig og Nemo-ked-ked-ked-ked-ked

Nemo får fred lige nu. Jeg er temmelig rystet men sidder på mit arbejde. Vi - dyrlægen og jeg - har besluttet ikke at vække ham af narkosen.

Jeg tager ud til dyrlægen efter klokken 14 og ser hans krop. Det har jeg ikke lyst til, men jeg ved, at jeg SKAL vide, at han er død.

Mere følger - er så rystet over årsagen pt, at jeg ikke kan skrive lige i dette øjeblik…

Jeg ønsker også det bedste for Nemo og sender masser af positive tanker til jer begge. -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser

Ja nu stortuder jeg osse…

STORT trøstekram tl dig Helle. Du gjorde det eneste rigtige, lod ham sove, mens han havde sin værdighed i behold. KRAM

Det er så uretfærdigt…
Men min bedste overbevisning siger mig, at Nemo have en mission her på jorden… En mission, som nu er fuldført, hvor hårdt det end kan lyde…
Dog trøster det mig, at han er taget herfra i kærlighed.

R.I.P lille Don Nemo, med det store hjerte… Må du komme godt over broen. Hils Copycat, når du kommer frem…

[B]Regnbuebroen

Her på denne vor side af himlen findes et sted kaldet Regnbuebroen. Når et dyr, som har stået et af os mennesker særlig nært, dør, rejser det hen til Regnbuebroen. Dér er grønne enge og bakker, så vore særlige dyrevenner kan løbe rundt og lege sammen. Der er masser af mad, vand og solskin, som sørger for at vore venner er glade og har det godt.
Alle dyr, som engang var syge og gamle, får deres styrke tilbage. De som var skadede eller lemlæstede bliver gjort hele og stærke igen, præcis sådan som vi husker dem og mindes dem, som de var engang. Dyrene er glade og tilfredse på nær een enkelt ting; alle som een savner de deres kære, som engang var dem nær, og som de måtte lade tilbage.
Sammen løber de og leger; men den dag kommer, da et af dem med ét stopper op og ser hen mod horisonten. Blikket er klart og opmærksomt, kroppen begynder at skælve. Pludselig begynder dyret at løbe bort fra gruppen, det næsten flyver henover det grønne græs så hurtigt, som dets ben kan bære det.
Det har set dig, og når du og din specielle ven endelig mødes, omfavner I hinanden i glædeligt gensyn for aldrig nogensinde mere at skilles. De glade kys nærmest regner ned over dit ansigt, dine hænder kærtegner igen det elskede dyr, og du ser endnu engang ind i disse dit dyrs trofaste øjne. Alt for længe var det borte fra dit liv; men aldrig et øjeblik fra dit hjerte.
Derpå krydser i Regnbuebroen sammen…
[/B]

Åhhhh Helle hvor er jeg ked af det på dine vegne -kedord kan ikke slet ikke udtrykke hvad jeg føler. Stort trøste -kramer -ked

Åhh, det er jeg virkelig ked af, Helle. -ked
Havde håbet på positivt nyt i denne tråd…

Kæmpe trøstekram-kramer til dig og R.I.P. lille smukke Nemo. [oregonian_bear9.gi:

Det gør mig virkelig ondt at høre Helle! :frowning:

Gør dig selv og Tara en sidste tjeneste og tag Nemo med hjem, så flokken kan forstå at han ikke er mere…
Det har altid hjulpet vores flok herhjemme…