Min killing har "løs/blød" mave

Jeg fik aldrig opklaret om noget ris var bedre end andet til dette formål? Nogen der kan hjælpe mig på det punkt?

Jeg tvivler på du får ham til at spise ris anyway :høhø:

Hm…okay…

Gå ned og køb en pakke kyllingefilet, som du så koger - det vil de spise og det er noget af det bedste mod dårlig mave.
Meget gerne kombineret med Hairball tørfoder. :slight_smile:

Jeg aner det ikke, men jeg ville bare bruge de ris jeg nu havde i huset :slight_smile: Måske er basmati ris nemmere at koge ud end grødris? (tidsmæssigt)

nu har jeg lige nærstuderet bakkens indhold.

De bløde klatter har sådan en sennepsfarve.

Ikke rigtig orange, men heller ikke rigtig brun. Sådan en mellemting.

[quote=Gry Gressbakken;309427]nu har jeg lige nærstuderet bakkens indhold.

De bløde klatter har sådan en sennepsfarve.

Ikke rigtig orange, men heller ikke rigtig brun. Sådan en mellemting.[/quote]

Det er altså ikke altid, at farven fortæller det helt store :slight_smile:

Prøv nu at få maven i orden vha de råd der er givet - og lykkes det ikke, kan man aflevere en afføringsprøve hos dyrlægen, der så kan få den undersøgt.

[quote=Vivi_Fletcher;309434]Det er altså ikke altid, at farven fortæller det helt store :slight_smile:

Prøv nu at få maven i orden vha de råd der er givet - og lykkes det ikke, kan man aflevere en afføringsprøve hos dyrlægen, der så kan få den undersøgt.[/quote]

Jamen det gør jeg skam også :slight_smile: (jeg skulle bare lige ud og handle ind først så jeg havde det hjemme)

Jeg ville bare melde tilbage på det med farven. I skrivende stund er jeg igang med at koge kyllingefilet i køkkenet, og misserne labber økologisk A38 i sig i stor stil :ok:

Det her er måske et dumt spørgsmål - men hvor længe skal kyllingen koge?

Jeg har aldrig prøvet at lave kogt kylling før - kun pandestegt eller ovnstegt. Jeg ved man siger ca. 1 time i ovnen. Er det det samme når man koger? 1 time?

Det afhænger jo af om det er en hel kylling eller om det er kyllingefilet.
Jeg plejer at lave kyllingefilet til kattene - jeg koger vand på kedlen og hælder over i gryden, så skal de bare have ca 10 min.

Er der egentlig nogen grænse for hvor meget A38 de må få eller hvor længe det må stå fremme ad gangen til dem?

Undskyld hvis jeg lyder vildt ubehjælpelig her, men jeg har ikke prøvet det her før - så jeg føler jeg famler mig frem i blinde.

A38 er et mælkeprodukt så hvis du nøjes med at give en lille smule af gangen så der bliver spist op, ja så behøver det jo ikke stå fremme ret længe af gangen :slight_smile:

Jeg vil give dem en klat, lade dem spise det de kan og så ellers tage tallerknen op og gøre rent når de går væk derfra

Jeg gav dem en del for 2 timer siden. jeg smider resten ud nu så.

Hvor ofte skal jeg tilbyde dem noget?

Skal jeg bare “forny” det hele tiden så de altid har noget stående?

Jeg har lige givet dem en kæmpe skål ris med kylling og de alle 3 var ovre og spise en god del - men nu gider de ikke mere.

kan jeg godt stille det i køleskabet og så lune det op til dem og tilbyde dem noget igen senere så?

igen - undskyld hvis jeg virker totalt lost og stiller mange sprøgsmål

Jeg vil nok give dem mindre portioner af gangen og så lade dem spise op :slight_smile:

Du kan godt lave det i en større portion og sætte det i køleskabet, men når det først har stået ude så vil jeg altså ikke varme det op igen :slight_smile:

Jeg ved ikke hvor meget A38 de kan tåle, men jeg syntes ikke at de skal have noget stående hele tiden, så mister de jo hurtig interessen :slight_smile:

A38 eller Cultura

ca. 1 spsk. pr mis 3 gange dagligt.

Kyllingen : hvis du laver små stykker går det hurtigere, den skal gennemkoges. Den har kogt længe nok når du kan tage et stykke kød op af gryden lægger det på en tallerken/spækbrædt og få det til at trævle ved at trykke en gaffel eller kniv ned mod kødet (med den flade side). :slight_smile:

ehem senneps agtigt :blegne:…havde jeg sådan ala sennep :uha: i mine bakker ville jeg smide en afføringsprøve afsted asap.

og bahandle som du gør MENS man venter på svar. Hvis det både lugter af sure sokker/rådne frugter/vammelt surtsødt med en lille snert af føj for pokker OG ligner sennep puha :kryds: jeg krydser ALT hvad jeg kan for det bare er et tandskift.

