Mine andre dyr

Opdagede Valdemars drikkedunk var væk :person_shrugging:

Fandt den godt gemt i strøelsen, tom…

Så fyldte den op og Valdemar var så tørstig at han skyndte sig hen og drikke…

Aslan prøvede at fange ham :rofl:

5 Synes om

Video 1/2

2 Synes om

Video 2/2

4 Synes om

Hvor er Valdemar nuttet! Jeg har også haft fedthhalemus engang, de er så søde og bløde. :smiling_face_with_three_hearts:

1 Synes om

Jeg er til påskefrokost hjemme hos Katja og Julius.

Og Katjas kanin Brownie, er selvfølgelig også med, så jeg kastede lidt mad ned til ham :smiley:

Og ja han er i fæld, han fælder aldrig ens, denne gang har han valgt the fluf way :rofl:

Han bliver børstet ofte :slight_smile:

10 Synes om

Brownie er på den første af hans 2-3 sommerferier her…

Han er lige kommet, så Aslan gemmer sig, og Simba ser ham an :smiley:

5 Synes om

Aslan er kommet frem og kigger lidt på den underlige kat i buret på afstand… Han har været henne og sige rrruh? Til Brownie :smiley: (Og nej de har ikke lige rengjort buret inden de kom med ham :roll_eyes:)

5 Synes om

Aslan syntes han er ret spændende og var lige ved at gå ind i Brownies bur, men da Brownie lagde ørene ned turde Aslan alligevel ikke :smiley:

Jeg har buret lukket om natten og når jeg ikke er hjemme :slight_smile:

4 Synes om

Brownie er i fæld, og det lykkes mig at hjælpe ham af med noget af den gamle pels…

Kaniner ser underlige ud når de fælder, og når man som Brownie har både lidt rex og lodt hermelin i sig skal den tykke frakke nogle gange have lidt hjælp…

Han lå stille og rolig mens jeg tog der af (plukkede let med fingrene), men da jeg ville tsge rundt om numsen og ved hovedet gad han ikke det pjat mere og hoppede ind under bordet :smiley:

5 Synes om

Er han bar på ryggen synes det ser lidt flad ud

Nej han er ikke bar, han har sommerpels der, han har bare været lidt længe om at fælde vinterpelsen denne gang

2 Synes om

Jeg kan godt se vinklen er lidt dum…

Han er en blanding af hermelin og lille rex, så hans pels har sit eget liv engang i mellem :smiley:

1 Synes om

Det lyder som om det også hos kaninerne er dumt at blande racerne, hvor det giver problempelse

1 Synes om

Ja det kan det være, jeg mindes ikke den har været SÅ slem før, at jeg ligefrem blev nødt til at “plukke” pelsen af (tog let fat og brugte ikke vold, pelsen fulgte selv med)

Det oven på numsen er også plukket, men der sad der stadig fast…

Jeg er ret sikker på der ingen dyr eller sår er i pelsen/huden… kiggede nemlig selv lidt ekstra og var helt nervøs for om jeg var ved at pelse ham levende :see_no_evil:

Da noget af pelsen sad bedre fast og der nedenunder var fin sommerpels, der bare skulle have noget plads, blev jeg beroliget igen :smiley:

1 Synes om

Du skal heller ikke læse mit spørgsmål som at jeg tror du har været for hård mod ham, for det ved jeg du ikke er…

Men det er lidt vildt at pelsen kan blive så “elendig” har ikke tænkt over at @Skattekat har haft kaniner hvor de skulle plukkes…

Men han virker også meget tæt i pelsen

3 Synes om

Han plejer også enten at klare det selv, eller med børste, jeg tror han bare har anlagt sig en lidt større pels i vinters :grin:

3 Synes om

Han er ikke den eneste. Min hund har også stadig væsenligt mere pels end han plejer på denne tid. Det er som om han ikke helt har kunnet finde tidspunket at fælde på, så han har ikke rigtigt haft en forårs fældning i år. Jeg fik børstet en del af ham i går, men meget af vinterulden sidder stadig fast. Ikke noget at sige til han døjer i varmen i år, det plejer han ellers ikke.

5 Synes om

Sjovt - for især en af hestene har også hængt gevaldigt i bremsen med skift til sommerpels, alle kom sent i gang, men han var vel 6-7 uger bagud i forhold til sidste år…
Mistænker det hænger sammen med det kolde forår.

3 Synes om

Ups, må hellere sætte pelspleje på pause, da jeg børstede ham idag blev han næsten bar nogle steder :flushed: Og ja hans skind ser fint ud :smiley:

Og der er fin tynd pels hen over, så det er ikke helt bart.

Han hoppede ud af mine arme og ind under bordet, hvor Aslan ville dutte næse, det ville Brownie IKKE

Heldigvis respektere Aslan ham…

Simba mener som altid at det hele handler om ham :grin:

5 Synes om

Jeg mistænker også det lange kolde forår. Vi glemte ligsom forsommeren i år, vi gik lige fra koldt til sommer.

5 Synes om