Jeg ville også konsultere en dyrlæge - om ikk andet aflevere en afføringsprøve…

Annemone min hvide hunkat var rigtg rigtig syg i lang tid med uforklarlig dårlig mave…

alle prøver var negative… ingen giardia, ingen bakterier, eller noget som helts andet…

hun fik 2 forskellige behandlinger hos egen dyrlæge…

da vi så valgte at tage helt fra lolland til Husum - og fik en tid hos marianne - blev hun rask…
hun fik 3 forskellige piller i 21 dage… morgen og aften… det var et helved alt den tid hun var syg - rense bakker total ned og skifte grus - holde hende adskilt fra de andre - fordi vi var bange for det kunne smitte… det gjorde det ikke… og hun blev rask efter mariannes mirakelkur…

Jeg er også blevet meget hys med hvad de ligger i bakken…

hos hende hjalp hverken kylling, kogt ris, eller andet skånekost… jo Hills WD er det eneste hun kunne tåle…

Tjae.

Uden en begrundet mistanke så vælger jeg altså i første omgang at spare mine penge og se om almene husråd kan gøre tricket.

Det skal ikke forståes sådan at jeg ikke prioritere mine katte og deres helbred, men hvis jeg skulle sende prøver hver gang nogen har splatmave eller styrte til dyrelæge hver gang en hostede, så kunne jeg meget hurtigt blive en meget fattig kvinde.

Nu prøver jeg lige et par dage med denne her skånekost. Så må vi se hvad bakkens indhold imorgen aften siger.

Willow går rundt og siger brækkelyde nu Suk Men hvad kan jeg gøre hvis jeg ikke må give vitaminpasta?

Jeg har lige givet drengene en omgang godnat-A38 og lille Deep lapper gladeligt i sig.

Nu skal de så gå hele natten uden mad - de er jo vant til fri fodring, så det er jeg ikke så glad for.

Imorgen må jeg så lave en ny omgang ris og kylling - så bliver der vel også spist godt til hvis de er sultne efter en nat med faste går jeg ud fra.

[quote=Gry Gressbakken;309886]Tjae.

Uden en begrundet mistanke så vælger jeg altså i første omgang at spare mine penge og se om almene husråd kan gøre tricket.

Det skal ikke forståes sådan at jeg ikke prioritere mine katte og deres helbred, men hvis jeg skulle sende prøver hver gang nogen har splatmave eller styrte til dyrelæge hver gang en hostede, så kunne jeg meget hurtigt blive en meget fattig kvinde.

Nu prøver jeg lige et par dage med denne her skånekost. Så må vi se hvad bakkens indhold imorgen aften siger.

Willow går rundt og siger brækkelyde nu Suk Men hvad kan jeg gøre hvis jeg ikke må give vitaminpasta?

Jeg har lige givet drengene en omgang godnat-A38 og lille Deep lapper gladeligt i sig.

Nu skal de så gå hele natten uden mad - de er jo vant til fri fodring, så det er jeg ikke så glad for.

Imorgen må jeg så lave en ny omgang ris og kylling - så bliver der vel også spist godt til hvis de er sultne efter en nat med faste går jeg ud fra.[/quote]

Gry hvorfor giver du vitaminpasta ?? …Hvis du mener de der brækkelyde skyldes en hårbolle som skal op, så giv noget kattemalt, det smører passagen - Det mener jeg ikke vitaminpasta gør ?

De Elsker det! De står og hyler når jeg finder tuben frem - det er det lækreste guf de ved.

Der står på pakken (som er Gimpet Multi-Vitamin-Ekstra):

Multi-vitamin-Ekstra contains 12 essential vitamins to boost the bodys own natural immune system. A new formular enriched with omega 3 and 6 fatty acids and zinc, a vital prerequisite for healthy skin and fur. This is a carefully formulated dietary supplement to promote development, appearance and general wellbeing. Particular recommendable for breeding and show cats.

Feeding Recommendation: Feed one strip of approx. 5-6 cm. a day to adult cats, undiluted or mixed with their food. For young cats, mother cats or old cats, twice this amount is recommended. Feed paste at room temp.

Men jeg kan ikke se noget om malt i den. Min mor giver det hver eneste dag til sine to og hun siger hendes aldrig brækker sig. Det gør mine dog endnu - så måske jeg skulle købe rigtig malt i stedet for.

Jeg giver det ca. 1 gang om ugen som specielt guf, eller som belønning når jeg har klippet klør eller prøvet at børste tænder.